BAB 5

4.3K 157 27
                                    

EL POV

Sudah masuk pertengahan tahun bagi tahun ini. Tak terasa begitu cepat masa berlalu. Hubungan aku dengan ju juga semakin rapat. Aku dah selalu kerumah umi Dan bermalam di sana. Ju juga semakin kerap ke rumahku Dan bermalam di sini. Jas? Hubungan aku dengan dia Dan beransur pulih sejak dia mengajakku berjumpa.Dia juga kerap mencuri perhatianku. Aku nak tengok sejauh mana dia sayangkan aku. Cuma kami tak serapat dulu. Jas mesti fikir yang aku betul betul bencikan dia.. Kalaula jas tau yang every night sebelum tidur hanya dia di fikiran. Hanya air mata yang menemani menggantikan Kata rindu selama dia menghilang.

Aku turun dari katil lalu menarik satu kotak kecil yang lebar. Aku telah meng"lock" kan kotak ini walaupun memang kakak Dan abangku tiada dirumah. Sebuah buku Dan sebuah album. Kubuka buku tersebut. Terpaparlah gambar jas yang selama ini aku curi. Tangkap pic dia senyap senyap. Ambil dari Fb,ig, Dan merasuah kawan kawan dia. (Nampak tak betapa aku sayang kat jas)
Jas memang payah kalau diajak bergambar. Dia akan tutup guna Tangan kalau aku ajak selfie.sebab tu banyar gambar candid dia ja. Setiap gambar yang kulekat dibawahnya kuluahkan perasaanku terhadapnya. Ku buka salah satu muka Surat.

FRIDAY
22 Jun 2016

Last week last kita jumpa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Last week last kita jumpa. Kau hilang macam tu ja jas. Aku cari kau merata.kenapa buat aku macan ni? Sebab aku tak terus terang pasal perasaan aku? Aku masih belum punya kekuatan untuk luahkan perasaan aku jas. Aku takut kau tak rasa apa yang aku rasa. Aku takut aku akan hilang kau lepas kau tahu apa yang aku rasa.aku tak sanggup jas. Tapi hati aku sakit bila nampak kau dengan orang lain. Kau tak pernah perasan ka jas? Cara aku pandang kau, cara aku bila aku dengan kau,cara aku dapatkan perhatian kau. Aku taknak pertaruhkan perdahabatan kita.Kau tak pernah Cuba faham setiap ayat yang aku sengaja cakap bila dengan kau. I love you jas. When I say I love you more, I don't mean I love you more than you love me. I mean I love you more than the bad days ahead of us. I love you more than any fight that we ever have. I love you more than the distance between us. I love you more than any obstacle that could try and come between us. I love you the most. I hope you can understand me. And now I've lost you. I lost everything.

Only You (GxG) ✔Where stories live. Discover now