aku , adriana dan amani berada di airport . menunggu aku punya penerbangan ke London .
" penerbangan ke London akan berlepas sebentar lagi , sila naik ke pesawat "
" Nadia , nanti aku rindu kau " adriana sedih
" jangan pergi please " rayu amani
" aku kena pergi , one day kita akan jumpa lagi " kata aku perlahan
baru saja nak masuk aku terdengar seseorang memanggil nama aku . aku pusing ke belakang dan nampak faris , Zack dan danial sedang berlari menjerit nama aku .
aku pandang adriana dan amani tajam .
" hanya diorang je tahu " kata amani
" aku masuk dulu " baru saja nak melangkah ,tangan aku direntap .
aku pandang danial dingin . apa lagi dia nak , tak cukup buat aku sakit ke .
" jangan tinggal kan aku " rayu danial kepenatan
aku diam kan diri .
" aku sayang kau elena , aku minta maaf apa yang aku dah buat kat kau , sara dah cerita semuanya " pujuk danial
aku nak menangis tapi aku tahan . aku perlahan - lahan mencabut rantai yang diberikan oleh danial . rantai tersebut berbentuk love separuh , lagi separuh love dekat danial .
" aku tak perlu kan ini lagi , bye " aku berikan pada nya dan terus masuk ke dalam pesawat .
aku dengar yang danial menjerit nama aku dan akhirnya aku menangis sepuasnya . aku mengoffkan telefon yang dari tadi berbunyi sebab danial menelefon aku
akhirnya aku berlepas meninggalkan orang yang aku sayang . selamat tinggal semua .
( danial POV )
aku terkejut selepas mendengar berita tentang Elena yang hendak meninggal kan negara ini .
" kau serious ? " soal aku cemas
" yelah " balas Zack
" jom lah gerak " aku terus menuju ke lapangan terbang .
aku rasa sangat bersalah selepas melempang Elena dan mengabaikan dia selama ini . aku sayang kau Elena , tolong jangan tinggal kan aku .
" wei adriana SMS aku , kata nya Elena dah nak bertolak " kata Zack
Aku terus memecut ke lapangan terbang . sebaik saja tiba aku terus berlari ke dalam . mencari kelibat Elena . aku ternampak yang dia baru saja nak masuk , aku merentap tangan nya . sungguh aku rindu dengan kau Elena .
"aku tak perlu kan ini lagi , bye " kata Nadia
aku memandang rantai yang aku beri pada nya . aku permah berpesan pada nya dahulu supaya jangan buka rantai ini , buka apabila kau tak sayang aku lagi dan Sekarang dia dah buka .
" Elena " aku jerit nama dia tapi sedikit pun dia tak menoleh
Dia benci dengan aku sangat ke , maafkan aku .
" maaf bro " kata Zack menepuk belakang aku
( danial POV end )
( adriana POV )
aku sedih melihat Nadia meninggal kan kami . hmmm , aku tahu dia nak relax kan minda dia .
syahfit dan Nazrul pula muncul entah dari mana
" mana Nadia ? " soal syahfit dan Nazrul
" lambat sangat datang " marah aku
" sorry , jalan jem tadi "'balas syahfit
" dia dah pergi " balas amani lemah
Nazrul terus memeluk amani . aku senyum
" nak kena peluk juga ke ? " syahfit memandang aku dengan pandangan yang menggoda
aku mengetuk kepala nya .
" gatal " aku terus ketawa
" Zack , faris , danial aku balik dulu " kata amani
aku terus keluar dari airport dan pulang . aku naik syahfit . lagipun esok aku dan syahfit akan pergi ke Beijing untuk sambung belajar . amani dan Nazrul pula belajar di America . habis saja belajar aku dan syahfit bercadang nak berkahwin . sama dengan amani dan Nazrul .
Apa Yang akan jadi dengan Nadia nanti , aku pun tak pasti .( adriana POV end )
*****
aku bosan di dalam pesawat . dari tadi aku asyik makan saja .baru beberapa jam aku dah rindu pada devil dan ahli keluarga aku . aku dah SMS abang Aryan tentang aku pergi ke London . nasib baik dia faham .
selepas beberapa jam , akhirnya aku sampai dia London . aku terus membuka fon .
Aku SMS adriana
" aku dan sampai London , jangan risau tentang aku , bye "ting !
SMS masuk dari adriana
" Jaga diri tau , sayang kau "aku senyum dan terus ke university yang aku dah daftar . aku harap sangat hidup aku di sini lagi baik .
Tiba - tiba aku teringat dekat danial . aku rindu dia . hmm . ada jodoh aku dengan dia pasti bertemu satu hari nanti .
( danial POV )
sepanjang hari aku hanya mendiamkan diri . rindu sangat dengan gadis aku . aku mengenggam rantai di tangan aku .
" kenapa aku bodoh sangat " jerit aku
" sabar lah , kalau kau ada" jodoh dengan dia pasti bertemu nanti " kata Zack
" aku rindu dia , aku buat dia menangis selama ini " aku menangis
" bagus kau sedar tapi kau sedar lambat sangat danial " kata faris
" aku tahu " balas aku lemah
" aku nak tidur dulu " dengan lemah aku naik ke bilik .
" jangan lupa kemas barang kau , esok kita pergi kl daftar university " jerit Zack
aku malas nak sambung belajar di luar negara so belajar dekat kl saja .
aku simpan rantai Elena di salah satu kotak yang sangat cantik begitu juga rantai aku . aku simpan sebab mana tahu satu hari nanti , aku berjumpa dengan dia .
-----------------------------------------------------------
cerita ini dah nak tamat dah . tinggal lagi satu atau dua bab saja lagi . ❤
YOU ARE READING
devil .
RandomPuteri Elena Nadia , seorang yang pemalu dan sangat lawa. ayahnya seorang raja dan ibunya permaisuri . masuk ke sekolah NAD high school , sekolah kepunyaannya sendiri yang diberikan oleh ayahanda nya . dia sering dibuli dan dihina oleh rakan sekolah...