BAB 12

12.3K 488 30
                                    


      " Baby!" Sedang asyik Tengku Ryann berbual bersama rakan rakan pelaburanya datang seorang kucing miang yang mengenakan busana ketat berwarna merah hati mengikut tema yang dinyatakan. Busana agak keterlaluan menampakkan bahunya bersih tiada cacat cela. Peha gebu gebas pun terpancar. Sungguh tidak sopan.

Deanna Sufya yang berdiri bersebelahan suaminya ditolak ketepi.

"Baby, rindunya kat you! Sampai hati tak ajak i datang pun. I tahu event ni pun dari staf you tau" jarinya digeselkan ke dada bidang Tengku Ryann.

Tengku Ryann mengeluh kasar. Perbuatan Natasha ditepisnya tapi tidak terlalu kasar.

" Apa ni natasha. Orang tengoklah" Deanna Sufya yang ditolak ke belakang direnungnya.

" Biarlah orang tengok. Tak salah pun, lagi pun i kan bakal wife you" Hidung Tengku Ryann dipicitnya manja.

" Please natasha, takda siapa undang you. Balik please jangan rosakkan event i" ujarnya marah.

Deanna Sufya yang tercongok disana menahan sedih melihat dan mendengar bait perkataan yang keluar dari mulut Natasha.
Mukhriz mendekati Deanna Sufya yang terkaku melihat adegan suaminya menarik tangan Natasha dibawa ke suatu tempat. Entahlah kemana, sukahati koranglah.

" Ehem! Deanna" lengan Deanna Sufya dipegangnya.

Tersentak Deanna Sufya segera dia melepaskan lengannya dari pegangan Mukhriz.

" Oh im sorry Dean. I know you're getting hurt tengok suami you dengan perempuan tu. Come, kita keluar. Saya hantar awak balik" Pujuknya.

Deanna Sufya senyum dan mengangguk. Lebih baik dia pulang, dari terus sakit hati melihat suaminya sebegitu rupa dihadapannya.
Suami kot, tipulah kalau tak jealous dia dengan girl lain.

Sepanjang perjalanan menuju ke rumah agam Deanna Sufya banyak mendiamkan diri. Bercakap hanya sepatah.

" Dean"

Deanna Sufya berpaling menghadap Mukhriz.

" Why you called me as a Dean. Kenapa tak panggil Deanna je?" Tanyanya.

" Tak tahulah, maybe sebab saya nak jadi special kot. " jawapannya mengerutkan dahi Deanna Sufya.

                                     ××××××

Sedang Deanna Sufya mengemas tempat tidurnya disofa tersentak dia dengan kuakkan pintu. Tengku Ryann menapak masuk dan menutup pintu

Terhenjut bahunya dengan bunyi pintu dari Tengku Ryann. Wajah Tengku Ryann yang memerah menakutkan Deanna Sufya.

" Siapa hantar kau balik" Tengku Ryann hanya menghampiri dia tidak berkasar.

" Muk..Mukhriz"

Tengku Ryann mengeluh kasar.

" Saya minta maaf. Saya tahu saya tak patut buat macamtu, saya geram tengok awak dengan kucing miang tu!" Rajuknya. Segera dia melabuhkan punggung di sofa tempat tidurnya.

" Kucing miang?" Tanya Tengku Ryann. Terhambur ketawa Tengku Ryann.

" Tak kelakar okay. No need gelak, tahulah awak seronok kan dah jumpa kucing miang tu"

Tengku Ryann kembali serius.

" Habis kau dengan ulat bulu tu? Takpa pulak" jawab Tengku Ryann membidas kembali Deanna Sufya.

" Siapa? Mukhriz? Sedap awak je kan panggil dia ulat bulu." Marahnya sambil kedua belah tangannya dicekak kepinggang.

" Eh sukahati akulah. Memang ulat bulu pun, dah tahu bini orang nak mengatal lagi buat apa" tegasnya lalu menapak ke kamar mandi.

Deanna Sufya mengerut dahi dan menguntumkan senyuman malu.

' jealous ler tuh"

Jarum jam menunjukkan pukul 2.15 pagi. Terbangun dia akibat bunyi telefon bimbit bersebelahan Deanna Sufya berbunyi.

" Ergh pekak ke minah tu. Bisinglah!" Bangkit dia dan menuju ke sofa pembaringan Deanna Sufya.

Telefon bimbit tadi dicapainya.

" 0112417××××"

Diangkatnya.

" Assalamualaikum cik bunga! Dah tidur ke? Ni saya Mukhriz"

Tengku Ryann mengetap bibir.

" Apa cik cik! Mana kau dapat nombor bini aku ni? Kau mencabar aku ni mukhriz" marahnya. Siapa tak marah call bini orang malam malam ceni.

" Oh sorry Tengku. Saya cuma nak cari Deanna. Saya nak cakap sikit dengan dia"

Berani kemain mamat ni walhal dah tahu bini orang. Panas pulak ey!

" Eh kau jangan macam macam dengan bini aku weh! " marahnya sehingga menyentakkan lena Deanna Sufya.

" Siapa tu awak?" Matanya ditonyoh sekejap.

Tengku Ryann mematikan talian dan menghulur kembali.

" Block number tu. Dasar ulat bulu"

Deanna Sufya tercenggang.











HALLO EVERYONE❤

INI JE MAMPU DIKARANG HEHE.

ENJOY! LOVE LOVE LOVE.

OH BTW, SIAPA KAT SINI PANDAI AND KREATIF BUAT COVER PHOTO UNTUK MRS. AWAKLAH.

NAK TUKAR BARU, BUT I TAK RETI BUAT. TANGAN TAKDA SENI OTAK PUN TAKDAK SENI.😂

I WILL LOVE TO THOSE YANG NAK MEMBANTU BUAT KAN!

😭😭😭😭😭😭😭

Sincerely,

Zatimuss❤

Oh! Who would love to setuju i buat double update tomollloooowwww comment "🙋‍♀️"









MRS. AWAKLAH! Where stories live. Discover now