Bab 6

38 2 0
                                    

Di sekolah..

Kring!!!Loceng sekolah berbunyi tepat pada jam 8 pagi.Semua murid kelihatan tergesa-gesa memasuki kawasan sekolah dan segera beratur untuk menghadiri perhimpunan sebelum memulakan pembelajaran.

"Oh,damn!!Dah lambat!!"getus hati Eunji.Dia segera melajukan langkahnya.Dia pasti akan dimarahi oleh guru yang bertugas atas kelewatannya itu.Pintu pagar sekolah pasti telah ditutup oleh pengawal keselamatan sekolahnya.

Dia terlewat ke sekolah pada hari ini kerana terbangun lewat gara-gara menemani Sehun berbual semalam.

"Huh,menyusahkan aku betullah!!Nak tak nak aku kene panjat pagarlah ni.."ujar Eunji.Tiba-tiba,tangan Eunji diraih seseorang.Eunji menoleh ke belakang.

"My areum,meh aku tolong kau panjat pagar ni.."ujar Sehun sambil mengukir senyuman manisnya.

"Eh,mana kau tahu aku memang nak panjat pagar sekolah ni??"jawab Eunji kehairanan.

"Eh,aku tahulah,Kau kan eye candy aku,so aku tahu apa saja yang ada dalam kepala kau tuh.."

"Eleh.."

"Dah,jom aku tolong kau..Kang lambat plak masuk kelas.Dah lah waktu first nie Add maths..mati kita nanti kalau masuk lambat.."

"Sebab kaulah kita lambat tau.Minta aku teman kau tidur konon..tak pasal-pasal kita lambat ke sekolah tau"sembur Eunji.Sehun tersenyum malu.

"Jaga mata kau!!Jangan pandang bahagian belakang aku!!"ujar Eunji sambil mengangkat sedikit kain sekolahnya.Nasib baik dia jenis yang memakai shorts kat dalam,kalau tidak tak pasal-pasal bagi freeshow kat Sehun.

Eunji segera memanjat pagar.Dalam sekelip mata,dia tiba di dalam kawasan sekolah.Kini,giliran Sehun pula untuk memanjat.Sehun memanjat dengan berhati-hati.

Setelah tiba di kawasan sekolah,mereka berlari masuk ke dalam kelas.Nasib baik guru matapelajaran pertama masih belum masuk ke dalam kelas.

Eunji dan Sehun melabuhkan punggung di tempat duduk masing-masing.Mereka segera mengeluarkan buku Add maths bagi membuat persediaan memulakan pembelajaran pada pagi itu.

"Good morning class."ujar Mrs.Suzy yang merupakan guru add maths mereka.

"Good morning,Miss Suzy"jawab mereka serentak.

"Have a seat please.Hari ini kita akan belajar tentang Quadratic Function."

Pembelaran bagi kelas 4 Diamond 1 bermula seperti biasa.

Setelah 2 jam..

"Stand up,class.Thank you Miss Suzy!"ujar ketua kelas diikuti oleh semua murid didalam kelas itu.

Pelajar di kelas itu mula keluar menuju ke kantin bagi mengisi perut masing-masing.

Eunji mengemas peralatannya.Begitu juga dengan Sehun.

"My areum,petang nie jom pergi taman tema yang baru buka tuh.Aku dengar tempat tuh best"ajak Sehun tiba-tiba.

"Taman tema yang baru buka tuh??Hurmm,tengoklah dulu.."

"Alah..jomlah my areum."

"Hurmm,nanti aku bagitahu kau eh??Aku takut aku ada hal petang ni.."

"Yela-yela..siapalah aku ni nak arahkan kau kan??"ujar Sehun bernada merajuk.

"Alah..janganlah cakap macam tuh.Kaukan boyfriend aku yang paling sweet.."

"Betul ni??"kata Sehun sambil mengerdipkan matanya.

"Betul betul betul!"

"Yeay,My areum sayang akulah!!"jerit Sehun.

Eunji menerkup mulut Sehun.

"Apa ni??Malulah.."

"Aku tak malu pun,my areum.."

"Oh Sehun!!"

"Yela,aku tak buat lagi eh??"pujuk Sehun sambil menayangkan muka comelnya.

"Janji??"

"Aku janji!!"kata Sehun sambil membuat pinky promise.

"Boyfriend sapalah ni??Tak mengaku aku.."kata Eunji setelah membuat pinky promise.Sehun ketawa mendengar kata-kata Eunji lalu mencuit hidung Eunji.

Bersambung...

#sorry kalau tak best.Author tak pandai nak buat adegan sweet-sweet nie.Sorry again😖😫😫😥

The Killer's loveWhere stories live. Discover now