" Hari ni abang tak keja ke ?" ujarnya . " Syg ? Abng pegi dulu ye , abang lupa nak bgitau abang ad work kat Johor . Sorry syg , got to go now ." lantas Cal mengucup dahi Sha . Tangan kasar suaminya di salam . Entah mengapa kepergian suaminya merasakan seperti sesuatu . Namun cepat-cepat diusir dari kotak fikirannya . Werk ! Werk ! Kedengaran orang sudah muntah di dapur . Sha yang memicit kepalanya tanda pening . " Hishh ! Apesal aku tiba-tiba rasa mual tkkan ... Eh tak mungkin baru 2 bulan aku dgn Cal .." Malas dia mahu menghabiskan kata-katanya . Takut anggapannya tidak benar .
Aplikasi Whatsapp dibukanya secepat mungkin .
" Assalamualaikum mel , aku nak minta tolong ni ." 😫
" Haa waalaikummusalam sha , tolong ap sha ?"🤔
" Aku nak gi klinik kepala aku pening gile ni . Dari tdi asyik muntah haa.."🤮
" What ?! SERIOUSLY ? Kau pregnant ye ? Yeay jdi anty la aku !" 🙈
" Takkan lah kau pun tau kan ? Dah jgn bnyk bnyi . Jom aa ." 😕
" Yela yela , tggu je kat umah . Aku nak cntik dulu hikhuk ." 🤩
" Kau ni kan ? yeye aku tggu ."
Kepalanya digelengkan baginya mustahil untuk dia mengandung baru sahaja dia bersama Cal . Sudah hampir 20 minit telefon bimbitnya diletakkan di atas meja . Bahagia kerana Cal menelefon dirinya . " Tk smpai sehari dah rindu , gedik Cal ni !" ujarnya sendirian . Ting tong ! Ting tong ! Cepat sahaja dia bingkas dari sofa . Tertancap muka Melina bersama sebaris gigi yang ditayangkannya .
" So kau dah bgtau Cal kau tak sihat ?" tanya Melina kepada Sha . " Tak Mel , aku tanak dia risau ." Melina hanya memberikan senyuman sahaja . Lalu menyambung semula pemanduannya .
" So puan Nor Atasha Awei binti Mohiddin Syah ?" Sha dan Mel menunggu dengan penuh rasa berdebar . Pantas Sha menganggukkan kepalanya tanda betul . " Congratulation puan , two week usia kandungan puan ." Senyuman dibibir tak lekang dari Dr.Syaini . Air matanya jatuh tanda kesyukuran . Lantas Melina disebelahnya dipeluk Melina juga membalas pelukkan Sha . Rambut Sha diusapnya lembut .
" Ehh sha ! Kenapa balik tak inform mama ." ibu mertuanya mengajukan soalan . " Sha ad berita gembira mama , mne yg lain ?" tanya Sha pulak . " Ada kat ruang tamu , jomlah ." pelawa Datin Syifa . Sha dan ibu mertuanya menghempaskan punggung mereka di sofa yang empuk itu . " Aik ? since when kak Sha ad kat umah ?" Adam Neo kehairanan . Wajah papanya jugak begitu . " Baru aje , stay sini smnggu Cal outstation . Haa Sha ? What's the good news ?" Wajah ibu mertua , ayah mertua dan adik iparnya bersilih ganti dipandang . " Beberapa bulan akan dtg papa mama jdi atuk ngn nenek , Neo jdi uncle dah ." Neo kebingungan . Datin Syifa menampar lembut peha anak terunanya itu .
~~~~
Akhirnya dia sampai di restoran dan menantikan kedatangan Melina . Rasa mengidam mee goreng mamaknya kuat . Perut yang kempis itu diusap . Matanya sudah berkaca tidak sabar menunggu kepulangan Izul Calvin bahawa dia bakal menjadi ayah . Tiba-tiba rasa mualnya kembali lantas tandas menjadi destinasi utamanya . Mel lesap !
Setelah selesai membersihkan diri . Sha kembali ke mejanya tadi . Belum sempat Sha melabuhkan diri Gedebushhh ! . Seseorang telah melanggarnya . Cepat sahaja gerangan itu menuturkan kata maaf . " Adoii !" bahunya yang sakit dipegang . " Great ! Sha , it's me Denn ." ujar Denn yang mengenakan t-shirt putih , seluar denim kebiruan dan memakai kasut kasual . Simple ! Belum sempat Sha menyahut kepalanya pening , hampir sahaja terjatuh . Namun Denn lebih cepat menyelamatkan Sha yang sudah bersandar di dada bidangnya . Sepasang mata telah memerhatikan mereka dari jarak yang agak dekat . Matanya merah sahaja .
