danial pov )
setelah dua tahun elena pergi , hidup aku sungguh membosankan .
" wei kau termenung apa ? " soal faris yang dari mana entah muncul
" aku rindu dia lah " kata aku sayu
" sabarlah , satu hari nanti kau akan jumpa dia balik " pujuk zack pula
" dah ar jom pusing satu sekolah dulu , kalau tak nanti kena marah dengan pengetua " aku angguk
aku sekarang dah jadi pengawas sekolah atau lebih tepat kp sekolah ni. pkp pula si faris , yang irfan ni dia kami cipta satu kerja . dia jadi spy sekolah . lawak kan tapi itu lah realitinya .
setelah puas menjelajah satu sekolah kami terus masuk ke kelas . sekarang kami form 5 . spm tahun ni tapi aku masih tak boleh lupa pada elena . orang yang mencuri hati aku . setiap hari aku memikirkan nya .
selang beberapa minit , cikgu masuk ke kelas .
" baiklah semua kita ada 3 pelajar baru " kamu boleh masuk arah cikgu menujukkan 3 pelajar di luar kelas
mereka masuk . pakaian mereka hampir menutup muka mereka . salah satu perempuan memakai pakaian semua hitam .
" kamu boleh perkenalkan diri " kata cikgu
" aku tengku Adriana " kata salah seorng dari mereka sambil memandang kami seperti nak bunuh kami
" aku tengku amani " amani tersenyum sinis
salah seorang pelajar perempuan tadi mengangkat muka dan buka baju panjang yang dipakainya . ouh seksinya tapi kenapa aku macam kenal je dia .
" puteri elena Nadia " katanya dengan dingin .
sekejap what !! . elena lah . orang yang aku rindu selama 2 or 3 tahun .
tapi kenapa nama dia ada puteri , pelik .
" wei elena lah " kata faris
" aku tahu " balas ku gembira
Aku akan ambil semula hati kau puteri elena nadia .
" kamu boleh duduk " arah cikgu
mereka duduk di hadapan kami , aku senyum pada elena tapi dia langsung tak pandang . adakah dia benci pada aku lagi .
( danial pov end )
aku melangkah masuk ke sekolah yang banyak kenangan manis . bukan kenangan manis tapi kenangan hitam.
aku bawa kereta Audi , milik aku sendiri . sama seperti Adriana dan amani .
sebaik saja sampai di kelas aku , aku terus masuk selepas cikgu panggil . dengan malasnya aku berjalan .
setelah Adriana dan amani kenalkan diri mereka , giliran aku pula . aku buka baju panjang aku , rimas sebenarnya .
baju yang elena pakai selepas membuka jacketnya . ramai memandangnya dengan terkejut . sangat lawa dan seksi walapun elena menujukan muka yang dingin .
lagi sekali mereka terkejut apabila aku kenalkan diri , aku nampak muka danial terkejut . danial , orang yang buat aku berubah sepenuhnya jadi jahat .
aku dengan devil duduk di hadapan meja danial . agaknya takda meja lain cikgu nak bagi .
" bailah semua buka buku bm " cikgu memulakan pelajaran .
aku dengan rajinnya terus meletakkan kepala ke atas meja dan terus ke alam mimpi . Adrian pula seperti selalu baca novel kesayangannya . amani pula seperti aku belayar ke alam mimpi .
KRING ! ! !
Aku tersedar dari tidur akibat bunyi loceng yang mendandakan waktu balik .
waktu rehat tadi kami hanya duduk di bilik yang disediakan untuk aku.
" wei jom lepak Starbuck baru balik " cadang amani
" okay " aku dengan Adriana setuju
Kami terus memandu Audi milik sendiri dan menuju ke Starbuck .
sedang seronok berborak datang 2 lelaki dan terus duduk di sebelah amani dan Adriana . aku memandang mereka dengan hairan tapi masih menujukkan muka yang dingin aku . dah orang panggil aku ice princess .
" syahfit dengan nazrul , bila korang samapi sini ? " soal aku
" baru je , datang sini sebab nak jumps kesayangan ni " balas syahfit sambil mencuit pipi Adriana
" sakit lah " marah Adriana
Syahdit ketawa , suka dia menggungu aweknya itu . nazrul pula bersama dengan amani . nampak tak yang aku ni single lagi , bukannya tak laku cuma hati dah penat dimainkan .
mereka berempat seronok berbual dan aku dipalaukan lagi . aku bangun dan terus keluar . bosan .
" aku balik " kataku
Aku perasan mereka angguk . aku sikit pun tak Kesah kalau mereka bersama dengan pakwe mereka sebab mereka dah lama tak jumpa .
aku baru nak masuk kereta , ada orang tepuk belakang aku . aku memandang muka danial . dia lah yang menepuk aku tadi .
" aku rindu kau elena " Katanya
" elena dah mampus , depan kau Sekarang just Nadia " kata aku dan terus beredar dari sini .
danial tercengang . pergi mampus lah kau bodoh jantan tak guna , aku menjerit sepuasnya di dalam kereta dalam keadan memandu . aku abai akalampi isyarat dan terus memecut laju .
aku tiba di rumah agam keluarga aku. Aku sms Adriana yang aku akan bermalam di sini . aku terus masuk ke rumah .
ibu , ayah dan abang kembar aku terkejut beruk . cuma Kak aku saja yang masih belajar di luar negara. Abang kembar aku sudah tamat belajar dan akan mengambil alih kerja ayah aku .
" nadia , sini lah duduk " ajak abang irfan
aku terus ke ruang tamu, aku duduk di sebelah abang Aryan . aku melentokkan kepala aku ke atas abang Aryan . walaupun aku di gelar devil tapi aku masih hormat ibu ayah aku dan aku tersangat manja lah dengan abang dan kakak aku .
" Nadia pergi mana tadi ? " soal abang irfan
" Starbuck " balasku pendek
" nanti ada majlis dari menari di istana , jadi semua kena pergi , faham " arah ayah pada kami
kami angguk tanda setuju , sebenarnya aku malas nak pergi . bosan sekali .
" lagi satu nanti semua rakyat akan dijemput , kamu pun boleh ajak rakan kamu elena " kata ibu aku pula
aku tersenyum gembira , ada pun berita yang mengembirakan aku .
" Nadia naik dulu " aku terus naik ke bilik dan mandi .
lepas makan aku buka lagu perfect by e dan terus tidur , penat .
-----------------------------------------------------------
baca lah bab seterusnya okay . ❤
YOU ARE READING
devil .
RandomPuteri Elena Nadia , seorang yang pemalu dan sangat lawa. ayahnya seorang raja dan ibunya permaisuri . masuk ke sekolah NAD high school , sekolah kepunyaannya sendiri yang diberikan oleh ayahanda nya . dia sering dibuli dan dihina oleh rakan sekolah...