2 bulan kemudian ...
Pagi yang hening membuatkannya termenung . " Kenapa aku macam penah tgok laki tuha . Tapi katne ?" Bila ?" lalu diusir cepat-cepat bayangan itu . " Aku mintalah tanak jumpa dia lagi . Ngeri !" desis hati Atasha . " Amboi ! dah smpai London ke ?" Atasha tersentak akibat disergah Melina dari belakang . " Ape kau ni ? Aku pikir bila kau nk habis kelas haa , lama tau dak aku tggu ?" rajuk Atasha . " Alaa kau ni , tadi aku jmpe Prof. Xian Min nnti rindu nak dia ajar . Mklumlah bpe hari je lagi tamat belajar , btw fasih btul prof kite tu ckp melayu . Hmm comel lagi tu ." tersenyum sendiri Melina bila mengingatkan perkara itu . Atasha yang melihat gelagat Mel hanya mengikuti Mel senyum .
Dirumah Izul Calvin..
Telefon Datin Syifa berdering . Lantas sahaja jarinya menekan punat terima . Bibir ditarik tanda Datin Syifa kegembiraan .
" Waalaikummusalam , where're u now ?"
" Are you sure ? okay as soon as possible kami dtg ye , assalamualaikum ."
Entah dengan siapa yang berbual dengan Datin Syifa . Tergesa-gesa mendapatkan Dato' Amsyar dan anaknya Izul Calvin yang duduk di gazebo milik istana mereka . " Abang ?! Cal ?! we should go to airport now , ur adik Cal dah smpai Malaysia ." termengah-mengah Datin Syifa seakan baru sahaja melihat hantu . Dato' Amsyar dan Cal saling berpandangan . " What ?!" serentak sahaja mereka bertanya kepada Datin Syifa . " Are sure ma ?" diajukan lagi soalan 'low class' itu kepada mamanya . " No more question , just hurry up ." laju sahaja mereka berdua bersiap-siap dan kemudian kereta beroda empat itu laju meluncur di jalan raya . Maklumlah Pak Mat 'legend driver' kot .
Selang beberapa minit hampir tiba di lapangan terbang . Cal mengeluarkan telefon bimbitnya . Dan terus menekan aplikasi Whatsapp yang tertera pada skrin telefonnya .
" Denn ? Sori aku tk dpat nk kuar , aku amek adik aku kt airport .☹️"
" Oh , sokay bro . Smpaikan salam aku . Jgn lpe kau ckp kt dia , kunyit dia rindu . 😂😂"
" Cisss ! tk guna kau .😑"
" Jahaha , rilekss . Dh gerak lu , awek aku tggu lma nnti .🙈"
" Akemain kau kan ? okaybye .😎"
'Bluetick' diberikan kepada Cal . Kepalanya digelengkan . Firdaus Denn yang menemani Cal ketika adiknya belajar di luar negara . Kepulangan adiknya amat dinantikan selama ini . Selepas ini merekalah yang akan menjadi The Three Musketeer . Hahaha .
Airport KLIA ...
Kelihatan seorang jejaka mengenakan 'hoodie' berwarna kelabu , berseluar pendek paras lutut , cermin mata hitam ala ala klasik . Hensem! Lagaknya persis Alvin Chong . Senyuman umpama buah strawberi masam masam manis gitu !
Terkocoh-kocoh Datin Syifa mendapatkan jejaka yang baru sahaja tiba dari California . " Sorry Neo , mama tggu Cal ngn papa kamu . Lambat sgt siap haa ." sengaja Datin Syifa mengenakan mereka berdua . Geram ! banyak sangat tanya . " Why ma ? Cal pulak slah ? Neo tuhaa mengejut ." dijelingnya jejaka itu namun senyuman diberikan bersama pelukkan . " Miss u bro , how're you there ?" ikhlas saja . " How do i look ? aku okay bro . Akhirnya smpai jugak aku kat tanah kelahiran aku nih ." dibalas Neo . " It's good for you Adam Neo bin Amsyar Zaris . Dah besar pnjang anak papa . Jangan cuti lama sangat . Bantu Cal dkat office nnti ?" sayang tapi tegas . Muka Neo dikerutkan tanda protes tetapi satu senyuman diselitkan . " Jum ma pa , err Cal hehehe . Back to home , nak mkan lapar ." lalu mereka membalas dengan senyuman sambil Cal memaut bahu adiknya Neo . Dua dua segak ! Cal ke Neo ?
