,,Princezny vás vzaly do Hradu dvou sester? Páni!" vydechne Twilight. Já se usměji a pokračuji: ,,Uběhly dva roky, během kterých jsme se vídaly s Rose čím dál tím méně. Vyhýbala se mi. Neustále říkala, že musí jít něco udělat a tak. Mě zase Celestia učila číst, psát a jiné důležité věci, které jsem se ve škole nestihla naučit. Bylo mi deset a Rose patnáct. Tehdy mě akorát napadlo, že možná má nějakého hřebce a nechce, aby to někdo věděl. Nejbližší vesnicí byl totiž Ponyville, ve kterém nežili žádní odpůrci alicornů. Nikdy by mě ani zdaleka nenapadlo to, co bylo pravdou. Až do osudné noci."
Flashback - pohled třetí osoby
Desetiletá Lilya se společně se Celestiou smějí Lunině vtipu. Neví, že je zpoza zdi sleduje patnáctiletá Rose se smutným a zároveň naštvaným výrazem. Od chvíle co přijely bydlet na tento hrad, má pocit, že dvě alicorní princezny jí mladší sestru ukradly.
Už je nevydrží sledovat, otočí se a odejde. Pohybu si všimne Lilya a rozběhne se za ní.
,,Rose! Pojď za námi, bude legrace!" vykřikne hned jak ji dožene. Tmavá alicornka ji zpraží naštvaným pohledem.
,,Jistě si to dost užijete beze mě. Jako vždycky!" zasyčí a tryskem vyrazí pryč. Malá Lilya za ní zůstane jen překvapeně hledět.
O pár hodin později
Celým hradem projede mohutný otřes, pocházející z komnaty patnáctileté alicornky. Okamžitě do něj vyrazí princezny. Když do něj vtrhnou, pohled jim padne na Rose s podivnou knihou. Pouze Celestia onu knihu pozná a vykřikne: ,,Roselanto! Přestaň!"
Rose se na ni otočí s ďábelským výrazem. ,,Už je pozdě." řekne polohlasně, ale druhou část věty zakřičí: ,,Už mě nemůžete zastavit a budete pykat za to, co jste provedly a za všechno, co jste mi vzaly!" Během řeči se jí zornice stáhnou do štěrbinek, srst i hříva ztmavnou více než kdy předtím, křídla jsou najednou blanité a povyroste na výšku Luny.
,,Rose, co to má znamenat?!" podiví se nic nechápající a zároveň vyděšená Luna.
,,Já už nejsem Rose! To je jméno pro slabošku! Teď jsem Darknight Darkness!" zařve. Do místnosti nakoukne malá Lilya, kterou probudily otřesy a hluk. Zrovna v tu chvíli Darknight udeří předními kopyty do země, co začne praskat. Praskliny se dostanou až na zeď, která se okamžitě zhroutí. Na poslední chvíli z místnosti vyběhne Celestia s Lunou, která do magie popadne malou alicornku. Darknight vyletí pryč z hradu.
,,Co se to stalo?!" zeptá se Luna své sestry.
,,To byla kniha o černé magii. Nějak díky ní přišla na to, jak se zablokovat ve své zlé podobě." vydechne Celestia. ,,Jen tak jí něco nezastaví, je příliš mocná. Budeme muset použít Elementy harmonie." dodá.
,,Bude Rosie v pořádku, že ano?" přeruší rozhovor vyděšená Lilya. Celestia se na ni smutně podívá a odpoví: ,,To záleží na tom, jak moc dovolila temnotě se nechat ovládnout. Snad to dobře dopadne..."
O hodinu později
Darknight se vrátila do Hradu dvou sester za pomstou. V hlavním sálu zaútočí na princezny, které se jejím kouzlům zvládají jen tak tak bránit. Když se jí povede obě sestry dostat na zem a chystá se je dorazit, postaví se před ně Lilya.
,,Rosie, přestaň! Proč to děláš? Vždyť ti nic neudělaly!"
,,Nic neudělaly?! Vzaly mi tebe! A ty jsi chtěla! Dokud jsme žily samy spolu, všechno bylo v pořádku, byly jsme šťastné! Pak přišly ty dvě a nahradily mě! Přestala si mě mít ráda!" zakřičí Darknight.
,,To není pravda! Ty ses mi začala vyhýbat a byla někde sama! Já chtěla být s tebou! Pořád tě mám moc ráda! Přestaň s tím sestřičko!" odpoví zlatohřívá klisnička.
,,LHÁŘKO!" zařve a střelí po své mladší sestře paprsek magie. Celestia popadne Lilyu do magie a strhne ji na druhou stranu sálu. Obě královské sestry se postaví a do magie vezmou Elementy harmonie, stejně jako když je použily na Discorda. Když vystřelí duhový paprsek, temná alicornka ho zastaví svou magií. Paprsky se chvíli přetlačují, ale je jasné, že Elementy harmonie jsou mocnější. Nakonec černý paprsek povolí a ten duhový Darknight trefí. Magie se kolem ní začne točit a ona vykřikne: ,,Možná jste vyhrály, ale já se jednou vrátím! Přísahám, že se vrátím a pomstím se!" Magie ji pohltí. Když se rozplyne, na podlahu dopadne černá růže se šedými listy. V sálu zavládne ticho.
,,Rose! Rosie!" rozbrečí se Lilya a přiběhne k růži. ,,Sestřičko..." zašeptá mezi vzlyky a lehne si k růži. Dvě princezny k ní přijdou a obejmou ji, každá z jedné strany.
Přítomnost - pohled
,,Byla jsem zoufalá. Nevěděla jsem, co budu bez Rose dělat. Hrozně mi chyběla..." řeknu smutným hlasem.
,,A o pár let později nás podobným způsobem opustila Luna." dodá Celestia, která se k nám během mého vyprávění nepozorovaně dostala.
ČTEŠ
Lilya - Prokletí minulosti
FanfictionLilya. Princezna, jejíž příběh začal dříve, než se většina dnes žijících narodila. A přesto ji skoro nikdo nezná. Kniha byla psána od 2. 2. 2018 do 6. 3. 2018.