Bab 14 Mencuba Lagi

260 4 6
                                    

Kakinya melangkah laju kerana hari mendung yang sudah mahu bersedia membasahi bumi itu . Tangannya ligat mencari kunci di 'handbag' . Kemudian dahinya di tepuk halus . " Kunci kereta aku atas meja ? Eii bodonya lahai . Nk ptah balik ke tggu teksi ? Duadua konfem basah . Ahh gerak jela ." baru beberapa langkah akhirnya awan yang tidak dapat membendung air membasahkan bumi ini .

Tiba-tiba kepalanya yang sudah basah lencun terasa ada sesuatu yang menghalang . Wangi yang menusuk rongga hidungnya sangat dikenali sebelum ini . Kepalanya dipusingkan dengan sedikit dongakkan tertacap wajah Izul Calvin . " Kau buat ap tolong org murah mcm aku !" teriak Atasha , rasa sejuknya bertukar menjadi panas . Tangan Cal yang memegang payung itu ditepis kuat .

Izul Calvin juga basah seperti Atasha . " Look , abang just nak bantu syg . Lgpun abang lalu sini sbab shortcut then trnmpak syg kat sini ." jelasnya . " Enough , kau nak lalu , lalu jela . Tapayah pedulikan aku , aku tanak . Buat calar imej org kaya ." bidas Atasha . Sungguh keras sekali hatinya sekarang ini . " Syg stop please , jgn ungkit benda lama . Abang mnta maaf . Abang tau abang salah ." butir-butir kata itu kedengaran ikhlas sekali .

Sudah agak terlalu mereka bermandikan air hujan itu . Muka Izul Calvin kelihatan pucat sekali . Namun kerana mahu mengembalikan sinar kasih di dalam hidupnya . Dirinya digagahkan walaupun dalamannya sakit . " Abang rindu syg , abang sakit tade syg . Abang perlu syg ." rintihnya lagi jelas kedengaran dirinya terseksa selama ini . Atasha hanya membatukan diri dan berlalu pergi .

~~~~

Sudah dua minggu berlalu selepas kejadian itu . Izul Calvin tidak lagi mengganggunya . Pernah jugak sekali sekala hatinya berasa kesal kerana sikap dingin dilayankan pada suami sendiri . " Jauh Sha termenung , pkir sape tu ?" soal Denn yang sememangnya mula akrab seminggu yang lalu . " Amboi , tk noti Denn lngsung kan ? Tau la rindu Denn ." usiknya lagi .

" Ish mna ada . Sha okay je just penat skit , rmai pulak customer rini ." bohongnya namun jauh di lubuk fikiran dan hatinya masih memikirkan Izul Calvin . Denn hanya tersenyum dan memesan minum di restoran milik Sha . " Hello !" sapa Melina bersama Adam Neo . " Hah duduklah ." pelawa Sha . Dua minggu selepas Cal tidak mencarinya lagi Datin Syifa dan Dato' Amsyar pula datang menemui Sha di taman rumah teres yang disewanya .

" Sha aku ad menda nk bgtau ni ." Sha berasa berdebar dengan tutur yang dilemparkan Melina . Wajahnya diangkat tanda suspen . " Aku , aku nak kahwin !" Melina membuat gaya comel . " Hah ! Dengan sape ?!" soalan jenis apa Sha tanya pun tak tahu . " Takkan mamak tmpat kita slalu mkan dulu kot ." geram Melina ditanya begitu . Bukannya dia tidak tahu Melina sudah bertunang dengan Adam Neo selama 8 bulan .

" Nah , kad jemputan majlis persandingan aku . Dtg tau , mnggu depan . Alamat smua ad kt situ , tinggal kau ikut je ." lebar Melina memberitahu Atasha . " Rumah..." tidak dapat dihabiskan Sha . " Jgn risau kak Sha , Denn ngn akak jadi pengapit kita org ." Neo yang berjawab bagi menenangkan hati kecil Sha . Sha hanya mengganggu dan kembali semula membuat kerjanya .

" I'm not sure for this Neo ." ujar Denn begitu juga Mel yang bersetuju . " It's more better for her dekatkan diri dengan kau ." tegas sahaja bunyinya . " Aku risau aku takbole buat dia jatuh syg dngn aku . Kau tau hati dia Cal punya ." begitu risau Denn . " Apa yang patut kita doakan yg terbaik . Secret tetap secret ." sampuk Melina yang menjadi pendengar setia sebentar tadi .

