Chiraptophobia. Prologue

850 61 4
                                    

Harry

Ik hijs mijn rugtas zuchtend over mijn rug, en maak de voordeur open. 'Mom! Ik ga naar school!' roep ik nog voordat ik de deur uit loop. Ik loop mijn voortuin met zijn knisperende grind, en het stukje gras uit. Als ik mijn hoofd 90 graden draai, staat Zayn bij de hoek. Hij zit op een paaltje, een sigaretje te roken. Ugh. Ik loop over de stenen stoep naar hem toe. Ik ga naast hem zitten, op een ander hout paaltje, en zucht nog is. Dan pas merkt hij dat ik er ben. 'Yo, mate!' zegt hij. Ik knik naar hem, en mompel een 'Hooi' terug.

'Louis! Waar was je? Normaal ben jij altijd de eerste.' Louis knikt, en samen met ons trio lopen we naar school. We stappen het schoolplein op en gelijk horen we het geroddel. 'Er is een nieuwe jongen op school' Ik grinnik, weer een nieuwe. 'Lijkt die nieuwe je wat?' vraagt Zayn. Hij is samen met Louis de enige die weet dat ik gay ben. Ze noemen het gay, ze plaatsen daar in Amerika overal een naamplaatje op. Zayn wijst naar een blonde jongen die helemaal in de hoek zit, op een van de bankjes van het schoolplein.

'Hi!' zeg ik tegen de jongen. De jongen kijkt op en zijn smaragd blauwe ogen staan angstig. 'Wat?' zegt hij met een lichtelijke trilling in zijn stem. 'Ik zei alleen maar Hi.' zeg ik. Hij knikt en kijkt weer naar de met mos besmeurde stenen tegels. Ik ga naast de jongen zitten, en gelijk schuift hij een stuk op. Ik draai mijn hoofd weer 90 graden en kijk hem met 1 opgetrokken wenkbrauw aan. 'Laat me Alleen' zegt hij trillend. Om hem een beetje te treiteren, ga ik nog dichter op hem zitten, waardoor hij verder schuift, en van het bankje valt.

Keihard met zijn hoofd op de stenen. Hij springt op en schreeuwt: 'Leave me alone!' en rent huilend weg. Ik kijk hem met open mond aan.

'Dat heb je goed gedaan Styles!' fluister ik in mezelf.

Er is iets met hem, en ik wil weten wat.

Niall

'Mam! Ik moet gaan!' roep ik door het huis. Mijn moeder komt achter een bunker van verhuis dozen vandaan, en knikt. Ik trek de deur open en loop mijn voortuin door. In mijn voortuin bevinden zich: De motor van mijn broer Greg, mijn fiets en een helehoop planten. Ik loop het hekje door en kijk naar het uiteinde van mijn straat. Er staan twee jongens, een te roken, en de ander staart de straat af.

Ik ga rustig op een oud krakend bankje zitten op het schoolplein van mijn nieuwe school. Vanochtend zei mijn moeder: 'Nieuwe school, nieuwe kansen' leuk mam, leuk. Helaas geld dat niet voor mij, binnen no-time zijn ze er toch achter. Ik kijk het schoolplein over en er komt een jongen met krullen naast me staan. Ik richt snel mijn starende ogen op de stenen tegels die onder de mos zitten. 'Hi' zegt de jongen. 'Wat?' zeg ik botter dan dat het eruit zou moeten komen. 'Ik zei alleen maar Hi..' zegt hij terug. Hij gaat naast me zitten, en ik begin te trillen. Ik schuif een stukje naar rechts, en zeg: 'Laat me Alleen' de jongen kijkt me met opgetrokken wenkbrauw aan. Hij schuift weer naar me toe,Ik schuif weer verder en donder van het bankje. Keihard met mijn kop op de stenen. Ik spring op: 'Leave me Alone!' schreeuw ik, en ren huilend weg.

Waarom deed hij dat?

Chiraptophobia||Narry||Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu