Ik stamp letterlijk terug naar het appartement. Ik gooi mijn deur open, schop mijn pak uit en plof neer op het bed. Het kan dan nog zo lekker zacht zijn, en zo lekker ruiken, ik kan er niet van genieten. Ik kan er nooit meer van genieten. Het is of ik, of Maysilee. En beide vind ik niet het beste plan. Ik veer weer op van het bed en begin te ijsberen. Misschien moet ik een warm bad nemen. Met alle mogelijke geurtjes en schuimen die er zijn. Ik trek mijn ondergoed uit, trek me niks aan van het raam waar ik voor sta. We hebben toch het penthouse, en ook al zou iemand me zien, het zou me werkelijk een worst wezen. Ik loop de badkamer in, zonder hem op slot te doen. Ik doe de stop in het bad, zet de kraan aan en zoek de hele badkamer af naar alle bruisballen, flesjes douchegel en shampoo's die ik maar kan vinden. Ik gooi er minstens vijf verschillende bruisballen in, die meteen uit elkaar vallen. Ik giet twee flessen douchegel leeg en een hele fles shampoo. Ik gooi de lege flessen in de wasbak, die ruim ik later wel op. Ik weet niet waar ik mee bezig ben, maar het lucht op. Ik laat mezelf in het warme water zakken en voor even, voor heel even, kan ik ontspannen.
Maar het duurt nog geen vijf minuten voordat de onrust zich weer meester over mijn lichaam maakt. Ik trek de stop uit het bad en moet mezelf dwingen om te blijven zitten, tot al het water is weggelopen en tot het kippenvel zich over mijn hele lichaam verspreid heeft.
Ik graai naar een handdoek en laat er een stuk of vier, vijf van de stapel vallen. Ik grijp er eentje uit de stapel op de grond en droog me af. Met de handdoek om me heengeslagen loop ik de kamer weer in, pak een boxershort uit de kast en trek hem aan. Ik wil net een hemd van de stapel pakken als er op de deur wordt geklopt. "Binnen," mompel ik. "Zeker weten? Gaat het wel?" vraagt Maysilee met haar heldere stem. Ja, nu wel. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht, en ik bevestig dat ze binnen mag komen. "Oh, je ziet er al een heel stuk beter uit dan net. Lekker gedoucht?" vraagt ze. Ik knik Zij heeft zo te zien ook gedoucht, haar lange blonde haren zijn nat, en ze heeft een ander jurkje aan. Hij is kobaltblauw, met een rits aan de voorkant. Bijzonder, en hij staat haar ontzettend goed.
"Je ziet er mooi uit," spreek ik verlegen mijn gedachten uit. "Jij ook," grijnst ze met een stoute glinstering in haar ogen. Ik lach. Een hele stomme lach. Snel houd ik op. Ik word volgens mij zo rood als een tomaat. "Niet zo verlegen. Dat is nergens voor nodig. Morgen zijn de eerste trainingen. Wil je alvast wat doorspreken?" Ik knik. "Dat lijkt me een goed idee. Heb jij ideeën van wat je wil, wat je kunt?" vraag ik. Ze schud haar hoofd. "Oke, ik pak een pen en papier, dan zetten we wat ideeën op papier," zeg ik.
Een uur later zitten we nog bij elkaar, met een pen in de hand en een leeg vel papier voor ons. Maysilee is de eerste die de stilte doorbreekt, met een diepe zucht. "Ik weet werkelijk helemaal niks, en jij volgens mij ook niet. Zullen we gewoon even ergens anders aan denken en zien wat morgen ons brengt?" stelt ze voor. Ik knik. "Ik denk dat we ook even moeten zien hoe onze trainingszaal eruitziet. Als we niet weten wat we kunnen oefenen kunnen we ook geen plan maken," voeg ik toe. We knikken en ik ruim het papier weer op. De pen gooi ik in het bureau en ik plof op bed.
"Haymitch?" vraagt Maysilee twijfelend. "Mag ik vannacht bij jou slapen?" Ik knik en hou het dekbed omhoog. "Kom maar," zeg ik. Ze ritst haar jurkje aan de voorkant open en stapt in haar ondergoed bij mij in bed. "Jemig, ben je in de parfum gevallen ofzo?" roept ze uit als ze naast me ligt. "Uuhm, ik heb een ontspannende douche genomen," antwoord ik. "Ja, dat is te ruiken ook," lacht Maysilee. We kletsen nog wat, maar dan is het stil. Langzaam voel ik haar ademhaling rustiger worden. Ik sla mijn armen om haar heen, en zo vallen we in slaap.
Heeeey :)
Misschien niet het langste stukje ooit, maar een soort opvulstukje! Omdat ik zooo lang niets geschreven had. Ik was moe, had huiswerk en de inspiratie was ver te zoeken... Maar hier is dan een nieuw stuk! Ik hoop dat jullie t leuk vonden. Op naar het volgende stuk!
Xx Viv <3
JE LEEST
The Second Quarter Quell-Haymitch
FanfictieDit wordt een verhaal vanuit Haymitch Abernathy, als hij de Arena in moet. Ik heb er voor gekozen om er een liefdes-verhaal van te maken. Ik deed dit eerst met een anders meisje samen, maar zij wilde niet verder, ik doe het helemaal opnieuw, omdat i...