~~~~

" Tak guna ! Bodoh ! Sial ! kau jatuhkan talak mcm aku sampah !" marah Annor yang sedang mencucuk meja menggunakan pisau . " Silap hari bulan sundal tu mati ! Kau tunggu aku dtg jemput ajal kau . Elok duk neraka lagi bagus , semak hidup aku !" ketawanya meletus kegilaan . Tangannya mula ditoreh-toreh bagi melepaskan geram . Kandungannya baru sahaja berusia dua minggu namun terlebih dahulu sebulan sebelum itu Izul Calvin menjatuhkan talak .

" Sexy chick !" bisik manja di telinga Annor . Pinggang kecil Annor sudah diikat kemas dengan pergelangan tangan berotot itu . Air kencing syaitan itu diteguk membuatkannya khayal . " I bayar u 3k mlam ni ." tangan lelaki itu dilepaskan . " Too cheap ! i nak 5k , klau tak i cri org lain ." bidasnya . " dasar pempuan tade maruah ." desis lelaki itu . Nafsu yang menguasai sanggup sahaja . Malam itu Annor tersenyum puas .

Konco-konco Annor memasuki bilik mereka yang sedang hangat bekerja menyentakkan lelaki itu . " Korang ni sape ?!" tanya nada tinggi Annor yang berpura-pura . " Kau dgn betina ni mati lpas aku dpat ap aku nak ." Kata seorang lelaki botak . Dua orang lagi menahan lelaki itu . Annor yang menutupi tubuhnya ditarik . " Kau jgn sentuh pompuan tu ! Aku report korg klau brani !" bentak lelaki hamba nafsu itu .

Setelah satu jam lebih lelaki itu menyaksikan adegan romantik Annor bersama konconya yang hangat bekerja . Lelaki itu ditumbuk dan dibunuh . " Aku nak korg buang bangkai ni jauh jauh , brg penting letak sini ." lelaki botak itu memberikan isyarat . " Kau dah dpat habuan kau , sedaplah kau rasa aku ?" senyum sinis Annor . " Yes sya puas . Hutang pun selesai ." separuh dari hasil itu dibahagikan . Lelaki itu tersenyum tanda seronok .

Celah kakinya mengalir cecair merah . Perutnya dipegang sakit , alat wanitanya sakit akibat persetubuhan itu . Baginya semua itu berbaloi jika badannya dijual untuk mendapatkan Izul Calvin . Kakinya menuju ke arah bilik mandi . Setelah sejam bertarung di tab mandi Annor berasa lega . Seketul daging yang kemerahan itu diambil dan dibuang ke dalam lubang tandas . Sungguh tidak rasa bersalah !

~~~~

Suasana di istana itu begitu meriah sekali . Kelihatan tetamu-tetamu sibuk berbual , makan dan menyapa sang pengantin bagai pinang dibelah dua . Sesekali kedengaran bunyi kamera ditekan . " Sha ?" 'klik' . Raut comel Sha sempat digambar Denn . " Hei ! tk mnta izinkan ?" marah manja Sha . " Alolo majuk syg Denn ni ." Denn main aumchak dengan Sha . " Ei apeni ? Ingat bebudak ke haa ?" mata Sha dijegilkannya .

Sedang asyik sibuk bergurau senda . Satu suara menyapa mereka berdua . " Assalamualaikum ." sapa Dato' Amsyar . " Waalaikummusalam pa , uncle ." serentak mereka berdua menjawabnya . " Terima kasih Sha dengan Denn sudi dtg hari bahagia Neo dgn Mel ." sopan sahaja Dato' Amsyar berkata . " Alah uncle Neo tu mcm adik Denn jgak ." kepalanya digaru-garu .

" Officially papa mnta maaf dkat kamu berdua untuk silap Cal dahulu . Papa harap kamu doakan dia baik-baik ." Wajah Denn terus bertukar serius manakala Sha tidak berasa sedap hati dan tertanya-tanya . Mengapa ? Dimanakah Izul Calvin . Seharian matanya melilau mencari sosok badan itu namun hampa yang diterima . Rasa kecewa bertamu di hati . " Abang dekat mana ?" desis hati perempuannya .

Tak lama lagi ending la novel ni . Sorry kalau novel pertama author ni boring . Hahaha , idea makin merapu-rapu ... 😑

So gais jgn lupa vote and follow . Ataupun tinggalkan komen . Terimakasih atas kerjasama korang !

Ada tak readers yg setia tggu author publish bab baru ? 🤷🏻‍♀️

Sinar KasihWhere stories live. Discover now