BAB 18

12.3K 506 27
                                    


    Fail projek Taiping ditutupnya setelah selesai meneliti setiap kehendak dan syarat pengendaliannya. Iphone 7plus miliknya dibuka, jam digital ditelefon bimbitnya menunjukkan tepat pukul 5.25 petang.

Segera ibu jarinya digerakkan mencari nombor telefon Deanna Sufya.

Got it!

" Deanna "

Mulutnya mula berbicara apabila Deanna Sufya sudah mengangkat telefonnya sebentar tadi.

" Dah balik belum?" tanya Tengku Ryann.

" Belum, sekejap lagi saya balik. Awak baliklah dulu eh"

Tengku Ryann mengeluh.

" Kau okay dah? Ada rasa sakit kepala ker?"

" Dah okay sangat. Tak payah risau, awak balik dulu. Kejap lagi saya balik" ujarnya lagi untuk meyakinkan suaminya.

" Jumpa kawan terus sihat bukan main. Ingat, balik sebelum pukul 8."

Deanna Sufya melahirkan keluhan. Macam tak faham bahasalah mamat ni.

" Yer okay"

Talian terus dimatikan.

Aini Fariha sengih nakal.

Deanna Sufya mengerutkan dahinya tanda hairan dengan perlakuan Aini Fariha.

" Dah kenapa pulak engkau ni Aini"

" Cik abang risau ker tuh, halah sweet sangat tau. Jealous aku" sambil menyedut air lemon teanya melalui straw.

Deanna Sufya menjegil mata.

" Dia suruh aku balik before 8 malam. Ha kau kena hantar aku balik sebelum pukul 8 okay"

Aini Fariha menunjukkan thumbs up.

" Bereh boh, bak kata orang putih no peroblem!"

                          ***
      
          Deringan telefon bimbit menyentakkan gelak tawa mereka. Aini Fariha yang masih memandu hanya memerhati Deanna Sufya yang mula mengeluarkan telefon bimbitnya dari dalam beg tangannya.

" Tak menyabarlah cik abang kau ni, dah otw dah pun halah"

Deanna Sufya terhenti seketika apabila nama musuhnya tertera di telefon bimbitnya.

" Bukan Ryann, Andrea"

Aini Fariha mula mengerut dahi.

Diangkatnya.

" Baik campak jer phone kau dalam lubang jamban kalau tak reti nak angkat!"

Deanna Sufya merengus kasar.

" Apahal kau ni? Takda salam takda apa tiba tiba merepek tah apa apa"

" Kau ingat aku suka sangat nak call kau malam malam macamni? Tak kuasa pun lah! Ibu yang suruh!"

Deanna Sufya mula tak sedap hati.

" Kenapa dengan ibu?"

" Orang tua ni sakit sebab rindu anak tak guna dia. Kalau rasa masih terhutang budi, bolehlah datang"

Andrea Farisya? Mana pernah hormat dengan orang. Biadap, kurang ajar semua ada pada dia.

" YaAllah, okay aku datang sekarang"

Talian dimatikan oleh Deanna Sufya. Malas dah nak bertekak dengan Andrea. Apa yang dia risau adalah Puan Khatijah.

" Aini, boleh tak hantar aku ke rumah ibu"

MRS. AWAKLAH! Where stories live. Discover now