Pin!Pin!Eunji tergesa-gesa menuruni tangga.Dia segera menyarungkan nike roshe run berwarna pink hitam ke kakinya.Dia berlari memasuki kereta Sehun.
"Sorry lambat."ujar Eunji setelah memasuki kereta.
"It's okay,my areum.By the way,kau nampak cantik hari ni."kata Sehun sambil mengelipkan matanya.Dia mula memandu.
"Kita nak ke mana nie?"tanya Eunji.
"Kita nak ke hati kau!Chia!Chia!Chia!".
"Ha!Ha!Ha!Lawaklah".Eunji ketawa hambar.
"Kita pergi Blue Street,tempat couples selalu dating tuh."
"Oh,okay then."
Keadaan didalam kereta menjadi sunyi sepi.Eunji mengeluarkan Iphone Xnya lalu membuka app instagram.
Setelah puas mengscroll,dia mula kebosanan.Iphone Xnya ditutup.
"Huh!"keluh Eunji.
"Kenapa ni,my areum?".
"Bosanlah,Sehun.Lama lagi ke nak sampai?"
"Tak lama dah.Dah sampai pun."
"Yeah,finally!".
Sehun memarkirkan keretanya.
Sehun membuka pintu kereta untuk Eunji.Dia menggenggam erat tangan Eunji.
"Kita pergi makan dulu eh?"tanya Sehun.
"Hurm,bolehlah."
Sehun dan Eunji menuju ke salah satu kafe yang terkenal dikalangan para couples.
Simply Ayien's Cafe..
Sehun dan Eunji duduk disalah satu meja yang tersorok di cafe itu.
"Order miss??"tanya salah seorang waiter.
"Give me chocolate smoothie and a piece of red velvet cake."pesan Eunji.
"And you,sir?"tanya waiter itu lagi.
"Give me Iced Mocha and a piece of opera cake."pesan Sehun pula.Setelah itu,waiter tersebut berlalu pergi.
10 minit kemudian,pesanan mereka tiba.Mereka mula menjamah makanan.
Tanpa Eunji sedari,Sehun mengambil gambarnya sewaktu dia menjamah kek kegemarannya itu.
"She is so cute."bisik hati Sehun sambil melihat gambar Eunji yang ditangkapnya tadi.Dia tersenyum sendirian.
"Dah kenapa kau nie?Tiba-tiba jer senyum sensorang?"tanya Eunji.
"Takde papelah.Asal,tak boleh ke?".
"Boleh jer."
"Eunji!"panggil Sehun tiba-tiba.
"Nae?".
"Kau sebenarnya seorang pencuri kan?"
"Eh,mana ada!"nafi Eunji.
"Eleh,dahlah seorang pencuri lepastu tak nak ngaku pulak."
"Eh,mana adalah.Fakta mana yang mengatakan aku ni seorang pencuri?Tell me please."
"Fakta yang kau curi hati aku."ujar Sehun.Pipi Eunji berona merah.Dia blushing.
"Kau tahu tak exam yang lepas aku ada gred c tau?"kata Sehun lagi.
"Yeke?Apa yang 'c'nya?".
"C you in jenjang pelamin.Chia!".
Eunji menundukkan mukanya.Dia malu.
"Comellah kau time blushing!Haha!"
"Mana ada aku blushing!!Kau ni!!"
"Tu kau blushing.Pipi kau dah merahlah.Comel jer aku tengok."
"Ma..mana adalah!!"
"Eh,my eye candy blushing!!"jerit Sehun kuat.Semua pelanggan didalam kafe itu memandang mereka berdua.
"Kau ni,malulah.Janganlah jerit kuat-kuat!"pinta Eunji.
Sehun hanya ketawa senang.Setelah itu,Sehun membayar bil.
Mereka berlalu pergi ke tempat ice skating.
"Jom main."tanya Sehun sambil menghulurkan kasut meluncur kepada Eunji.
"Taknak lah.Aku tak tahu meluncur."ujar Eunji jujur.
"Takpe,aku ajar kau eh?Kau tahu seimbangkan badan tak?".
"Tahu,betul ni?Kalau aku jatuh camne?"ujar Eunji takut-takut.
"Takkanlah aku nak biarkan eye candy aku jatuh.Kalau kau jatuh,aku sambutlah.".
Sehun menghulurkan tangannya.Eunji menyambut huluran tangan Sehun.
Mereka mula meluncur.Sesekali,ketawa riang kedengaran.Eunji telah mahir meluncur atas bimbingan Sehun.
"I love you,Eunji.I really love you because you're my everything."bisik Sehun di telinga Eunji.
"I love you too,Sehun."balas Eunji malu-malu.
Sehun tersenyum lebar mendengar balasan Eunji.Dia yakin Eunji akan menjadi miliknya suatu hari nanti.
"Appa,Eunji bahagia sekarang ni.Eunji berharap kebahagiaan ini akan kekal selamanya."bisik hati Eunji.
Bersambung...
#sorry kalau chapter ni tak menarik dan hambar.Mianhei kalau ada typo.
YOU ARE READING
The Killer's love
De TodoDibenci sedari kecil menyebabkan Eunji berubah menjadi seorang yang pendendam atas pertolongan insan yang menyelamatkan nyawanya ketika maut menghampiri. Kematian bapanya yang disayangi membuatkan Eunji bertekad untuk membalas dendam dan berusaha me...