Kedengaran suara memanggilnya namun kepalanya pening berat sekali mahu membuka mata . Sayup , sayup sahaja suara itu . Lalu kembali menghayati mimpinya . " Denn , what happened ?" Denn disoal Adam Neo yang datang sejurus Melina menelefonnya . " Aku terserempak dgn Sha , belum sempat dia nk ckap dia hmpir jatuh but sokay aku sempat selamatkan dia ." jelas Firdaus Denn . Adam Neo berasa lega setelah mendengarkan dari A sampai Z . " Sorry Neo , sorry sgt biar Sha tunggu lama ." Melina yang menangis berasa kesal . " No sweetheart , everything gonna be okay . Lgipun we should thanks to Denn ." Melina hanya diam .
" Sha ? Kau okay ke ? Sorry aku minta maaf Sha , sorry sangat ." ucap kesal Mel . " Takpelah Mel , slah aku yg beria ajak kau kuar sbb mee goreng jeha ." lantas Melina mendakap tubuh Sha . " Neo ?" Sha memanggil nama itu . Neo yang diam tidak berkutik memandang ke arah Sha . " Yes kak ?" jawabnya . " Abang Cal tau ?" Neo menggelengkan kepalanya . Mama papa ngan ibu ? digelengkan sekali lagi . " Okay , jgn bgtau abang Cal n dorang , Kak tanak dorang susah hati ." Neo yang tidak mahu melawan menganggukan sahaja .
~~~~
" Ish ! Mne Cal ni dah terlajak tiga hari tak balik ." gusar hati Sha yang memikirkan Cal tidak menghubunginya selepas kejadian itu . Baru sahaja memikirkan Cal . Pintu kondominiumnya diketuk . Terpancul wajah Izul Calvin yang tidak beriak . Cepat sahaja Atasha menyalami Cal namun pantas Izul Calvin menepis lembut sedikit kasar . Sha terkedu namun dibiarkan sahaja borak akalnya mengatakan suaminya mungkin penat .
Sudah masuk seminggu Izul Calvin berdingin . Sikap yang lama kembali mengubah Izul Calvin yang lama . Seminggu itu juga Sha tidak memaklumkan Cal bahawa dia sedang mengandung . Hati perempuannya pilu mengenangkan sikap Cal malah Cal semakin berani menghubungi Annor . Siap 'berhoney berbaby' lagi . Hatinya kecewa namun hatinya cuba dipujuk . Kadang-kadang butir-butir mutiara jatuh mengenakan lantai .
~~~~
" Hai sayang mama ." ujarnya sambil mengusap perut yang belum membentuk . " Sorry anak mama , hri-hri mama je yg slalu berbual dngn anak mama ni ." Air matanya diseka . " Sayang jngn benci papa tau , papa busy keja . Mama tnak ganggu papa , mama minta maaf , mama tak maklumkan kehadiran sayang . Tau tak bila mama dpat tahu mama mengandungkan kamu , mama bersyukur sgt , sbb ap ? sbb kamu hadir tanda bukti cinta mama ngn papa . Nnti bila dah lahir jdi anak yang baik tau , takmo derhaka dgn papa tau . Papa tak jahat cuma nakal aje ." Airmatanya mengalir deras rasa rindu saat manis bersama Cal muncul dalam bayangannya . " imissyou abang."
Jam sudah menunjukkan pukul 1 malam . " Aargh ! Sial !" kepalanya pening . Tubuh Izul Calvin yang masih khayal dan penat . Puas dia melepaskan segala amarah dengan melunaskan nafsu lelakinya pada tubuh kecil Annor Qaisya . Namun itu tanda kemenangan buat diri Annor . Dia yakin Izul Calvin Dato' Amsyar Zaris pasti menjadi miliknya . Terima kasih diucapkan kepada pil khayal yang diletakkan dalam minuman Cal . Walaupun begitu Cal langsung tidak berasa bersalah meniduri wanita yang sedang nyenyak tidur didada bidangnya .
" Malas aku balik , buat sakit hati aku ." tuturnya sendirian sambil mengelus wajah Annor tanpa mengenakan sebarang solekkan . Manis ! tapi Atasha lebih cantik dan licin wajahnya jika dibandingkan wajah Annor yang wujud beberapa bintik jeragat .
Jangan lupa VOTE and FOLLOW oke ? Ataupun tinggalkan komen . Terima kasih atas kerjasama korang !
YOU ARE READING
Sinar Kasih
RomanceLayakkah hati kecilnya memilikki kebahagian ? - Abang ! smpai hati abang . Apa salah syg ? Mana silap syg selama ni ? Syg tak sangka abang... - Arghh kau ! Kau sape nak sebok hal aku ?! Kau tuh yang bodoh . Dasar kampung ! Siapakah gadis ini ? Sia...