Luahan hati

3.5K 94 18
                                    

Tepat jam 7.00 pagi. Ali memandu kerete BMWi8 nye masuk ke perkarangan perumahan Alicia.
Alicia yang sudah siap berpakaian formal kuliah sedang menunggu Ali di hadapan rumahnye dengan ditemani oleh papanye General Rama.

"Hai superejen selamat pagi, ape mimpi kamu tetibe nak hantar anak kesayangan saye ni ke fakulti" General Rama menyapa Ali sebaik melihat Ali yang baru tibe di perkarangan rumahnye.
"Selamat pagi General, saje saye datang jemput Alicia hari ni untuk pergi dengan saye kerane ade misi baru yang saye nak sampaikan kepada dia untuk dia sediakan persiapan perancangan" kata Ali.
"Hmmm... kamu merupekan seorang ejen yang sangat bagus, Ali mari sarapan sekali dengan kami " pelawe General Rama kepada Ali
"Alright General, wah sedapnye nasi lemak dengan ayam goreng ni, General yang masak ke" Ali berkata dengan teruje.
"Semua yang kamu nampak ni Alicia yang masak, silelah makan " jemput General Rama.
" Wah Alicia kau ni power laa" Ali cube memuji Alicia yang dari tadi diam seribu bahase.
Sambil tersenyum dan menjeling Ali, Alicia berkata " biase jer ni, macam mane delicious? "
"Sedapnye emm...kalau macam ni hari-hari aku jadi driver kau hantar kau ke fakulti pun nice jugak" balas Ali
" tak payah susahkan diri kau amik aku, kau pun banyak kerje lain kan" balas Alicia dengan nada tegas.

Alicia dan Ali bertolak ke Universiti mereka. Di dalam kerete Ali yang serba mewah dan wangi.

"Alicia fakulti undang-undang kat atas bukit sebelah Pusat Islam kan" Ali memulekan bicare.
"Haah... fakulti kejuruteraan kau kat mane"balas Alicia
"Fakulti aku dekat engine square sebelah tower one tu..."balas Ali
"Alicia tengah hari kau selalu lunch kat mane, (sambil menggaru kepale) kalau kau tak kisah jom lah lunch sekali" ajak Ali.
" Bole jer tapi kau belanje eah hihihi... sebab kau yang ajak " Alicia bercakap dengan nada gurau.
"Yeaayy no problem Cik Neuro" balas Ali selambe.
"Alicia hari ni aku ditugaskan untuk melakukan penyiasatan terhadap punca sebenar pemberontakan yang berlaku di pinggiran Cyberaya semalam, hari ni aku nak kau buat tige back up plan untuk misi aku ni boleh" Ali bernada serius.
" beres... tengah hari ni aku submit semua strategi untuk deal dengan misi ni" Alicia meyakinkan Ali.

Ali dan Alicia pergi ke fakulti masing-masing dan masuk ke dewan kuliah . Pada tengah hari itu Ali dan Alicia makan bersame di kafe fakulti undang-undang.

"Semua sekali 15 ringgit cik "kate casher kafe kepada Ali
"Okay keep the change" Ali menghulur note 20 ringgit

Ali dan Alicia memilih tempat yang agak private untuk makan bersame

"Ali ni semua strategi-strategi yang aku telah rancang hasil kajian aku untuk misi kau kali ni" Alicia menyerah satu tablet dan pemancar hologram kepada Ali.
"Bagus.... terime kasih Alicia" balas Ali .
"Ali kenapa kau nak pergi sorang-sorang misi kali ni"tibe-tibe Alicia menyuarakan kerisauannye.
" sebab misi kali ni memerlukan kemahiran tekno untuk hacking setiap sistem musuh, seorang ejen tekno dah cukup dan aku tak mahu mendedahkan ejen-ejen kite dengan risiko besar" tegas Ali.
"Ali kalau aku nak ikut bole... please... " Alicia membuat suare manje
"Okay lah kau ikut aku emmm... " Ali tak mampu menolak permintaan Alicia tambah pula dia buat muke cute.

 " Ali tak mampu menolak permintaan Alicia tambah pula dia buat muke cute

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Takdir yang terindah (Ejen Ali dan Ejen Alicia)Where stories live. Discover now