3 bulan telah berlalu kini Ali dan Alicia telahpun menamatkan program ijazah sarjana muda mereke.
Ali kini berkhidmat sepenuh mase dengan agensi MATA manakala Alicia pula berkerje sebagai peguam di salah sebuah syarikat guaman terkemuke di Cyberaya. Alicia hanya kerja part time sahaja sebagai ejen.
Pada suatu pagi di HQ MATA." Ali, aku akan melantik ketua teras Inviso, neuro dan kombat yang baru sebab kami semua akan bersara " kata Ejen Zain di dalam bilik mesyurat ketua-ketua teras.
" Bagaimana pendapat kamu Ali dengan senarai ejen-ejen yang dipilh ni" General menunjukkan senarai ejen-ejen yang berkalayakan serta sumbangan mereka.
Setelah berfikir sejenak Ali mulai bersuara " saya setuju dengan pemilihan mereka, lagipun setiap mereka mempunyai pengalaman yang sangat luas dalam MATA"Pada jam 10.00 pagi kesemua ejen di arahkan berkumpul untuk majlis pesaraan ketua-ketua teras dan pelantikan ketua-ketua teras yang baru.
"Saya mempersilekan Ejen Rizuan sebagai ketua teras Inviso yang baru" umum Ejen Zain
Ejen Rizuan naik di atas pentas dan berucap " saya akan menjalankan tanggungjawab ni dengan penuh amanah, harap semua ejen dapat beri kerjesama pada saya. Terime kasih".
" Bagi ketua teras kombat kami melantik Ejen Bakar " umum Ejen Zain
Seluruh dewan memberikan tepukan gemuruh " cayalah uncle" Ali bersalam dengan Ejen Bakar dan Ejen Bakar memeluk Ali seraya berkata " hihihihi terime kasih semua".
" bagi ketua teras neuro kami memutuskan untuk melantik Ejen Leon " kata Ejen Zain
Sambil tersenyum ejen Leon bersalaman dengan semua ketua-ketua teras dan berkata "terime kasih " .Selepas majlis lantikan selesai Ali pergi kebiliknye dan cube menelefon Ejen Alicia yang tidak hadir sepenjang majlis tadi.
"Emmm asal dia tak angkat call aku ni em... mungkin dia busy kot" Ali melihat gambar Alicia yang terpampang di screen smartphone nye.
Sudah 3 bulan Ali tidak berjumpa Alicia sebab masing-masing busy dengan kerjaya mereka. Mereka hanye berhubung dengan phone sahaja.Sementara itu di pejabat Alicia melihat ade 4 misscall dan sms daripada Ali.
Alicia menelefon Ali dan seraya berkata " hello Ali, Assalamualaikum sorry la aku tak dapat datang, lupe nak bagi tahu yang aku busy hari ni tak sempat nak pergi HQ MATA"
" ouh yeke, lain kali bagi tahu aku dulu. Semua kawan-kawan ejen tanye kau" Ali membalas.
" Alicia petang ni kau datang HQ MATA sebab aku nak introduce kan kau dengan ketua-ketua teras yang baru" tambah Ali lagi.
" okay Ali jumpe petang ni" balas Alicia.
YOU ARE READING
Takdir yang terindah (Ejen Ali dan Ejen Alicia)
FanfictionTelah 11 tahun berlalu sejak misi terakhir Ejen Ali dan Ejen Alicia mengalahkan Uno Sejak daripada misi terakhir itu menyebabkan titik tolak kepada hubungan cinta Ali dan Alicia