bab 3'

8.3K 411 29
                                    

aku pulang ke rumah agam yang terletak 1 jam dari sekolah .

" assalammualaikum , Elena dah pulang " jeritan aku bergema satu rumah

" tak payah lah jerit kuat sangat Elena pekak telinga ibuanda nanti " gurau  ibuanda

Aku tergelak . bau yang sedap mencucuk hidung . Laju saja kaki aku melangkah menuju ke meja makan .

" wah ibuanda masak ikan tiga rasa " aku jerit keriangan

walaupun kami keluarga diraja tetapi ayahanda lebih suka duduk di rumah agam di dalam hutan . istana hanya kami pergi sebulan sekali .

" mandi dulu baru makan " arah ibuanda

aku terus menuju ke bilik dan terus mandi . siap saja mandi terus menuju ke meja makan dan makan lah .

Malam dah tiba , aku baru je siap buat kerja sekolah mt . baru aku teringat yang danial dan yuna ada suruh aku buat kerja mereka . kalau aku dibuli macam mana .

ah lantak lah , malas nak fikir . aku mencapai iPhone +7 dan membuka wassap .

Group 1 crystal 🌈

                    Rafi add you
-yuna
pahal lah add budak semak ni ?

-danial
Entah , kick lah

-fara
Tak layak pun masuk kelas kita

Yuna
-budak miskin , dah lah nama kau takda tengku bodoh

Danial
-HAHAHA , yuna u ni lawak lah

Yuna
- i memang lawak and lawa pulak tu ,tak rugi u dengan i

Tania
- i ship danial dengan yuna

Yuna
- thankyou tania 

Danial
- HAHAHA okay

Aku terus off wassap . menyakitkan hati je . danial sekali aku pandang buat aku jatuh cinta tetapi bila muncul yuna ergh . rasa menyampah .

rasa macam diri aku bukan keturunan diraja pula . aku terus tidur , pening memikirkan perkara tersebut .

aku bangun awal  dan terus bersiap untuk ke sekolah . sampai saja aku terus masuk ke kelas .

danial dan yuna datang ke aku . aku dah tahu diaorang nak apa . siap sedia lah elena .

" kau kan perempuan sial eh , aku suruh kau buat kerja aku tapi kau tinggalkan buku aku dan danial " marah yuna .

Aku diam , malas nak lawan .

tetiba satu tangan hinggap di pipi aku. pedih sangat . danial lempang aku dan sekali lagi aku dilempang oleh yuna . aku menahan air mata dari jatuh . terasa seperti mahu neritahu saja yang dia ni seorang ' princess ' .

Danial dan yuna ketawa terbahak - bahak . aku terus keluar dan menuju ke tandas .

aku menangis sepuas hati , terasa pedih lagi di kedua - dua pipi . nampak kesan merah .

aku masuk ke kelas dan cikgu Sudan mula mengajar . semua cikgu di sekolah taju bahawa aku seorang puteri dan sekolah ni aku punya .

cikgu terus membenarkan aku duduk . yuna memandangku sinis . aku abaikan saja . penat dengan perangai manusia yang berlagak .

Aku terus tumpukan perhatian sehingga lah waktu persekolahan tamat .

Aku terus pulang . semua keluargaku memandang aku hairan . aku malas nak cakap banyak terus menuju ke bilik dan mengunci pintu .

Satu lagi hari yang memenatkan . danial seorang lelaki yang buat aku jatuh cinta padanya .

-----------------------------------------------------------

hai sekali lagi , so Author rasa penat asyik menaip je dari tadi dan memerah otak memikirkan idea . so harap korang enjoy lah baca buku ni . ❤

devil . Where stories live. Discover now