Hoofdstuk 4

10.9K 100 11
                                    

de volgende ochtend

Het was de volgende dag. Ik was gister middag in slaap gevallen en ik wordt nu pas wakker. Ik heb niet avondgegeten en ik heb m'n normale kleding nog aan. Het is 7:00 en ik ben heel fit want ik had heel lang geslapen. M'n ouders zijn allebei al weg dus ik ben alleen. Ik douchte even snel en ik kleedde me aan en alles. Toen ging ik naar beneden en ging ik ontbijten.
Ik belde met Cathelijne, maar opeens werd ik gebeld door m'n moeder.
'Ik moet even ophangen, m'n moeder belt.'
'Hai mam.'

'Wat zie ik nou Sam?'

'Wat?' Onee, wiskunde staat er toch niet op?

'Je hebt een 2 voor wiskunde, je weet wat dat betekent lieverd. Ik heb de concierge gebeld en ze hebben iemanr gevraagd die goed is in wiskunde die je bijles gaat geven.'

'Nee mam alsjeblieft niet, dat helpt toch niet, ik beloof dat ik vanaf nu echt goed ga leren.'

'Dat zeg je bij elke toets Sam, ik trap er nu niet meer in. Je moet om 8 uur even naar de concierge.'

Ik hing op zonder iets te zeggen en ik was echt boos, hoe kun je dit nou doen? Opzich snap ik het wel, m'n ouders hebben me namelijk al heel vaak gewaarschuwd, en het is eigenlijk gewoon mijn eigen schuld. Ik heb er alleen écht geen zin in. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wie me bijles gaat geven. Sowieso iemand van een jaar hoger, en iemand die goed is in wiskunde. Kay? Is hij goed in wiskunde? Haha nee grapje, dat gaat toch nooit gebeuren. Als hij me bijles zou geven, zou ik elke dag wel bijles willen hebben en zou ik hem zoveel betalen als hij maar wilt.

Het is 7:45. Ik appte Cathelijne even om te zeggen dat ik eerder naar school moet om me aan te melden voor bijles.

Ik kwam aan op school en liep naar de concierge. Ze legde even alles uit en ze zei dat 3 mensen zich hadden gemeld om mij bijles te geven, 2 meisjes, en 1 jongen. Ze vroeg of ik liever een meisje of een jongen wilde. In de 5e zitten heel veel bitches en dan is de kans waarschijnlijk groot dat ik van een van hun bijles krijg, dus ik zei maar gewoon dat ik liever een jongen wilde. Ze wist alleen niet de naam, maar m'n eerste bijles was vandaag al na school om 14:00. Ik was best zenuwachtig, maar ik dacht ook wel dat het goed was voor mezelf. 

Het is vijf voor 2 en we zijn uit. Maar ik moet nog naar bijles. Ik liep naar de plek waar ik moest zijn maar er was nog niemand. Ik keek rond en ik zag iemand. Nee, dit kan niet waar zijn, dit kan echt niet zo zijn. IS DAT KAY?! NEEEE! Omg, is dit een droom?

'Hey, ik ben Kay, ben jij Sam?'
Omggg! Ik was zo blij!
'Ja, hai, ga jij mij bijles geven?' zei ik heel zenuwachtig. Ik was blij, maar wel heel bang en zenuwachtig.
'Je ziet er echt heel goed uit, dat ten eerste, en ten tweede, ja ik ga jou bijles geven.'

Dit was de dag van mijn leven, ik houd van bijles!

wiskunde bijlesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu