Kapitel 12
----------------------------------
Klänningen kliade men jag försökte att inte låtsas om det. Bredvid mig satt Wilda och tittade mot dörren, jag skulle kunna resa mig och springa iväg utan att hon skulle märka något. Fast jag visste att Mia skulle märka något och även om hon skulle vara på min sida var hon tvungen att stoppa mig. Runt hennes hals hade hon ett halsband i läder med ett tecken som jag kände igen som kontroll, den som bär halsbandet måste lyda ägaren och det är endast hon eller han som kan ta av halsbandet. Jag tittade medlidande på Mia som låg och sov på golvet med Molle bredvid sig. Egentligen borde slavhalsbanden förbjudas men varje gång mamma eller pappa tänkt göra det har det kommit något i vägen.
Dörren öppnades och in kom Maya med Vilma tätt efter. Wilma reste sig och bugade sig sedan ställde hon sig bredvid sin syster. Maya tittade med en ogillande min på Mia. Wilda gick fort fram och bar iväg Mia till ett annat rum. Molle hoppade upp i mitt knä. Maya riktade sin blick mot mig och den ogillande minen byttes ut mot hat.
*Nawda! Vad vacker du är*
Hon satte sig på stolen bredvid mig och dörren öppnades igen. Amy kom in i rummet, hon hade en fluffig ljusrosa för lång klänning på sig och såg riktigt ledsen ut. Maya log mot Amy.
*Förtjusande, förtjusande!*
Det såg ut som om Amy skulle börja gråta, jag ville bara ta och kasta iväg Maya.
*Titta bara! Nu ser ni i alla fall ut som riktiga prinsessor!*
Amy började gråta och föll ihop på golvet. Jag kände ilskan koka inom mig, jag klarade inte av att vara snäll längre.
*Vad är det för fel på dig? Jag...*
Maya lyfte ett finger och tittade på mig med en sån mordisk blick så att till och med jag blev chockad.
*Våga inte tala med mig i den där tonen!*
Jag reste mig upp så att jag stod öga mot öga med henne.
*Ursäkta mig så mycket häxa men jag talar med dig hur jag vill!*
Maya skrattade ett skratt som fick mitt blod att frysa till is.
Jag hörde inte vad hon sa eftersom jag hade lyft upp Amy från golvet och gått ut ur rummet. I mitt rum satte jag ner Amy i min säng, Molle hoppade upp i hennes knä och började slicka henne i ansiktet vilket fick Amy att sluta gråta. Jag satte mig bredvid henne.
*Lyssna inte på Maya, hon försöker bara förstöra för oss.*
*Jag önskar William var här.*
*Jag med.*
Jag hade inte tänkt så mycket på William men när Amy nämnde hans namn önskade även jag att han var här. Amy la sig ner på min säng med huvudet i mitt knä. Molle hoppade ner från sängen och kröp in under den. Fåglarna kvittrade utanför och jag ville gå ut och aldrig komma tillbaka men jag kunde inte lämna mina vänner här. Jag suckade och somnade.
YOU ARE READING
Flamman inom mig (skriver om, annan bok)
Fantasy16- åringen Nawda bor i det magiska landet Uw och har alltid haft svårt att vara "den perfekta prinsessan". När hennes pappas ex fru Maya flyttar in i familjen blir det för mycket för henne och hennes kraft som egentligen ska visa sig vid 18- årsåld...