bab 7 '

7.8K 367 5
                                    

( danial POV )

aku bersiap untuk berjumpa elena . kenapa lah aku setuju dengan cabaran zack dengan faris yang bodoh ni . takpe tak lama lagi aku minta putus , and aku akan dapat 3k daripada diorang .

selesai saja memilih baju , aku terus menuju ke shark mall .

Aku lihat jam , baru pukul 1.50 . aku terus menuju ke Starbuck . aku buka aplikasi wassap dan chat elena . aku beritahu yang aku berada di Starbuck.

sedang aku menunggu dia datang . tiba - tiba seorang perempuan datang dan duduk di hadapanku . terkejut aku bila perempuan itu ialah elena .

Dia sangat cantik . pakaian nya sungguh simple tetapi cukup menarik bagi aku .

Whatt , Menarik !! . kau okay tak danial . kau dengan dia kat sini sebab cabaran dia ekor monyet tu  .

( danial pov end )

kenapa pula si danial tenung aku lain macam ni . seram pula aku tengok .

" kau dah kenapa ? " aku hairan

Dia geleng kepala tanda tiada apa - apa .

" kau nak makan apa ? " soalnya

Danial memanggil pelayan .

" red velvet cake and mocha ais " kataku kepada pelayan tersebut

" same " kata danial juga

Pelayan tersebut terus beredar . aku pandang danial yang sibuk bermain fon .

" nanti lepak taman jom " aku terkejut .

agaknya mamat ni minta pelempang aku . nasib aku tak terkejut .

" okay " aku terus makan cake red velvet yang baru sampai .

" kau suka kat aku ke  ? " soal danial tiba - tiba

Tersedak aku makan cake . apahal dia tiba - tiba tanya .

aku hanya angguk tanda ya . dia senyum dengan senyuman yang aku tak dapat taksirkan . samada dia gembira ataupun dia hanya berpura - pura .

" dah jom gerak , aku nak bayar dulu " Katanya

" okay " aku terus mengikutinya

sebelum danial perasan , aku cepat - cepat beri tanda kepada pekerja tersebut supaya jangan cakap apa - apa dengan aku dan terima saja bayaran tersebut .

danial memengang tangan aku . aku menaiki kereta miliknya dan menuju ke ' taman dahlia ' . taman yang paling indah dan sesuai untuk pasangan yang bercouple .

" aku nak makan aiskrim lah " rengek Ku sambil buat muka manja

" tunggu kat sana , aku pergi belikan " Katanga dan terus menuju ke Pakcik yang menjual aiskrim .

" okay " kataku riang

( danial pov )

aku mengajak elena ke taman sebab aku tak nak orang nampak yang aku dengan dia .

tiba - tiba elena nak aiskrim . yang tak boleh blah bila dia tiba - tiba dia buat muka comel .

kenapa aku tengok yang dia ni sangat comel . apa benda yang aku tengah fikirkan sekarang ni .

aku terus pergi beli aiskrim , aku tanak tengok muka dia .

" nah " aku hulurkan aiskrim padanya.

" thanks " balasnya

( danial POV end )

" kenapa kau tiba - tiba nak couple dengan aku ? " soal aku hairan

dia hanya biarkan soalan aku terbang tanpa jawapan . rasa nak tumbuk je muka dia .

devil . Where stories live. Discover now