Perjuangan

4.7K 119 62
                                    

HAI KAWAN-KAWAN SEMUA... BERTEMU LAGI KITA... HARAP KARYA SAYA KALI NI DAPAT MENGHIBURKAN HATI KAWAN-KAWAN.... SEMOGA ENJOY MEMBACA

*****

Hari ini merupakan hari terakhir Ali spend masa dengan Alicia sebelum dia berangkat ke misi esok.

"Alicia... esok abang akan berangkat pergi misi... jom kita pergi Zali Mart, beli semua bekalan makanan untuk Alicia selama seminggu... nanti Alicia tak perlu nak keluar masa abang tak der..." kata Ali sambil memegang tangan Alicia.

"okay abang... tapi kan abang... Alicia tak boleh keluar langsung ke... masa abang tak der..." kata Alicia sambil menguatkan pegangan tangannya pada Ali.

"emmm... abang tak mahu Alicia keluar rumah masa abang tak der... boleh..." kata Ali sambil menatap mata Alicia yang cantik.

"emmm... okay abang Alicia tak keluar rumah masa abang tak der.... Tapi, kalau Alicia ajak Mia datang sesekali teman Alicia boleh tak abang..." kata Alicia sambil meletakkan tangannya pada dada Ali yang bidang.

"boleh sayang.... abang pun dah bagi tahu ayah suruh tengok-tengok kan Alicia masa abang tak der nanti..." kata Ali sambil tersenyum manis pada Alicia.

Kemudian Ali dan Alicia pergi ke Zali Mart membeli keperluan makanan selama seminggu. Selesai membeli keperluan Alicia, Ali membawa Alicia ke suatu tempat yang istimewa...

"abang... kita nak pergi mana ni... bukan jalan nak balik rumah sana ke?..." kata Alicia yang kehairanan melihat Ali menuju ke jalan yang lain. "abang nak bawak Alicia ke satu tempat yang istimewa...." Kata Ali sambil tersenyum melihat Alicia.

"tempat istemewa.... yeayyy... mesti bes ni.... abang kalau buat surprise mesti paling bes" kata Alicia dengan nada kebudakan sambil menggengam tangan Ali penuh keterujaan.

Tidak lama kemudian mereka pun sampai di tempat istimewa yang Ali katakan. Suasana tempat itu begitu damai di tengah Taman Bunga Cyberaya. Kawasan ini merupakan kawasan yang terkenal bagi pasangan kekasih yang bercinta.

Ali menutup mata Alicia dengan sehelai kain dan mengeluarkan sebuah guitar daripada belakang bonet keretanya kemudian mengangkat Alicia menuju ke satu pohon yang rendang dan berbunga lebat.

Kawasan tanah di bawah pohon rendang tersebut dilitupi oleh bunga-bungaan yang berwarna pink dan unggu membangkitkan suasana yang amat romantik.

Ali meletakkan Alicia di bangku dan menyandarkan guitarnya di bawah pohon tersebut.

Ali kemudian melakarkan perkataan 'Ali love Alicia forever' dengan lingkaran berbentuk hati pada batang pohon rendang tersebut menggunakan pisau kecil di dalam poketnya.

Ali kemudiannya meleraikan ikatan penutup mata Alicia, mencapai guitarnya dan duduk bersebelahan Alicia.

"wah cantiknya abang... bila masa pulak abang lakar nama kita berdua dengan bentuk love pada pokok ni?... eah bila pulak abang ada guitar ni..." sebab... setahu Alicia suaminya itu tidak pernah bermain guitar. Alicia tersenyum manis sambil menatap mata Ali yang berwarna perang hitam.

"abang sebenarnya baru jer pandai main guitar ni.... abang belajar main guitar ni sejak kita kawin... sebab abang tengok Alicia suka dengar lagu sambil menyanyi...." Kata Ali sambil memegang tangan Alicia yang bertaut kemas cincin perkahwinan mereka.

"Alicia nak abang mainkan lagu apa... biar semua bunga-bungaan dengar lagu pertama yang abang mainkan untuk Alicia" kata Ali sambil memegang kemas guitarnya bersedia untuk mendendangkan lagu pilihan Alicia.

"alololo... suami Alicia yang hensem ni... sanggup pergi belajar main guitar semata-mata sebab nak hiburkan Alicia... so sweet lah abang ni..." kemudian Alicia menyentuh pipi Ali dan merenung alis mata Ali yang berkilauan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 01, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Takdir yang terindah (Ejen Ali dan Ejen Alicia)Where stories live. Discover now