bab 16 '

7.9K 321 8
                                    

aku perlahan - lahan menuruni tangga . semua mata memandang aku pegun . aku tahu aku cantik . abang aku Aryan menghulurkam tangan nya dengan senang hati aku pun menyambut tangannya . Abang Aryan tersenyum begitu juga aku . Adriana dan amani pula duduk bersama dengan syahfit dan Nazrul . Aku dapat melihat yang seluruh pelajar sekolah aku terkejut selepas melihat aku . aku senyum sinis .

" baiklah mari kita menyanyi lagu bersama - sama " kata pengacara

aku tersenyum malu .

" happy birthday to you "
" happy birthday to you "
" happy birthday to you Puteri Elena Nadia "
" happy birthday to you "

mereka tepuk tangan . aku memandang kek di hadapan aku . kek tiga tingkat . abang faris menghulurkan pisau kek . Baru saja nak potong ayah aku menahan .

" princess ada nak kata apa - apa ? " soal ayah

aku berfikir sejenak dan angguk .

" terima kasih kerana sudi datang ke majlis hari jadi saya " kata aku lembut
Baru lah aku boleh memotong kek tersebut . aku menyuap ibu dan ayah aku . aku mengambil sepotong lagi kek .

" kakakanda " aku menyuap mulut akak Nabila

di dalam istana saja aku akan bercakap bahasa istana sebab aku tak suka sangat gunakannya . selepas menyuapkan kek pada Nabila , aku sengaja buat - buat terlupa untuk beri pads Irfan dan Aryan .

" princess , for me ? " soal Aryan dan Irfan  dengan nada merajuk

aku ketawa kecil dan mengambil sepotong kek lagi . aku menghampiri mereka .

" just for you " aku suap Aryan dahulu baru Irfan .

Mereka tersenyum nipis .

" happy birthday to you princess Elena Nadia , saya dan seluruh tetamu berharap tuan puteri akan sentiasa bergembira " kata pengacara lagi

" terima kasih kerana hadir di majlis hari jadi  puteri beta , beta sangat menghargainya " kata ayah

" kamu semua dipersilakan menjamu selera " kata ibu pula

aku menghampiri meja Adriana , amani , syahfit dan Nazrul . memang sengaja aku menjemput syahfit dan Nazrul supaya Adriana dan amani dapat menghabiskam masa dengan pakwe mereka .

" hai korang " sapa aku dan terus duduk di antara adriana dan amani

" lawa kau hari ni " puji syahfit

" tak perlu puji aku baik kau puji awek kau tu " balas aku tergelak

adriana pun tergelak sama . aku berborak dahulu dengan mereka sebelum tari menari bermula .

( danial pov )

aku tak sabar nak lihat tuan puteri yang misteri ini .

" princess elena nadia "

aku terkejut . aku , zack dan faris pandang sesama sendiri . aku tak salah dengar sebab sebaik saja nama tersebut dipanggil elena keluar . memang sah dia elena yang aku sayang tapi kenapa pula dia rahsiakan diri nya sebagai seorang tuan puteri .

" wei aku tak salah dengar kan ? " soal zack meminta kepastian

Aku angguk . bukan aku saja terkejut malah  seluruh pelajar sekolah aku juga terkejut . ada juga yang takut . salah satunya ialah balqis .

dia sungguh cantik malam ni dengan pakaian nya yang sungguh lawa.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
devil . Where stories live. Discover now