11.

2.4K 144 10
                                    

Louis' POV

Ik sluit de deur van Amber's ziekenhuis kamer. Nog even kijk ik door het raam; ik zal er alles aan doen om haar wakker te krijgen. Wat dan ook.
Dan loop ik verder. Ik kan het niet laten om door open deuren naar binnen te kijken. Sommige kamers zijn leeg, andere hebben zo veel bezoek dat er een paar mensen op de gang staan en sommige kamers slapen wat mensen of kijken ze televisie.

"Pardon, meneer?' Ik kijk omlaag en zie een klein blondharig jongetje voor mij staan. "Wat kan ik voor je doen, knul?"
"Weet u misschien waar kamer 278 is?" Het valt mij op dat het jochie al op zo'n jonge leeftijd zo beleefd is. "Niet uit mijn hoofd maar ik help je wel mee zoeken." Zeg ik en glimlach naar hem.
Het jongetje pakt mijn hand en samen lopen we naar de tweede verdieping.
"Hoe heet je trouwen, ventje?" Vraag ik. "Theo, Theo van der Brug, meneer." Net als hij het laatste woord uitspreekt gaat mijn telefoon.

"Hallo met Louis."

"Hoi Lou, met Floor!"

"Hee babe, hoe is het?"

"Geweldig, alleen zou je naar het ziekenhuis willen gaan. Mijn buurjongetje loopt daar ergens rond. Hij is blond, jong en heet Theo van der Brug."

Ik kijk Theo even aan. "Nou dan heb je geluk, ik loop hem net tegen het lijf."

"Echt? Dankjewel schat! Echt super bedankt!"

"Nou Theo, je buurmeisje belde mij net. Ze zoekt je, dus zal ik je brengen?" Ik hurk neer zodat ik op oog-hoogte met hem zit. Hij kijkt mij verward aan. "Maar ik moet naar kamer 278." Zijn stem klinkt nog steeds kalm, maar zijn gezicht zegt wat anders.
"Het spijt me, knul. Maar ik moet je echt naar huis brengen. Ze zoeken je." Ik pak hem voorzichtig bij zijn schouder en duw hem richting de uitgang. Hij blijft achter zich kijken. Negeer het Tommo, negeer het.

Terwijl ik met mijn auto Theo naar zijn huis breng, zegt hij de hele rit niks. "En wat voor hobby's vind je leuk?" Vraag ik om de stilte te verbreken. Hij zegt niks..

[A/N] Deze is erg kort, ik weet het. Maar ik vond dat ik even Louis wat meer naar voren moest halen. En ik ga nu proberen de hoofdstukken langer en uitgebreider te maken. Aangezien sommige hier commentaar op hebben.

louis' sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu