Hoofdstuk 19

5.9K 37 11
                                    

'We moeten er echt iets aan doen, dit kan echt niet langer doorgaan zo.' zei ik.
'Ja maar wat kunnen we ertegen doen? Ik bedoel, ze hebben nog altijd de video en daar kunnen ze van alles mee doen.'
antwoordde Kaj. Ik had wel een idee wat we konden doen. 'We gaan morgen naar je mentor toe, en we leggen het hele verhaal uit. We hebben niet veel bewijs dat het echt is, maar hopelijk gelooft ze het. We hebben de video als bewijs en ook je whatsapp gesprek met het meisje, en natuurlijk het bericht wat Nick online had gezet. Je mentor kan dan praten met Nick, Fin en Max en zeggen dat ze de video moeten verwijderen. Dan kan er eigenlijk niks meer gebeuren, toch?'
'Nee, gaan we dan morgen naar mevrouw Haan?' vroeg Kaj. 'Ja, is goed.' Morgen gaan we naar de mentor van Kaj en dus ook van Nick, Fin en Max en dan komt alles hopelijk goed.

'Dankje dat je me zo goed helpt.'
'Tuurlijk, wat ze met je doen kan echt niet.' zei ik terug.
Ik vond Kaj weer helemaal leuk, omdat ik nu weet hoe alles zit, en ik weet dat hij er natuurlijk niks aan kan doen. En hij is natuurlijk nogsteeds de allerliefste en knapste jongen die er is.

Nadat we uitgepraat waren belde m'n moeder om te vragen hoelaat ik thuiskwam. 'Ik kom denk ik over een uurtje richting huis!' zei ik, want het was nog heel gezellig bij Kaj thuis.
We hadden het ook nog gehad over bijles, en ik zei dat ik het wel gezellig vond om soms even langs te komen, maar dat er toch nooit iets van wiskunde zou komen, dus ik hoef geen bijles meer.
Morgen ga ik alles vertellen aan Tatum, want die weet nog niks van dit hele verhaal.
Het is half 10 en ik ging maar naar huis, want morgen begin ik het eerste uur. Kaj gaf me een kus bij de deur, en toen liep ik naar huis toe.

Ik was al een tijdje thuis, en ik had even gedoucht, en nu lig in bed. Het is nu half 11 en ik moet eigenlijk slapen, anders kom ik morgen mijn bed niet uit. Maar toen appte Kaj me opeens. Hij stuurde: 'Omg ik heb echt een probleem.' Ik stuurde terug: 'Wat is errr?' Kaj stuurde toen: 'Er is een reactie geplaatst door een meisje op dat ene bericht.' Hij had dus nu al een 'klant', maar we moeten er daarvoor echt iets aandoen. 'Je kan 2 dingen doen, je kan naar het meisje toe gaan en het uitleggen, en misschien wilt ze je dan wel helpen, of we moeten al voor de afspraak met het meisje naar je mentor gaan. Ik denk dat de tweede handiger is.' Dit had ik naar Kaj gestuurd, want ik weet dat hij het niet wil. Met het vorige meisje had hij het volgensmij wel gezellig, maar ik denk niet dat hij dit vaker wil doen. 5 minuten later had hij m'n bericht pas gelezen, en hij stuurde: 'Ja, laten we het tweede doen. We gaan in de eerste pauze dan al naar mevrouw Haan, en dan zeg ik dat meisje wel af.'
'Ja, doen we. Maar ik moet nu echt slapen, heb morgen het eerste uur les.'
'Slaaplekker😘'
'Slaaplekker liefie❤️', stuurde ik terug.

de volgende ochtend

Het is half 7 en m'n wekker ging af. Ik pakte m'n telefoon en ik keek op magister welke vakken ik vandaag had. Shit, de eerste 3 uur vallen uit. Dat betekent dat ik er in de eerste pauze niet ben dus niet met Kaj mee kan naar mevrouw haan. Maar ik wil hem niet alleen laten, dus ik ga gewoon een uur eerder naar school.

Het is nu half 10 en de pauze begint bijna. Ik moest alleen fietsen, want Cathelijne ging natuurlijk gewoon het derde uur naar school. Ik stond voor het lokaal van Kaj, zodat als de bel ging, we meteen konden gaan.
De bel was gegaan en we gingen samen naar mevrouw Haan. We waren wel bang, want seks hebben in de wc's van school mag echt niet, maar misschien wordt ze niet boos als we het hele verhaal over de portemonnee enzo uitleggen. We zochten het lokaal waar mevrouw Haan was. We hadden het gevonden en liepen naar binnen. 'Mevrouw, we hebben best een erg probleem, en we willen dat graag aan u vertellen zodat u ons misschien kunt helpen. Het is best wel serieus.' zei ik tegen mevrouw Haan. 'Ik denk dat Kaj het liever niet zelf wil vertellen omdat het best erg voor hem is en hij heeft het al 2 keer allemaal aan een vriend en mij moeten vertellen.' zei ik, en toen begon ik het verhaal uit te leggen: 'Kaj was z'n portemonnee ergens vergeten en een vriend wilde hem teruggeven maar toen kwamen zijn 2 andere vrienden en die zeiden dat hij de helft van het geld terug kreeg als hij met een vreemd meisje zou zoenen, en dat hij al z'n geld terugkreeg als hij zegmaar...' Ik durfde het niet te zeggen want ik was bang dat ze heel boos zou worden, en het is heel ongemakkelijk om het te zeggen, maar ik zei het gewoon: 'Als hij dat meisje ook zou vingeren zegmaar, en hij zich door haar zou laten aftrekken, dan zou hij z'n hele portemonnee terugkrijgen...'. Zo, ik had het gezegd, en ik was nu heel bang voor de reactie van mevrouw Haan. Ze begon te praten: 'Oké, als eerste: ik ben niet boos. Kaj kan er niks aan doen. Hij is dus gewoon  bedreigd eigenlijk.'
Maar Kaj wordt nogesteeds bedreigd, en nu nog erger, dus dat zei ik meteen.
'Mevrouw, wacht. Hij wordt nogsteeds bedreigd, maar nu nog erger. Hij moest namelijk een filmpje maken van toen hij met dat meisje dingen ging doen zegmaar, en dat filmpje moest hij naar hun sturen. Zijn vrienden hebben nu dus dat filmpje. In het filmpje zie je niks, maar je hoort wel geluiden, gekreun dus. Ze hebben nu dus een bericht online gezet, over dat meisjes gratis gevingerd kunnen worden in de wc van school. Elk meisje die reageert moet Kaj nu gaan vingeren, anders zetten z'n vrienden het filmpje online. U moet ons echt helpen mevrouw, want hij heeft nu al een reactie op het bericht, en dit kan echt niet langer zo doorgaan.'
'Hoe heten die vrienden?' vroeg mevrouw Haan.
'Nick, Fin en Max.' zei Kaj.
Mevrouw Haan schreef de namen op en zei dat ze ze zou gaan halen en met ze zou gaan praten. Maar de pauze was bijna voorbij dus de lessen begonnen weer bijna. Ik had een tussenuur, want ik begon pas het vierde, maar Kaj moest wel weg. Ik bleef zitten want ik wilde nog bij het gesprek blijven met Nick, Fin en Max. Mevrouw Haan ging even weg, om de jongens te halen. Hopelijk komt straks alles goed...

Het langste hoofdstuk van dit hele boek! Ik heb veel inspiratie om te schrijven dus er zullen binnekort veel hoofdstukken aankomen❤️❤️❤️

wiskunde bijlesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu