Moa
Idag var det torsdag. Jag Alma, Klara, Novah, Anna, Miriam och Ronja sitter i korridoren och har precis ätit lunch. Alla i skolan snackar verkligen om strulet mellan mig och Felix. Det finns tydligen inget som är mer intressant är andra människors liv.
Från: felix
Shit va snygg du är i den tröjanTill: felix
CreepFrån: felix
Säg tack då:(Till: felix
Tack <3Från: felix
Vsg <3Till: felix
Vsg skrev man i typ 3an FelixFrån: felix
Ok förlåt babeTill: felix
Lugnt kompis:)Från: felix
OuchhTill: felix
??Från: felix
Friendzonead </3Till: felix
<3"Vad ler du åt då?" Frågar Alma plötsligt.
"Inget" svarar jag och stänger ner min telefon.
"Du går väll inte o kärar ner dig i fuckboy Felix nu?" Säger Klara seriöst.
"Herregud nejj" svarar jag och skrattar.
"Han kommer på min fest ju, knulla inte sönder nån säng i huset då tack" skrattar Miriam.
"Det händer inte att jag ligger med han" svarar jag.
"Tänker inte bli nån av hans 'offer' " lägger jag sedan till.
"Bra" svarar Anna och skrattar.Vi går mot sista lektion som är biologi.
"Idag ska vi gå in på ett nytt ämne inom biologin, sexualkunskap" säger Åsa våran lärare. Det finns ju inget mer cringe än när vuxna ska snacka sex. Dom pratar om det som om vi ungdomar inte har en aning om vad det är eller hur man gör. Slår vad om att vi yngre legat mer än vad dom nånsin gjort."Ja, oskuld. Vet ni vad det är?" Frågar Åsa. Klassen mumlar.
"Då så. Oskuld är man när man inte haft sex. När man haft sex kan man säga att man har 'tappat' oskulden. Det behöver inte vara efter sex man kan tappa oskulden, man väljer själv när man känner att man tappat den. Det kan vara efter att man blivit avrunkad eller efter man hånglat" forsätter hon.
Uttråkat sitter jag och leker med min penna. Min mobil lyser upp.Från: felix
SteltTill: felix
Om det ärFrån: felix
Så har vi tappat oskulden nu efter vårat strul?Till: felix
Ha ha, skitkulJag vänder mig snett om och tittar åt Felixs håll. Han möter min blick o han sitter där och ler. Jag himlar med ögonen och blickar framåt mot Åsas powerpoint om "blommor & bin" som den hette. Hon måste vara helt efterbliven som inte fattar att typ alla i detta klassrummet har haft sex och vet mer om det än vad hon själv gör.
Äntligen var lektion slut och jag skyndade mig ut mot bussen som skulle ta mig hem.Jag klev på bussen och satte i mina hörlurar. Sedan kom Felix och satte sig bredvid mig.
"Hej" sa han.
"Hejsan" svarade jag och pausade musiken och drog ur hörlurarna.
"Åå du tog av dig hörlurarna för min skull, sweet" sa han. Jag himlade ned ögonen och skrattade.