Bab 1

7.2K 154 2
                                    

El POV

Sayup sayup kedengaran suara mama sedang menyuruhku bangun.Mataku masih lagi terpejam erat Tanpa ada tanda tanda ingin bangun.

"El dah pkul berapa ni! Bangun cepat nanti terlepas subuh! Harini kan first day sekolah"mama memulakan tabiahnya di pagi yang mulia ni

Aku bangun dengan malasnya kerana tidak sanggup lagi mendengar bebelan mama terchenta.Haihhh setelah sebulan lebih bercuti aku akan kembali ke sekolah tersayang.

Aku turun kebawah setelah berpuas hati dengan penampilanku.mama Dan papa kulihat sudah sedia menungguku. Key let me intro myself.Full name aku Elynn Khalisha binti Elman Kamal. Susah right? So panggi aku El je. 16 yeah result pt3 aku dikira cemerlang and aku dapat tawaran asrama penuh but aku tolak. Sayang Beb nak tinggal budak budak Gila tu. Aku Ada dua orang kakak and dua abang. Semua study oversea.Abang Yang sulung kerja dengan papa kat syarikat. Kak ngah? Haa nanti aku gitau eh?

********************

Turun saja dari kereta Yang dipandu oleh driver papa aku dipeluk erat dari belakang.

"Babe I miss you like crazy"

Okey takyah gitau sapa aku dah tahu.dia ja Yang berani buat macam ni kat aku. Kalau Yang lain mati aku kerjakan. Pelukan aku leraikan. Aku menampar perlahan lengan syaf.

"Over la kau syaf baru minggu lepas kita kluar en? One more sekali lagi kau buat macam tu aku side kick kau"aku memberi amaran.

Kami berjalan memasuki pintu pagar.disebabkan harini first day sekolah macam macam la pengetua tu bebel haihh.selesai perhimpunan aku, syaf, iman dan khaisara berjalan ke hall sekolah untuk membantu guru menguruskan hal pelajar baru. Well kat sini kalau cikgu nak minta tolong dorang just panggil group aku. Kitorang memang tak bergaul dengan Yang lain. Sekolah aku ni pelik sikit. Every year setiap pelajar baru dari form 1-5 dorang Akan kumpulkan and berleter apa tah. Then kitorang Yang pengawas pengawas ni kena tunjuk kawasan sekolah. Klau form 1 takpala. Ni form 3-5 kot haihh. Masuk saja dewan cikgu aishah guru pengawas, guru disiplin merangkap guru yang paling rapat denganku segera menghampiriku.

"Prefect form 5 ada aktiviti lain. Awak tolong handle majlis ye el"

Aku hanya mengangguk. Ouh ya sekolah aku sekolah perempuan and take lelaki. So senangla sikit nak handle.

******************

Selesai membahagi kelas aku mengarahkan pengawas junior untuk membawa new students untuk round sekolah. Dorang memang hormat aku sebab aku bakal ketua pengawas.hmm Ada sorang masuk kelas aku.entah mengapa mataku tertarik untuk memandangnya.

Only You (GxG) ✔Where stories live. Discover now