bab 9 '

8K 339 15
                                    

akhirnya aku sampai di Korea . tempat aku dilahirkan . sebenarnya aku kacukan . ayah aku ialah anak mati k malaysia dan raja , manakala ibu aku pula orang Korea , actually permaisuri Korea .

aku terus pergi ke istana ibu aku . kalau aku duduk di tempat lain nanti ibu aku pasti marah . aku perlu jaga reputasi aku sebagai seorang princess.

aku dah berubah sepenuhnya rasanya lah . aku perlukan masa .

( danial pov )

aku menunggu elena di hadapan sekolah . dia masih belum sampai walaupun jam menunjukkan sudah waktu untuk mulakan pembelajaran .

aku dengan malasnya , masuk ke kelas dengan hati yang sedih . selang beberapa minit .guru kelas pun masuk .

" baiklah cikgu ada satu pengumuman " kata cikgu serious

" elena dah di pindahkan ke Korea " sambung cikgu lagi

Aku terkejut . Korea !!

kenapa dia sanggup tinggalkan aku di sini keseorangan . dia tak tahu ke yang aku mencintainya sepenuh hati .

semuanya salah aku , sepatutnya aku terus beritahunya supaya dia dapat maafkan aku lebih awal .

" sory member " zack dengan faris meminta maaf

" takpe lah " balasku lemah

Aku akan tunggu kau sampai bila - bila elena , hati ni hanya milik kau seorang saja . tolong lah kembali kepada ku .

( danial pov end )

aku masuk ke sekolah baru di Korea , sekolah paling pandai . sekolah kerabat diraja saja dan sekali lagi sekolah ni kepunyaan keluarga aku .

sebaik saja aku melangkah masuk ke kelas , semua memandang aku .

" baiklah semua kita ada pelajar baru , perkenalkan diri kamu " arah cikgu

" hai , my name puteri elena Nadia , just call me Nadia " kata aku tanpa secalit pun senyuman di bibir

" kamu boleh duduk " aku terus dusuk di sebelah budak perempuan

selama setahun aku belajar di sini , aku hanya mempunyai dua sahabat baik .

puteri amani dan puteri Adriana . mereka lah sahabat aku .

aku kenal mereka pun atas sebab tertentu . aku selamatkan mereka daripada dibuli oleh sekumpulan gadis yang dipanggil ' barbie ' .

kumpulan aku dipanggil ' devil ' . why devil ? .sebab kitaorang ni suka buat masalah dan kami tiada langsung belas kasihan pada orang lain .

aku dipanggil ice princess or devil princess sebab aku lebih suka jadi dingin dan lebih suka tengok kawan aku buat kerja aku . contoh kalau ada orang jadi gaduh , amani dan adriana lah yang settle kan tapi kalau manusia tu sentuh kawan aku , mereka tempah ticket ke dalam kubur lah jawabnya .

tiada siapa yang berani gaduh dengan aku dengan kawan - kawan aku or buli kami lagi . tiada siapa berani sentuh kami termasuk lah guru kat sekolah ni .

siapa tak dengar cakap aku , aku boleh buang je mereka dari sekolah ni sebab sekolah ni aku punya. Senior kat sekolah ni pun takut kat kami , tak sangka kan yang aku dah berubah 100 peratus .

aku tengah belajar subjek sejarah sekarang dan ianya amat membosankan . aku tengok amani fokus belajar . memanglah sebab sejarah subjek favorite dia . si Adriana pula tengah baca novel kesayangannya , memang fav dia dari dulu .

" wei nanti kejut aku tau , nak tidur dulu " kataku pada Adriana

" okay ii " balas Adriana yang langsung tak pandang aku

aku terus meletakkan kepala di meja yang beralaskan tangan aku . cikgu marah ke aku tidur , tak berani cikgu nak marah aku .

aku bangun dengan sendirinya , aku tengok sekarang waktu pa . bosam juga . dengan senangnya aku tidur semula . aku boleh dikatakan paling pandai dalam seklah sebab aku dalam top 5 pelajar pintar .

nak tahu aku yang keberapa , ofcouse lah yang pertama , kedua pula Adriana dan ketiga ialah amani . lagi dia tempat diisi dengan dua budak korea perempuan .

nampak tak yang perempuan lagi pandai daripada lelaki , HAHAHA .

Waktu persekolahan sudah tamat , dengan gembiranya aku pulang berasama Adriana dan amani kerana kami dusuk serumah . rumah banglo yang diberikan oleh ayah kerana aku tak suka duduk istana . pelik kan aku

sepanjang perjalanan pulang , aku hanya mengelamun sambil mendar lagu ' for life ' exo . lagu yang membaaa banyak makna pada hidup aku .

aku menghayati setiap lirik yang disampaikan . sungguh merdu sekali suara kumpulan exo membuat kan aku termenung sehinga tak sedar yang aku dah tiba di banglo kami .

aku turun dan terus ke bilik . badan terlalu letih dan terus tertidur di katil.

-----------------------------------------------------------

sorry chapter ni pendek , author banyal homework nak buat itu yang pendek je bab ni . ❤

devil . Where stories live. Discover now