Sehelai demi sehelai baju dilipat dan disusun kemas kedalam luggage miliknya. Akhirnya selesai jua meeting Tengku Ryann bersama ahli ahli korporat terkemuka di Indonesia.
Tadi Deanna Sufya menelefon Leya, untuk menempahkan tiket yang baru untuk dirinya hari ini.
Sepatutnya esok baru mereka pulang, tapi hatinya sudah tidak betah untuk melihat wajah Tengku Ryann. Masih terngiang ngiang hinaan yang dilemparkan dari mulutnya dua hari yang lepas.
Kuakkan pintu menyentakkan bilik tamu yang menjadi tempat segala tangisannya.
" Jom pergi makan " ajak Tengku Ryann.
Deanna Sufya senyum dan mengeleng.
" Tak apa Tengku, saya nak pergi airport dah kejap lagi"
Tengku Ryann mendengus dan mula menghampiri Deanna Sufya yang sedang duduk diatas katil.
" Deanna, im so sorry"
" For what?"
" Aku tahu aku tak sepatutnya cakap macam tu tempoh hari. Hati aku sakit sangat bila nampak kau dengan dia. Aku ingat korang berdua dah plan nak jumpa kat sana" ujarnya menjelaskan.
Deanna Sufya senyum sinis.
" Kenapa Tengku nak marah pulak? Saya rasa hal saya takda kena mengena dengan Tengku"
" Siapa kata? Kau isteri aku, semua yang berkaitan dengan kau adalah hal aku"
Dengan wajahnya yang cukup daif untuk Deanna Sufya menghamburkan kemarahan berjaya dibatalkannya.
Tak betah dia melihat mata Tengku Ryan yang benar benar merayukan kemaafan. Tapi betul ke? Entah entah sekadar lakonan.
" Dahlah Tengku. Nanti saya terlepas flight pulak" luggage dizipnya kemudian diangkat dan diturunkan ke bawah.
" Aku tak izinkan kau balik harini"
" I dont need your permission " direnungnya mata Tengku Ryann yang sedang cuba berlagak selamba.
" Kalau kau balik juga harini..."
" Tengku akan ceraikan saya? Ok then lafazkan lah" Entah bagaimana hatinya boleh menjadi setabah ini. Rasa berdosa yang mula melingkari dirinya cuba dia kawal.
Tengku Ryann mengelengkan kepala. Dahi Deanna Sufya didekatinya kemudian bibirnya ditemukan didahi isterinya.
Terkedu Deanna Sufya dengan tindakan Tengku Ryann.
" Just please, jangan minta aku ceraikan kau. " ada sisa airmata yang menitik membasahi pipinya.
" Aku sayang kau Deanna "
Sekali lagi Deanna Sufya terkedu. Apa benar kata-kata yang cuba dilafazkan dari bibir suaminya ini.
Kedua tapak tangan lembutnya mengelus pipi Tengku Ryann. Entah mengapa kesyahduan kata katanya bagaikan satu mimpi yang indah menghentak lenanya.
" Be..Betul ke?" Otak Deanna Sufya pun dah jadi tak keruan.
Tengku Ryann mengangguk, sekali lagi dahi Deanna Sufya menjadi tempat persinggahan bibir merah jambunya.
" Bagi aku peluang, hidup jadi suami yang menyayangi dan melindungi kau."
Lots of comment you guys yg i terima. Im really sorry sebab hold jari jemari untuk taip semua ni. Memang takda kesempatan langsung nak bukakkkkk wattpad. Taksedar sampai 100+ comment korang minta untuk update😭😭
Busy studyyy sebab final sem dah menghampiri diri ini😭
Huwa sorryyyyyy😭 okay bai nak nangis.
YOU ARE READING
MRS. AWAKLAH!
Romance" Apa niat kau setuju nak kahwin dengan aku? Duit? Harta?" Sinis percakapannya. Terguris hati Deanna Sufya mendengar bait bait hinaan lelaki yang kini sudah bergelar suami. Deanna Sufya seorang gadis cantik secantik ukiran namanya. Bergelar yatim pi...