"Kurang di ajar au kau ni!" jeritku di telinga Iyad. Harini Iyad temankan aku rehat, almaklumlah belum ada kawan. Dzareel? Dari semalam tak tegur aku. "Takyah jerit kat telinga aku bengong. Bingit!"
"Kau pehal koyakkan homework aku!" marahku kepala Iyad lalu menarik sedikit rambut perangnya itu. Ada homework aku dikoyakkan. Geram je ni. Tak masal kena denda berdiri dekat luar kelas dengan Dzareel.
Flashback
"Bawak kertas yang homework cikgu bagi tu tak?" soal Iyad kepada aku. Homework? Ouh homework semalam. Actually aku dah 3 hari sekolah. "Ada, kenapa?" soalku.
"Bagi aku tengok jap" ujarnya. Aku dengan bangangnya bagi kertas tu kat Iyad.
Aku memaling memandang Cikgu Idayati yang sedang check homework yang diberinya di pelajar lain. Giliranku hampir tiba. Gemuruh mengundang. "Nak kertas homework aku" pintaku pada Iyad. "Nah" ujarnya sambil menghulurkan cebisan kertas yang sudah terkoyak.
Wait.
WHAT!!!
"Kertas aku! Yahhh Iyad!" marahku pada Iyad lalu memukul bahu Iyad menggunakan kamus yang aku bawa. "Sakitlah Ad" ujarnya. Aku tak peduli. Homework aku, usaha aku susah payah buat. "Kau! Kau koyakkan kertas aku!" jeritku.
"Apa bising-bising ni?!" jerit seorang wanita. Fuh bila tengok, rupanya Cikgu Idayati sudah bercekak pinggang. Aku terdiam, Iyad sudah tersenyum seperti kerang busuk.
Aku pandang Dzareel, wajahnya sayu sahaja. Mungkin dia ingat aku bermesra dengan Iyad. Hell no!
"Keluarkan kertas kamu Adriena" ujar Cikgu Idayati yang sudah menghulurkan tangannya menunggu kertas aku. "Ayok, aku dah siap. Padan muka kau" bisik Iyad disebelahku. "Kertas saya koyak cikgu" jawabku yang memandang lantai.
"Apa masalah kamu ni?! Tak siap tu cakaplah"
"Saya sia..." ujarku tergantung bila Iyad memotong. "Dia tak siap cikgu"
Shit!
"Adriena kamu pergi berdiri dekat luar kelas sekarang!" jerit Cikgu itu. Terhinjut bahu aku. "Tapi cikgu.."
"Tak ada tapi-tapi!"
Dengan rela hatinya keluar dari kelas. Lima minit aku berdiri di luar kelas.
Terlihatlah seorang lelaki yang keluar dari kelas.
Ehh Dzareel.
Wait, seriouslah dia tak buat?
Kami berdua berdiri di luar kelas, lama jugak bunyi cengkerik ni.
"Awakk. Ermm awak tak siapkan homework ke?" soalku yang memecahkan kesunyian di antara kami. "Homework saya siap" jawabnya. Kalau siap buat apa kat sini?
"Dah tu kenapa dekat sini?" soalku lagi. "Saya temankan awak" jawabnya. Errrr, meremang bulu roma aku. "Ouh" balasku sepatah dan bermulalah pesta cengkerik bernyanyi.
Endflashback
"Maaflah, aku saja je! Sekurang-kurangnya ada yang temankan kau" ujarnya, ehh senang je dia cakap.
"Banyaklah kau! Malu aku!" jeritku di telinganya lagi. Wajahnya berkerut. Asal? Terberak ke masa aku jerit?
🌸🌸
"Hahhh, penatnya" keluhku selepas selesai sesi pembelajaran. "Ad, aku nak cakap something" ujar seorang namja. Ehh lelaki.
