Kehidupan selepas kahwin

5.4K 91 20
                                    

~HAI SEMOGA ENJOY MEMBACA~

WARNING : AU WORKS, SOME ADULT SCENE, #terlanjakromantik

*~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*

Ali sedang mengkaji dengan lebih mendalam GoldenEye yang dihasilkan oleh pasukan Elitkhas(pemberontak). Berdasarkan kesemua INTEL yang Ali berjaya ambil daripada misi sebelum ni kuasa processor GoldenEye hampir sama dengan IRIS.

"emm... kalau aku dapat gabungkan GoldenEye dengan IRIS mesti power punye" kata Ali sambil meneliti GoldenEye di makmal base MATA.

"Khai... kumpulkan semua ahli tekno kita dan kaji mechanism benda ni" kata Ali yang sedang mengakses maklumat dalam GoldenEye.

"alright boss.. beres.." kata Khai ringkas.

"Ali dah lewat ni kau tak balik lagi" kata Bulat sambil menepuk bahu kiri Ali.

"hah.. dah pukul berapa weyh..."kata Ali gelabah sambil tengok smartwatch di tangannya.

"dah pukul 9 malam ni Ali. Kau bolehkan tinggalkan isteri kau lama-lama... dah lah baru kahwin" kata Khai sambil memperlihatkan smartwatch nya kepada Ali.

"hah... alamak ... weyh guys aku kene gerak dulu ... nasib baik korang bagitahu" kata Ali dan terus meluru ke parker keteranya.

"habislah merajuk tuan puteri kat rumah tu hahahaha...nasib kau lah Ali" kata Bulat apabila melihat Ali menggelabah.

******

Sejurus Ali sampai di rumahnya melihat General Rama sedang menonton televesyen. General Rama yang melihat Ali berkata "kau baru pulang Ali. Kalau kamu lapar lauk makan malam papa belum simpan lagi"

"terima kasih papa. Tapi, Ali tak lapar. Ali naik dulu ye" kata Ali sekilas melihat Comot yang sedang makan, seraya bergegas naik ke tingkat atas dan masuk kedalam bilik Alicia.

Ali melihat Alicia sedang membaca novel cinta sambil bersila atas sofa. Ali lalu memulakan muqadimahnya " asslamualaikum ... hai sayang... wah khusyuknya baca sampai tak perasan abang balik" kata Ali sambil tersengih

"hurmmm" Alicia mengumam menyampah pada Ali.

"Assalamualaikum... ade orang tak.. tak jawab dosa" kata Ali dengan senyuman sambil duduk di sebelah Alicia.

"waalaikumsalam" Alicia menjawab dengan serius dan memalingkan mukanya.

"sayang... sorry... abang balik lambat" kata Ali sambil menyentuh tangan Alicia.

"takmo pegang" kata Alicia lalu menepis tangan Ali.

"isteri abang ni kalau merajuk makin comel lah.. eii... geram..." kata Ali sambil memegang pipi Alicia yang gebu lalu mempamerkan senyuman penuh makna.

"ape geram-geram nak kene.." kata Alicia lalu mencubit manja tangan Ali.

"adeyhhh.. besnye isteri abang cubit nak lagi boleh" kata Ali lalu meleraikan butang-butang di bajunya.

"abang nak buat ape nii... takmolahh!!!" kata Alicia lalu bingkas bangun dan berlari di belakang sofa.

"eah nak lari mane.. ingat bole lari ke..." Ali lalu memakai IRIS dan mengejar Alicia mengelilingi sofa.

"eah mana aci... abang main tipu" kata Alicia sambil belari keanak-anakan.

"kata maafkan abang dulu baru abang tak buat..." kata Ali sambil tersenyum nakal.

"emmm... baru nak merajuk sikit... saja nak tengok sejauh mana dia nak pujuk...Alicia boleh maafkan abang tapi dengan satu syarat..." kata Alicia sambil menunjukkan jari telunjuk isyarat satu.

Takdir yang terindah (Ejen Ali dan Ejen Alicia)Where stories live. Discover now