" Dah siap belum? Pantang aku lah tunggu orang lambat sangat bersiap. Cepat sikit boleh tak!?" laungnya diruang tamu, dirinya sudah siap berblazzer biru gelap sambil memegang briescaft.Sudah seminggu mereka tinggal di penthouse mewah milik Tengku Ryann. Puan Fatimah dan Tengku Said pun setuju apabila Tengku Ryann sudah membeli sebuah rumah. Tiada sebarang bantahan. Dan hari ini permulaannya menjadi Personal Assistant Tengku Ryann.
Deanna Sufya turun dengan hentakan kaki.
" Kalau tak boleh tunggu awak pergi cari P.A lain" dengusnya seperti terasa hati. Dahlah paksa aku tolong! Lepastu nak marah marah eih sakit jugak hati aku ni tahu!
Tengku Ryann menjeling.
" Masalah dunia. Cakap sikit sentap, cakap sikit sentap"
Deanna Sufya berura ura ingin menapak naik ke bilik semula.
" jangan mengada ngada Deanna Sufya. Aku dah lambat ni ada meeting. Kali ni jer aku minta tolong kau"
Deanna Sufya senyum lebar.
" Tahu pun" turun dia sambil menyanyi kecil.
Tengku Ryann mengetap gigi tanda geram. Kali ni jer kau lepas tau.
******
Deanna Sufya yang berbaju kurung cotton berwarna merah berjalan membontoti Tengku Ryann.
Tiba tiba dahinya terhantuk pada bahu belakang Tengku Ryann kerana Tengku Ryann berhenti secara mengejut.
" Ish apa awak ni"
Menapak dia berdiri disebelah isterinya.
Jari jemari Deanna Sufya digenggamnya." Eh apa awak ni!?" jarinya meronta minta untuk dilepaskan.
" Kita terus pergi bilik mesyuarat. Ada Mukhriz kat dalam tu"
Deanna Sufya senyum riang.
" Yeke? Wah ada lah kawan saya kenal kat dalamtu nanti"
Jari jemari isterinya digenggam makin erat.
" Kau jangan macam macam eh. Datang sini untuk kerja! bukan menggatal"
Satu cebikan dihadiahkan kepada suaminya. Suka hati jer cakap aku gatal, dia merenyam dengan kucing miang tu boleh pulak. Inilah lelaki, dorang jer boleh buat. Perempuan? heh mana maunya.
Tengku Dyann yang berura ura untuk ke bilik mesyuarat menyapa kakak iparnya.
" Eh Kak Deanna. Welcome to the club! Happy tau Dyann dengar akak kerja sini, akak kena biasakan diri kat sini kalau taktahu akak boleh jumpa Dyann tau"
Deanna Sufya ketawa kecil.
" Lepas ni Dyann ada kawan nak menggila kat sini"
Tengku Ryann berdehem.
" Jom meeting dah nak start tu. Takut lemas jari jemari kak Deanna kena genggam." Ketawa Tengku Dyann melihat wajah abangnya semakin memerah. Kurang asam punya adik.
Menapak mereka ke bilik meeting dan Tengku Ryann masih menggenggam jari jemari isterinya.
Mukhriz menoleh pandangan kepada 2 figura setelah kemasukan Tengku Dyann.
Tengku Ryann mengambil tempat di bahagian ketua pengarah. Dilihatnya mata Mukhriz yang melihat isterinya. Siap senyuman manis dizahirkan kepada Deanna Sufya.
Terus pandangan dialihkan kepada isterinya yang membalas senyum mesra Mukhriz. Didekatinya telinga Deanna Sufya.
" Please Deanna, kita tengah meeting"
Tersentak dia. Terus senyuman dimatikan, kalau tak senyum dikata sombong pulak. Mamat tu ajak senyum aku senyum jelah.
***
" Nah, ini bilik akak. Bilik along kat sebelah akak ni jer, so dia akan nampak akak dari dalam bilik dia" Ujar Tengku Dyann.
Deanna Sufya mengerut.
" Macam mana dia boleh nampak? Tingkap bilik ni gelap jer, tak boleh nampak pun bilik dia kat sebelah"
Tengku Dyann ketawa kecil.
