Super Ejen lindungi Aku

3.9K 91 15
                                    

Setelah Ejen Ali berjaya menyelesaikan banyak misi yang ditugaskan MATA, antara kejayaan terbesar Ejen Ali adalah dia telah berjaya mengalahkan Uno semasa 11 tahun lalu. Kini Uno telah di tahan dan di penjarekan di pentagon Cyberaya.  

*****

Pada 5mei2029 di HQ MATA

"Pada hari ni Ejen Ali mendapat anugerah superejen dan dinaikkan pangkat sebagai ketua teras tekno " kata Ejen Zain ketua teras neuro.
Seluruh dewan arena HQ MATA kedengaran tepukan yang gemuruh untuk Ejen Ali.
"Tahniah Ali" kedengaran suara daripada ejen-ejen lain.
"Tak sangke kau mampu menjadi superejen akhirnye " kata Alicia kepada Ali yang tibe-tibe muncul daripada belakang.
" Alhamdulillah, aku tak kan mampu sampai ke tahap ni tanpa tunjuk ajar daripa kau Alicia" balas Ali.

Setelah majlis anugerah dan kenaikkan pangkat Ali selesai di bilik ketua teras

"Ejen Ali kite sedang menghadapi suatu ancaman yang sangat besar sekarang ni" Ejen zain memulakan bicara
"Kau masih ingat kisah pemberontak yang pernah merebut Azurium pada 16 tahun yang lalu, misi yang paling gelap dalam sejarah MATA " Ejen Zain menyambung
"Ye saye masih ingat kisah tu kenapa Ejen Zain" tanya Ali
"Kini pihak pemberontak telah berjaya menghasilkan satu peranti mudah alih yang mampu menceroboh terus ke main frame cyberaya atau name sebenarnye goldeneye" terang Ejen Zain kepada Ali dengan panjang lebar.
"Misi kamu sebagai ketua teras tekno, kamu mesti menggunakan Iris dan menjejak lokasi sebenar puak pemberontak ni dan tumpaskan mereke" Arah General
" baiklah saye akan kumpulkan skuad saya dengan segere"tegas Ali
"Bertindak segere"kata General sebelum mereke bersurai.

Ali mengumpulkan ahli kumpulannye ejen Alicia sebagai neuro, Ejen Rudy sebagai inviso, Ejen Bakar sebagai kombat.
 
"Misi kali ni sangat penting sebab tu aku sendiri yang akan turun "tegas Ali.
"Ketua teras terime kasih sebab pilih  aku dalam misi ni, aku akan pastikan kite tak gagal" Rudy membalas kata-kata Ali.
"Baiklah jadi aku telah merancang 4 back up plan" Alicia pun menceritekan planning dye dalam misi kali ni.

 "Baiklah jadi aku telah merancang 4 back up plan" Alicia pun menceritekan planning dye dalam misi kali ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setibenye di pusat pemberontak di pinggiran cyberaya jam telah menunjukkan tepat pukul 5 petang

"Aku akan scan dan kumpulkan maklumat tentang kekuatan musuh "kata Ali.
"Ejen Ali ape kate kite mulekan serangan tepat selepas subuh sebab untuk mengelirukan musuh"cadang Ejen Bakar.
"Baiklah aku setuju"balas Ali.

Pada 6.30 pagi selepas subuh

Ali telah mecoroboh sistem pertahanan pemberontak menggunakan Iris. Kesemua ahli pasukan mereke berjaya menyelinap masuk tanpa disedari musuh atas kebijaksanaan menyelinap Ejen Rudy. "Ali pergi dapatkan goldeneye" arah ejen Alicia. Selesai sahaje Ali memegang goldeneye seluruh sistem pertahan musuh aktif. Musuh menyerang Ali bertubi-tubi  kesemua ahli kumpulan mereke yang melihat Ali diserang terus memberi bantuan.
Ejen Rudy dan Ejen bakar tidak dapat menahan serangan dan mereke telah ditangkap oleh musuh.
Ejen Ali dan Ejen Alicia berlindung di sebalik panel-panel komputer. "Macam mane sekarang ni Ali kite dah kene kepung dengan tentere musuh" Alicia meluahkan rase kerisauannye.
"Jangan kau bimbang Alicia aku akan lindungi kau tak kire walaupun nyawa aku yang menjadi taruhan" Ali meyakinkan Alicia.
Alicia yang mendengar ucapan Ali tadi rase sungguh terharu sehingge dia nak menangis dalam hatinye bermonolog sendirian "terime kasih Ali".

Tibe-tibe kesemua alatan dan robot musuh menjadi gelap dan ejen Ali masuk ke sistem override mode (kini Ali sudah bole mengawal override mode)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tibe-tibe kesemua alatan dan robot musuh menjadi gelap dan ejen Ali masuk ke sistem override mode (kini Ali sudah bole mengawal override mode). Ejen Ali menawaskan kesemua pemberontak yang mengepungnye dan berjaye membebaskan Ejen Bakar dan Ejen Rudy yang dikurung.
Ejen Alicia yang melihat Ali bertarung dengan sungguh hebat berkata dalam hatinye "hebatnye superejen aku ni bile dia berjuang untuk melindungi orang lain".

Di HQ MATA jam 12 tengah hari

"Tahniah Ali satu lagi kejayaan besar yang kamu berjaya selesaikan"kata General .
Ali menyerahkan goldeneye kepada HQ untuk disimpan dan dilindungi.
"Alicia boleh aku hantar kau balik" kata Ali yang melihat Alicia sudah terlalu penat. "Bole jer"Alicia menjeling Ali dengan mata yang kuyu.

Di dalam kerete menuju ke rumah Alicia
"Nah Alicia sapu tangan kau yang kau gune ikat luke aku haritu"Ali menyerahkan sapu tangan Alicia.
"Eah kau simpan jer lah sapu tangan tu, anggap jer hadiah daripada aku"balas Alicia. "Alicia kau belajar di Universiti Cyberaya  tak kan tak der lelaki yang nak nak couple dengan kau" Ali mengusik Alicia.
"Emmm... ramai jer yang kacau aku kat sane tapi, nak buat ape aku layan dyorang"balas Alicia.
"Alicia esok aku amik kau ye pagi-pagi kite pergi Universiti same-same"pelawe Ali. "Okay tapi kau jangan lambat tau, kalau kau lambat aku lestik kau" dengan nada gurau Alicia mengacukan lestik dia kearah Ali.
Ali bermonolog sendirian dalam diri "kalau aku kate aku suke dia, dia marah aku tak,  emmm hold dulu lah"Ali menahan hasratnye untuk menjelaskan perasaan dia kepada Alicia.
Sebelum Alicia turun daripada kereta Ali sempat kate "terime kasih sebab jadi sahabat aku selame ni".
"Hihihi terime kasih jugak sebab selalu lindungi aku " Alicia menutup bibirnye dan senyum ke arah Ali.

Bersambung.......

Titipan author : terimekasih sebab sudi meluangkan mase membace karya kedua saye ni
Maafkan saye sekirenye karya ni tak sebagus mane. Masih banyak yang perlu saya pelajari
Okay nantikan sambungan kisah takdir terindah Ali dan Alicia esok 20Feb2018 .
Assalamualaikum.....

Takdir yang terindah (Ejen Ali dan Ejen Alicia)Where stories live. Discover now