Misi Memujuk Si Dia

3.3K 70 10
                                    

HAI SAHABAT SEMUA... ASSALAMUALAIKUM... BERTEMU LAGI KITA... SEMOGA ENJOY MEMBACA KARYA SAYA YANG SANGAT SEDERHANA INI

*****

Tiga bulan telah berlalu... kini kandungan Alicia telah mencapai usia empat bulan.

"sayang hari ni abang terpaksa balik lewat sikit.... Ada meeting di pejabat president Cyberaya" kata Ali sambil Alicia membetulkan ikatan tali leher di kolar baju kemajanya.

"emm.... Ala... abang balik pukul berapa...." Kata Alicia sambil memuncungkan mulutnya tanda merajuk manja.

"abang tak sure lagi sayang... okay paling lambatpun tak kan melebihi pukul 10 malam" kata Ali sambil mencubit lembut kedua belah pipi Alicia.

"emmm... abang Alicia teringin nak makan anggur seedless... baru ingat nak ajak abang cari hari ni... tapi abang busy pulak..." Alicia berkata dengan memalingkan wajahnya kekanan. Dia berharap sangat Ali dapat memenuhi kemahuannya.

"alolololo... isteri abang yang comel ni mengidam eah..." kata Ali sambil mengusap kandungan Alicia yang makin membesar.

"hurmmm... bukan Alicia la... tapi ni anak abang yang dalam perut ni... yang nak ..." kata Alicia dengan manja sambil mengusap kandungannya.

"hihihihi.. anak daddy nak makan anggur seedless eah... takpe nanti daddy balik... daddy belikan eah..." kata Ali dengan tersenyum sambil meletakkan telinganya ke perut Alicia.

"terima kasih abang... Alicia akan tunggu sampai abang balik... emmm.... By the way, abang hari ni boleh tak Alicia nak pergi keluar dengan Mia" kata Alicia dengan meletakkan tangannya pada dada Ali yang beralaskan sut hitam.

"Alicia boleh... kalau nak keluar hari ni... tapi, jangan balik melebihi pukul tiga petang... and one more thing, jangan lupa makan tau... abang dah masak makanan kesukaan Alicia tu... nasi goreng kampung dengan ayam goreng" kata Ali sambil mengusap lembut rambut Alicia yang panjang.

"okay abang... Alicia tak balik melebihi pukul tiga petang... abang salam... terima kasih abang masakkan untuk Alicia" kata Alicia sambil menghulurkan tangannya menyalam Ali.

*****

Walaupun pada hari tersebut Ali begitu sibuk menyelesaikan urusan kerjanya. Ali tetap pulang ke rumah sebentar untuk memasak makanan tengah hari untuk Alicia

"hmmm... Alicia belum balik lagi..." kata Ali sambil melihat jam rolex di tangannya yang menunjukkan pukul 12 tengah hari.

"takpalah... aku dah benarkan dia keluar sampai pukul tiga petang... emmm baik aku masak cepat... kejap lagi pukul dua ada meeting lagi" kata Ali sendirian lalu dia bergegas masuk ke dapur dan masak.

Selesai sahaja menyediakan makanan tengah hari untuk Alicia, Ali menutup makanan tersebut dengan tudung saji sambil meninggalkan sticky note "Alicia... jangan lupa makan tau... I love you"

Baru sahaja Ali ingin melangakah keluar daripada rumahnya tiba-tiba smartphone nya berbunyi blip... blip.... Blip... tanda ada panggilan yang masuk.

"hello... haa.. ye... Cik Natasya ada apa" kata Ali seusai mengangkat panggilan yang masuk.

"hello... Encik Ali... you boleh tolong amik I tak... kereta I rosaklah di sebelah jalan Sektor 2 ni... emm.. lagipun kita ada meeting di pejabat president sesamakan petang ni" kata Natasya dengan termengah-mengah.

"what? Your car was stranded...ohhh...emmm... alright... I will pick you up... stay there" kata Ali seraya bergegas menuju ke tempat yang diberitahu oleh Natasya.

Kereta BMW i8 Ali sampai di tempat kereta Natasya rosak. Kebetulan jalan tersebut merupakan jalan masuk ke kawasan kondominium rumah Ali.

"thank you so much encik Ali... tolong I" kata Natasya seusai masuk ke dalam kereta Ali. Natasya terus duduk bersandar di seat hadapan melepaskan penat.

Takdir yang terindah (Ejen Ali dan Ejen Alicia)Where stories live. Discover now