Bab 2

68 2 0
                                    

Tiba-tiba,

"Huaarrgghhh!!"sergah Sehun dengan kuat dan nyaring.

Eunji terkejut dengan kehadiran Sehun dirumahnya.

"Kenapa kau ada kat rumah aku??Bagaimana kau masuk??Kau nak apa?? Bila masa kau masuk??Kenapa aku tak tahu??"soal Eunji bertalu-talu.

"Banyaknya soalan,macam mana aku nak jawab??".Mukanya diselambakan.Eunji mula berasa geram terhadap Sehun.

"Okey,tak nak jawab takpe..Sekarang ni kau keluar dari rumah aku!!".

"My areum,jangan marah..Aku masuk ni hanya untuk amik projek sains aku jer.."balas Sehun.Kedua belah tangannya diletakkan di atas bahu Eunji.Kemudian,dia tersenyum.

"Projek sains kau yang mana??"ujar Eunji kehairanan.

"Alah,projek sains yang kau pinjam tuh.."

Eunji hanya termalu alah mendengar balasan Sehun.

"Comelnya muka dia time malu.."ujar Sehun didalam hatinya.

Keesokkan harinya,di Kelas 4 Diamond 1..

"Maafkan aku,Sehun.Aku sebenarnya seorang pembunuh.Aku tak layak menjadi kawan kau.Kau begitu baik,sedangkan aku seorang pembunuh..."kata Eunji didalam hatinya.

Rasa bersalah mula bersarang didalam hatinya.Dia bukannya mahu menjadi seorang pembunuh tetapi dia harus membalas dendam demi amanat yang diberikan oleh orang yang menyelamatkan nyawanya ketika ditolak oleh ommanya.

Eunji teringat akan arahan dari Mr.Adam.

"Kamu harus membalas dendam terhadap orang yang telah mempermainkan kamu dan orang yang telah membunuh appa kamu!!Ingat,jangan lupa!!"sergah suara Mr.Adam.

Suara itu tergiang-giang di telinga Eunji.

"Huaarrgghh!!!"sergah Sehun.Eunji tersedar dari lamunannya.Dia terkejut.

"Hish,kau ni!Asyik terkejutkan aku jer!!Kau ingat jantung aku ni ada dijual di pasar raya ke??!"marah Eunji.

"Maaflah,my areum.Janganlah marah.Kau tuh yang asyik termenung jer...bersemangatlah aku nak buat kau terperanjat..."jawab Sehun sambil menayangkan muka innocentnya.

"Yela,aku jer yang salah.."

"Alah,janganlah marah my areum..jangan merajuk eh??Nanti aku belanja kau coklat Cadbury nak??"

"Promise??".Jari kelingking dinaikkan.

"Promise,my areum.."Sehun dan Eunji membuat pinky promise.

"Kau fikirkan tentang apa tadi sampai kau termenung??"

"Aku fikirkan tentang...."

Tiba-tiba,telefon Eunji berdering.Nama Mr.Adam terpapar di screen Iphone Xnya.Eunji cemas kerana dia tidak mahu Sehun tahu bahawa dia seorang pembunuh.Dia masih tidak sedia untuk berterus-terang.

"Sekejap ya Sehun".Eunji berlalu pergi ke tempat yang tersorok didalam kelasnya.

Eunji segera menjawab panggilan itu.

"Hello,uncle.Maafkan saya sebab lambat panggilan uncle..."

"Tidak mengapa.Uncle ada tugasan baru untuk kamu."

"Tugasan baru??".

"Yup,tugasan baru.Uncle nak kamu membunuh omma kamu dan rakan subahatnya."

"Omma saya dan rakan subahatnya??Kenapa??!".

"Omma kamu bersubahat dalam perbunuhan appa kamu.Uncle telah mengemelkan maklumat tentang mereka kepada kamu.Kamu faham atau tidak,Eunji??".

"Nae,arraseo.Bila saya perlu menyelesaikan tugasan ni,uncle??".

"Secepat mungkin.Uncle nak kamu hapuskan omma kamu by hook or by crook.Mereka dijangkakan berada di Hotel Santiago dari pukul 8 malam sehingga pukul 10 malam."

"Baiklah,uncle".Eunji segera mematikan panggilan itu lalu meneliti emel yang dikirimkan kepadanya.Setelah itu,Eunji berjalan kembali ke arah Sehun.

Sehun memandang Eunji dengan penuh kasih sayang.

"Aku akan melamar kau pada malam ni,Eunji!!I'll make you be mine.That's my promise."kata Sehun didalam hatinya.

Bersambung...

#please support me.sorry kalau ada typo.

The Killer's loveWhere stories live. Discover now