" Mel ! Mel ! kau ni badak ke ap ? terpekik terlolong aku pggil haa . Nsib tk terkeluar anak tekak aku ni ." Sakit hati betul bila melihat Melina yang tidak menyahut panggilannya . " Ehh sori Sha , aku belek belek sayur niha , elok ke tk ? ala kau ni ad kang makan saiz 6/5 nih ." Atasha mencebik . Baru sahaja Melina mahu bergerak . " Damn it ! Broken aa hati aku tgok brg ni jatuh ." Mukanya diangkat . Terkejut . " Mel !" " Neo!" serentak sahaja mereka . " Long time Mel , i haven't see you . So , how are u ?" Lembut bicara Adam Neo . " Ouh , i okay sangat . As you can see now ." dibalas Melina .
Sedang asyik Melina dan Neo berbual kedengaran pertelegahan kecil berdekatan mereka . " Ehh kau ni kan ? 3 bulan ni jgak aku slalu jmpe . Kau ngendap aku eh ? Tau aa aku ensem en ? Uwell ." Perasan betol mamat budu ni . " Hello sori sikit , ekau ingat den ni nk sngat dokat ekau . Dripada den intai baik den intai kambing ." Wuish ! Nogori ye ? " Menda dia ni merepek ?" desis hati Cal . Muka Cal yang terpinga-pinga . Dijelirkan lidah Atasha kepada Cal . " Pempuan jaman now mmg cenni eh skrg ? Potong , gunting , jahit lidah kau tu bru tau . Buat cenderahati umah aku lgi bagos ." Kejam dia ni .
" What's wrong with you guys ?" dilontarkan soalannya kepada Cal dan Sha . " Ada kucing terbiar ha meleset kat kaki aku . Don't u see that ?" Neo yang 'blur' melihat ke bawah . " Kuangjak betol mamat nih ! ad ke patut aku disamakan dgn kucing , comel lgi aku ." desis hati Atasha . Tercetus hamburan gelakkan Cal yang melihat Neo dan Sha . Selang berapa minit Neo dapat menangkap apa yang dimaksudkan oleh Izul Calvin sebentar tadi . Bibir ditarik hingga ke telinga . " Erm sori Neo , i mnta maaf with what u see just now . I mnta diri dulu . Nnti jngan lpe contact ye . Byeee" lantas Melina mencelah dalam situasi itu . " Okay see u again Melina . I wouldn't forget 'bout that . Bye jgak ." Kemudian mereka berbalas senyuman . Tangan Atasha terus ditarik Melina untuk memboloskan diri dan membayad barang yang mereka beli .
Di gazebo rumah Izul Calvin ...
Neo : So beautiful girl tdi Cal .
Cal : Kau tk demamkan ? tangannya diletakkan pada dahi Neo .
Neo : No lah Cal . Aku sihat je .
Cal : Gila kau ni ?! Mcm kucing terbiar adalah . Cal membuntangkan mata .
Neo : Another one la Cal , who is talking with me . Si Mel tu , kau tk ingat kawan kita mse kat California ?
Cal : Menunjukkan wajah yang tertanya-tanya .
Neo : Enough Cal . Since when kau fasih malay ni ?
Cal : Hehehe , since sejak duk Malaysia aa , tnya lagi . Dah jum tido . Kau tu penat . Kena rehat .
Adam Neo meng'iya'kan sahaja arahan Izul Calvin . Lalu mereka memasuki istana 3 tingkat itu . Semoga Izul Calvin dan Adam Neo dapat mimpi indah eh ?
Jangan lupa VOTE and FOLLOW oke ? Ataupun tinggalkan komen . Terima kasih atas kerjasama korang !
YOU ARE READING
Sinar Kasih
RomanceLayakkah hati kecilnya memilikki kebahagian ? - Abang ! smpai hati abang . Apa salah syg ? Mana silap syg selama ni ? Syg tak sangka abang... - Arghh kau ! Kau sape nak sebok hal aku ?! Kau tuh yang bodoh . Dasar kampung ! Siapakah gadis ini ? Sia...