"Ouh Nash, bagilah salam. Nak apa?" soalku kepada Nash yang sudah menongkat dagunya di mejaku. Pikir comel? Sebaik muka macam AimanTino. "Jom aku hantar balik" ajaknya. Aik, macam pelik je. Adakah ini salah satu tektik untuk merompak?
"Jangan pikir aku nak rompak kau" katanya. Jap, dia baca fikiran aku? Ni lagi bahaya.
"Jangan pikir aku boleh baca fikiran kau" tambahnya lagi. Ni betul-betul bahaya!!!!
"Takpelah, driver aku amik nanti" jawabku. "Sekejap je, suruhlah driver kau balik" katanya. Senang kau je ekk pendek. "Tak boleh, aku tak kenal kau" ujarku lalu beredar meninggalkan dia. Biadap kan?
Tak sempat nak berlari slow motion. Tanganku direntap. Apa lagi mamat ni nak? "Lepaskanlah!"
"Aku takkan lepaskan kau" ujar Nash. Jap, asal jantung aku laju ni? Cinta ke? Pale hotak kau cinta Ad. Ni tandanya kau takut. Aku cuba menarik tanganku. Tetapi tindakannya makin agresif. Aku ditolak ke pintu kelas, sakit woi! Pergerakkan aku di kunci oleh kedua belah tangannya yang sudah diletakkan pada pintu tersebut. Peluang untuk aku untuk lari sangat nipis.
"Kau nak apa!" jeritku. "Aku nak kau" ujarnya. "Orang lainkan ada! Takpayahlah buat aku macam ni sial!" jeritku lagi. "Hahaha, takdelah." katanya lalu meleraikan tangannya daripada terus mengunci aku. "Aku nak kau temankan aku makan aiskrim"
"Nak suh temankan takpayahlah macam tu bodoh!" ujarku lalu menyiku perutnya. "Perangai macam jantan. Esok jelah, okey bye. Sorry pasal tadi" ujarnya lalu pergi meninggalkan aku bergitu saja, teringkat namun tak bertali. Jangan merepek Ad.
Terus aku membetulkan baju sekolahku yang sudah senget dan berlalu menuju ke arah Pakcik Wahab yang sedia menunggu di pintu belakang.
"Silakan masuk Cik Adriena" ujar Pakcik Wahab. "Pakcik, jangan nak bercik-cik dengan Ad. Panggil Ad pon dah cukup. Lagi satu, lepasni tak payah nak bukakkan pintu. Ad pandai bukak. Okey pakcik?"
"Okey je Ad"
🌸🌸
"Mama, Lissa dah balik" jeritku dihadapan pintu utama rumah. "Lissa, kan ada tetamu, hormat sikit' ujar mama. Opss, tak perasan. Dengan acah baiknya aku menyalam kedua-dua pasangan sejoli itu. "Haa, ni lah anak aku. Lissa" ujar mama yang menepuk-nepuk bahuku. "Dah besar anak kau kan Liya. Umur berapa Lissa?"
"17 aunty" jawabku sopan santun. "Sebaya dengan anak makcik. Mesti kamu kenal dia" ujar makcik tersebut. Siapa anak makcik ni?
"Yeke? Siapa nama dia" soalku.
"Nama anak makcik...."
.
.
.To be continue 🐒🔥💕
Hyee!! Please vote cerita ni tau. Janganlah jadi silent readers. Korang boleh komen jugak. Takperlu segan silu. Semua orang layak nak komen ni, tapi janganlah yang kasar-kasar. Saya hati tisu. Huhu.
Thankyou yang sudi vote, share amd baca cerita ni sampai bab 8 ni walaupun hambar sangat.
Thankyou very much 💜💕
YOU ARE READING
Tengku
Teen Fiction[Season 1 COMPLETE] Kes kahwin paksa dalam usia 17 tahun, cliche kan? Tapi tu biasa. ------ Tolong vote sekali, kerjasama anda sangat saya hargai Start: 17/6/18 High ranking: #96 in teenfiction (22/6/18)