Hubungan el dan jas semakin baik. El Cuba sedaya upaya membuang segala tabiatnya.Atas nasihat syaf,el hanya menyimpan no telefon jas dan kenalan rapatnya sahaja. No lain semua dibuangnya. El berusaha gigih membuktikan cintanya kepada jas.
"Jas"
Jas Yang sedang menonton television memandang el.
"Yes"
"be mine? Again?"
Jas diam. Ada sesuatu Yang membuat hatinya berat untuk menjawab soalan el.
"Kalau aku terima kau boleh janji jangan tinggal aku apa pun jadi? Kau akan stay dengan aku?"
El tersenyum.
"I'm promise"
Jas memeluk el.
"Then, I'm yours now"
Air mata el mengalir. Dia berjanji pada diri sendiri bahawa jas adalah cinta pertama dan terakhirnya.
"Just I nak minta something"
Jas memandang el.
"I?"
"Well aku kau nampa kasar sangat"
"Up to u. What is it?"
"Don't lie to me"
Jas merenung muka el Lama.
"But I'm doing that right now, I'm sorry el,aku just tak nak hilang kau lagi dah"
"I'm promise"
Malam Yang bahagia buat el. Juga buat jas. Tapi bukan buat seseorang. Dia sedang merenung kepekatan malam. Memikir cara untuk berterus terang. Tidak mahu sang sahabat mendapat sakit Yang pastinya bukan sedikit.
Keesokannya el bangun dengan semangat Yang baru. Dia rasa bahagia di segenap hatinya. Melihat sang puteri pujaan hati tidur berbantalkan lengannya, tiada apa Yang lebih bahagia.
"Wake up princess, or we will late to work"
"Princess"
"Bangunla sayang"
El tersenyum melihat jas Yang bergerak gerak.
"Bangun. Mandi and bersiap. I siapkan breakfast. Jangan Lama sangat nanti I rindu"
Selepas mengucup pipi milik jas, el berlalu ke dapur. Jas di bilik tersenyum kecil.
"She's mine"
Telefon Yang berbunyi menandakan ada pesanan masuk membuatkan jas berubah riak. Dia menghela nafasnya kasar.
"I'm sorry, I just can't lose anyone"
Dia membalas pesanan Yang masuk dan bergerak untuk ke pejabat.
*********************************
Pada waktu petang jas meminta izin untuk ke suatu tempat. El menawarkan diri untuk menghantar tetapi ditolak lembut oleh jas.
"Don't wait for me okey? Saya balik lepas dinner. Sorry takboleh teman u dinner"
El tersenyum.
"That's okey La sayang. Settle ur things and balik awal okey?I can't sleep if my princess isn't beside me"
Jas tersenyum kecil.
"Take care"
"Sure"
"I love you"
"I love u more. Now and forever"
Sebaik sahaja kereta Yang dipandu el hilang daripada pandangan, muncul sebuah kereta berehenti tepat di hadapan jas.
Jas tersenyum manis.
*********************************
El merenung gambarnya bersama jas. Terlalu banyak kenangan antara mereka. Dia salah kerana menduakan jas, dan dia pulang dengan harapan untuk membetulkan segalanya.
Dia pernah sakit kerana ditinggalkan Demi orang ketiga dan dia berharap jas mampu merawat luka di hatinya.
El memandang laptopnya Yang terpasang. Segera dia melangkah dan mengambil tempat dia hadapan lappynya.
Tangan bergerak gerak menaip sesuatu.
Jas, this is for u. Aku tulis ni sebagai el Yang Lama. Yang lemah. Aku taktahu kenapa aku buat macam ni. Gerak hati aku kuat mengatakan ada something Yang tak kena. But u keep pretending like nothing happened. It's okey aku percaya kau. Aku harap kau boleh sembuhkan hati aku. Aku tahu kau marah tapi benda tu juga Yang ajar aku erti setia jas. Orang ketiga takkan muncul kalau salah satu tak melayan. And aku belajar untuk reda dengan apa Yang jadi. Aku harap kau Yang terakhir jas.
El bangun selepas puas mencoretkan luahan hatinya. Dia memandang jam sekilas. Hampir jam 11:30 malam dan jas masih belum pulang.
"Where are u sayang, dan janji nak balik awal kan?"
Hati el merintih. Risau.
Bunyi pintu dibuka membuatkan el bangun lalu melangkah ke hadapan ruang tamu.
Belum sempat el bersuara jas laju memeluk tubuh el.
"I'm sorry sayang, I dah mungkir janji"
El tersenyum
"Mana ada, u balik sebelum jam 12 kan? So u masih pegang kata kata you"
El memimpin tangan jas supaya duduk di sofa.
"Dah makan?"
"Dah tapi I rindu masakan u sayang"
El tersenyum.
"I ada masakkan untuk u, ada dekat dapur. Tunggu kejap I ambilkan. U stay sini"
Jas mengangguk. Dia rasa hidupnya sempurna apabila bersama el.
El kembali dengan sepinggan stick kegemaran jas.
"Let me feed u this time"
Jas hanya diam.
Dengan lembut el menyuapkan stick ke dalam mulut jas.
"I don't deserve u el, but I tak sanggup hilang u. Maafkan I el. I janji I akan terus terang bila I dah sedia. I need my time el. I'm sorry :')"
"Done! Now go to bed. U need to rest, go first, i'll come later"
"Thanks sayang"
"Benda kecil je haa dah pegi La rest dulu"
Jas perlahan-lahan bergerak menuju ke bilik. Hatinya dilanda rasa Yang sukar diungkapkan. Dia terharu dengan layanan el. El Yang dia kenali bukan seperti ini. Kesakitan Yang dialami telah banyak mengubah el.
Aku takut sebab aku kau jadi diri kau Yang Lama. Maafkan aku el. Aku perlukan masa.
YOU ARE READING
Only You (GxG) ✔
Roman pour AdolescentsKisah percintaan yang penuh dengan rahsia tersembunyi antara dua manusia dalam persahabatan sehingga menemui pengakirannya tersendiri . Bahagia? Atau derita? Apa yang diharapkan dalam sebuah hubungan percintaan yang dilarang? Aku hanya seorang bu...