✨Part 5✨

93 5 1
                                    



Sara pov:

"Assalamualaikum aunty..." sapa aq lalu mencium tangan aunty tu...

"Waalaikumsalam... wati! Ni ke anak kamu? Lawa sungguh orangnye. " puji Aunty Salimah.Aq kat sini dah tersipu ii malu dah.. mujo la anak laki aunty tu.. nmpk mude.

"Eh... lawa ke? Tapi pemalas!"kata ain dengan suare jelez die tu.. pdhl x puas aty yang Aunty Sal ni just puji aq... hohoho

"Ap kurangnye... awak pun lawa" puji anak laki Aunty Sal tu... suka kat ain ke ap?tpi xkn arr bdx ni yg nk jge aq nnty? Nmpk mude dri aq...

"Errr... " tak tentu arah Ain nampaknye....😂

"Eyh Amin ni... dah besar dah pndai la tackle si Ain ni nnty ye... " usik mama dengan bdx laki tu,amin. Malu die... terus die usap blkg leher die tu.. laki klau malu, mmg usap leher die ea?😂

"Ha ni Sal..mane anak laki kamu sorang tu? "tanya mama kat aunty Sal...ad sorang agi anak die niii.. mybe yg tu kot yg akn jge aq..

Tpi, bila pikir balik... aq dah cukup besar kot.Asal mama mintk org jge aq lak, dah arr laki, klau pompuan tahan agi. And one more thing, mama mesti ingt aq ni degil sangat. Mama tak percaya Sara!😣

"Oh...die.... "kata aunty sal tergantung sebab papa suruh duduk dulu. "Ish kamu ni wati... bgila sal tu duduk dulu... " tegur papa. "Haaa...duduk je la "

"Ha... pasal wan tu. Dia demam.Baru je. "

Wan?anak die hensem x ha? Mesti baik macam mama die... ke miang macam adik die si amin ni? Bila pikir balik, xsabar lak jumpe die... hahhaha pelik bebeno.

"Ntah ii wan tu buat buat demam je.. lagipun petang tadi, dia ad ckap yang die mlas nk pergi dinner."kata uncle
khalid yang dari tadi beborak ngan papa je..

"Ap abang ni... xbaik la."geleng aunty sal.

"Errmm..aunty. Nak tnye? " akhirnye aq berani kat diri untuk tnye something.

"Ha.Apa dia? "

"Errmm..anak aunty tu kelas ap? And mama perlu ke die jaga Sara?" tanye aq kepada mama aq pula.

"Aunty.... xingt la pula.Rasenye die tu tukar kelas ap ntah.. and aunty yang suruh die jage kamu."balas aunty bagi pihak mama. Mama just layan budak kecik tu... anak kecik aunty sal.

"Kenape ye aunty ?"tnye aq lagi untuk mendapatkan jwapan.. tnye. Mama, mama bukan bgi tahu pun. Mane tau aunty terlepas ckap en..

"Oh... tu sebab nanty -" "ha... makan la dulu, nanti kite sambung borak. Makanan pun still panas...nanty sejuk xsedap dah"potong mama... baru nak dapatkan jwapan. Ke mama saje?

"Ish! "desis Aq perlahan.

•••

"Morning ma! "

"Morning sayang ~angah dah bangun?"tanya mama sambil menyiapkan sarapan untuk kami. Xnak upah bibik sebab mama cakap nanti sume yang dalam rumah ni jadi pemalas 😂

"Dah bangun kot. Nape mama xbangunkan sara?sara xmasok skul ke aryni?"yela... lagipun duk umah ni bosan au.

"Kamu berdua sekolah pada hari kedua. Nampak macam budak baru sikit.Hahaha"kata mama n tiba ii gelak.pelik gak aq ngn mama ni.

"So aryni sara stay rumah je la?"tanye aq lagi sambil bermain ngn sudu garfu.

"Yela..patu ke mana lagi?"

"Mama...nak tanye something bley x?"tanye Aq sambil mengerdipkan kedua dua mata..meaty cmey en Aq ni >_<!

"Tanyela~"

 Headprefect VS Tomboy [H]Where stories live. Discover now