" Yes akak tak boleh nampak, tapi dia boleh. " terangnya lagi.
" So akak tak boleh curi tulanglah ni" ketawanya lagi.
" Nampak gayanya begitulah wahai kakak ku. Kalau tak ada apa apa, Dyann keluar ye kak. Goodluck!" pamitnya sebelum menapak keluar.
Mata Deanna Sufya meronda setiap inci perhiasan bilik pejabatnya. Ditelitinya cermin gelap yang memisahkan bilik pejabatnya dan suaminya.
Dihendapnya tapi sayang tetap gelap tidak kelihatan.
" Dyann kata sebelah ni office Ryann. Tak ada pun? ergg, saja buat aku cuak"
Tengku Ryann yang sedang menaip kerja di laptop terhenti seketika melihat tingkah laku Deanna Sufya yang menghendap.
" Kalau aku baling pakai pen ni, jakun betul"
Bangun dia dan mula menapak keluar dari pejabatnya ke tempat isterinya. Tombol pintu dipulasnya. Tersentak Deanna Sufya, segera dadanya diusap perlahan.
" Eh awak ni! Terkejut saya!"
Tengku Ryann masuk dan menutup pintu pejabat isterinya.
Tik! bunyi tombol pintu itu dikunci oleh Tengku Ryann. Perlahan dia dekati Deanna Sufya.
" Awak datang dekat, saya tumbuk eh!"
Genggaman tangannya seperti ingin menumbuk disuanya ke wajah suaminya yang semakin mendekati.
" Kenapa kau hendap aku? Kalau nak cakap, takpayah hendap"
Deanna Sufya gigit bibir. Betullah apa yang diperkatakan oleh adik iparnya.
" Mana saya tahu, okay lain kali saya tak hendap dah" Main api betullah si Ryann ni. Ni Deanna Sufya tau, boleh join main api. Timbul idea nakalnya.
" Yeke, ke saja nak pancing aku"
Deanna Sufya senyum sinis. Segera tangannya dilingkar dileher suaminya. Terkejut Tengku Ryann.
" Salah ker nak pancing suami sendiri? Hmm?" Dimanjakan lagi suaranya supaya suaminya terpancing dengan usikannya.
Tengku Ryann diam tak berkutik. Perilaku isterinya benar buat dia tak keruan. Dahlah dalam office, 'oh please dont tease me,wife'
" Kenapa diam? You know what, your lips so damn sexy baby. Can i kiss those lips?" Sengaja bibirnya digigit untuk dipertonton ke arah suaminya. Benar, bibir suaminya adalah anggota paling sempurna. Bibirnya yang pink, tiada tanda dia seorang perokok.
Cara Deanna Sufya mengigit bibir sangat menggentarkan naluri lelakinya. Diragutnya bibir Deanna Sufya tanpa dia sedar.
" Argh! Awak!" ditolaknya wajah Tengku Ryann. Bibir yang menjadi taklukan suaminya ditutup dengan kedua belah tangan.
Tengku Ryann ketawa kecil.
" Usik aku lagi,kan dah mendapat. Dah buat kerja. Jangan asyik menghendap, kalau tak aku kiss kau lagi. Tapi lebih mendalam" usik Tengku Ryann.
Deanna Sufya merungut.
Setelah Tengku Ryann keluar, Deanna Sufya tersenyum sambil memegang bibir.
Gatal juga!Ku gagahi jua segalanya aicet!
Muah love love cikedddd.
Pandai mengada kan si isteri ni kan. Nak buat scene yang romantik nanti. Aih tak shabar pulak. Tapi lek lek lu.
Kalau suka chapter ni! Comment " ❤️" manyak manyak.
Kalau tak suka? comment " 💔 "
Tapi mesti majuk, kalau majuk tanak update dah😔😩
YOU ARE READING
MRS. AWAKLAH!
רומנטיקה" Apa niat kau setuju nak kahwin dengan aku? Duit? Harta?" Sinis percakapannya. Terguris hati Deanna Sufya mendengar bait bait hinaan lelaki yang kini sudah bergelar suami. Deanna Sufya seorang gadis cantik secantik ukiran namanya. Bergelar yatim pi...