ku tak tahu nak buat apa kar rumah sekarang . memang bosan tahap gaban . kalau ada abang Aryan boleh ajak gi mall . hmm
aku teringin pula nak jogging petang . aku bersiap dulu . pakai baju serba hitam . memakai topi adidas dan kasut Nike . setelah berpuas hati dengsn penampilan aku . aku terus berjalan menuju ke taman yang berhampiran rumahku .
sambil berjongging aku memakai earphone . aku dengar lagu crush ' beautiful ' .
tiba - tiba ada orang merempuhku dari belakang sampai aku terjatuh .
aku ni jenis yang pemalu lepastu bukan jenis yang marah so aku tak marah lah orang tu .sekali aku pandang muka dia buat aku terkejut . ya Allah kenapa aku kena jumpa dia lagi . TENGKU DANIAL HAKIM . aduh mamat ni lagi . nasib crush aku .
" kau okay tak Elena ? " soalnya
aku angguk saja . bukan apa , malu kot . dia memandang aku lama . dah kenapa mamat ni
" wei danial laju nya kau lari ? " zack yang entah dari mana muncul
" eh elena " zack terkejut melihatku
Aku senyum nipis . muncul pula faris .
" aku pergi dulu " aku terus tinggalkan mereka( danial POV )
aku ternampak elena lagi . Kali ni aku sengaja melanggarnya . padan muka kau . muka dia tunjuk yang dia terkejut tengok aku .
Tak lama lepastu mamat dia ekor ni muncul pula . Elena terus je pergi .
" wei bila kau nak mula ha ? " soal zack
" ingat , kalau aku menang game ni , duit 3 ribu tu bagi aku " kataku
" menang dulu , baru aku bagi " balas zack dan faris serentak
" tapi kalau Elena dapat tahu ? " soal faris
" alah dia tu lembab lah , tak kan tahu punya lah " kataku sinis
kami ketawa terbahak - bahak .
budak - budak ni cabar aku untuk dapatkan hati Elena . kalau aku memang dalam cabaran ni aku dapat 3 ribu . ar senang je nak tumbangkan perempuan ni . lepastu mereka suruh aku terus tinggalkan nya baru aku dapat habuan aku .
( danial pov end )
aku terus mandi selepas jongging . masih tak boleh lupa about danial .
selesai je mandi , aku menyiapkan kerja sekolah dan terus masuk tidur . esok kena bangun awal ke sekolah ." morning pak mat " tegurku
pak mat senyum manis
" morning , dah jom gerak " aku terus masuk ke kereta .
sampai saja di sekolah , aku tengok danial , zack dengan faris ada kat depan pagar sekolah .
sekarang ni dah masuk hampir 6 bukan aku bersekolah di sini . dalam masa 6 bukan juga lah aku asyik dibuli . tabah jelah
tiba - tiba danial memegang tanganku. Aku terkejut beruk , mamat ni demam ke apa .
" kau ikut aku sekarang " arahnya sambil menarik tangan aku menuju ke kelas .
Untuk pengetahuan korang , yuna dah kena buang sekolah sebab buat benda terlarang kat dalam sekolah .
semua memandang aku dengan muka yang tak puas hati sebab danial tengah pegang tangan aku . lagi satu yang buat aku terkejut bila danial dengan senang hatinya duduk di sebela aku . aku agak yang mamat ni tengah demam panas .
" kenapa pandang muka aku macam tu? " danial perasan yang aku pandang dia dari tadi
Aku terus pandang ke hadapan dan fokus pada cikgu tapi bila aku tengok sebelah , Daniel tengah sedap dilamun mimpi yang sangat indah .
YOU ARE READING
devil .
RandomPuteri Elena Nadia , seorang yang pemalu dan sangat lawa. ayahnya seorang raja dan ibunya permaisuri . masuk ke sekolah NAD high school , sekolah kepunyaannya sendiri yang diberikan oleh ayahanda nya . dia sering dibuli dan dihina oleh rakan sekolah...