Layanan dingin Izul Calvin semakin hari meruntun hati Atasha . Namun dia memujuk hatinya supaya tidak mudah mengalah . Dirinya tertanya apakah salah yang telah dilakukan sehingga Izul Calvin berubah . Hari demi hari air matanya tidak pernah lekang dari tubir mata . Pernah diketahui Izul Calvin akan perkara tersebut . Ego dihati menguasai dirinya . Jiwa lelakinya kejam ! Tega menghancurkan hati isterinya !
" Abang ?" ujar Sha melemparkan satu senyuman ikhlas namun perit . Cal langsung tidak berkutik . Dibiarkan sahaja panggilan Atasha . Sha mengesel badannya pada dada Cal , mahu bermanja rindu sekali . Pantas Izul Calvin menolaknya kali ini agak kasar gayanya . Atasha diam terkedu . Dia mengujinya lagi . Lengan Cal dipautnya . " Syg rindu abanglah , abang ni takmo la marah ." Tangan Sha ditepis kasar ! " Kau dh knpa ?! Kau tk malu ke ? Kau dh lpe syarat kita kawin dulu ?! Ini LAKONAN ." Air mata Sha jatuh , cepat sahaja disekanya . Hatinya bagaikan diratah .
~~~~
" Kenapa kau tk bgi tau aku selama ni ? Dh sbulan dia lyan kau mcm tu . Abis anak dia tk pikir ke Sha ?" Soal tidak puas hati Melina yang mendengar asam garam rumah tangganya . " Dia tak tau lagi Mel , aku tade peluang baik nk bgtau , 24 hour dia bt aku mcm tk wujud Mel ." jelas Sha lalu menghabiskan ceritanya . Melina mengangguk tanda faham . " But Mel ? please i'm begging you , jgn crita kat Neo , mama , papa n ibu . Aku tnak dorg tahu aku tk mmpu jdi isteri yang sempurna ." ujar Sha menghelakan nafasnya .
~~~~
Kepalanya yang pening membuatkan dirinya berasa tidak bermaya . Sha mngemaskan baringannya di atas tilam bersaiz queen itu . Penat ! Jiwa yang lara membawa luka dihati menjadi parut ! " Oii pempuan ! bngun !" Sha bingkas dari tidurnya mendengar bentakan dari suaminya . " Ya Allah !" bual hati kecilnya . " Kau ni mmg lngsung tk reti nk jlankan tnggungjawab ke ap ?!" bidas Izul Calvin . Kepala Sha ditunjal berkali-kali .
" Ape abang ni ?!" nadanya sedikit tinggi . " Oo ! Skrg kau dah pndai lawan aku ?! Ei pempuan ! kau ni mmg langsung tak sedar diri ! Bodoh !" bidas Izul Calvin . Sha cuba menahan suaminya yang berlalu pergi namun Cal menolaknya hingga jatuh terjelepok . " I'm pregnant abang.." mendatar sahaja ucapnya . Cal yang terdengar memusingkan badannya dan mendekatkan mukanya bersama mata yang merah padam . " Kau ingat aku peduli ? Dasar murah !" kepala Sha ditunjalnya . Perut yang belum membentuk diludahnya . Cal berlalu pergi tanpa menghiraukan keadaan Sha . " Ya Allah , abang ! Apa salah syg pada abang ?" sayup sahaja pertanyaan meniti dibibir . Penglihatannya kabur , kepalanya berpusing akhirnya Sha rebah di hadapan muka pintu .
~~~~
" She's gonna be okay , dont worry . Kandungan dia baik-baik sahaja cuma lemah . Jaga emosi dia ya ." kedengaran suara seorang doktor wanita yang sedang berbual . " Okay doc , thank you so much . Saya risau sangat ." doktor itu melemparkan satu senyuman kecil sebelum dirinya menghilang disebalik pintu . " Please , i tanak trjadi apa-apa pda Sha , I tanak dia terkejut kalau dia dpat tau.." kedengaran tangisan kecil . Suara itu tidak dapat menghabiskan katanya . " Okay look at me , we'll not tell her 'bout this . Mama n papa tade kat sini dorng pegi tunaikan umrah afterthat settle bisnes kat Sydney . So , this is our secret . Kita jaga dia ." ujar suara garau itu .
~~~~
Airmatanya mengalir deras . Batu berwarna putih itu ditatapnya penuh kasih sayang . Bibirnya tidak lepas mengata rasa 'sayang' . Fikirannya laju mengimbas kembali kejadian yang menyayat hati . " Neo ? i tatau nk jelaskan mcm mna , berat Neo ." tutur Melina kepada Adam Neo . " Hey , jgn pkir negatif . Itu dah ajal Mel , lgipun kita tk jangkakan smua ni ." Sha yang sudah sedar dari pengsannya hanya memejamkan mata dan mendengar perbualan mereka . Lantas Sha bingkas dari katilnya . " Neo ! Mel ! Ibu kenapa ? Jawab please !" Neo dan Mel hanya diam dan terkaku . " Mel ! Jawab aku Mel !" teriaknya sambil memegang kedua-dua belah bahu Melina . Neo yang diam dipandangnya tajam . Wajahnya sungguh merah padam menahan amarah .
Melina sedikit terkejut dengan teriakkan Atasha . " A...a...aku tabole Sha ." Melina menundukkan mukanya . Air matanya tidak putus mengalir . Kali ini Neo memberanikan diri untuk menjawab pertanyaan kakak iparnya . " Kak Sha ? Ibu kak Sha dah meni..." belum sempat Neo menjelaskan Sha sudah memotongnya . " Mel ! Neo tipu aku kan ?! Jawab Mel ! Asal kau diam ?!" digoncangnya bahu Melina . " Sha maafkan aku , ibu dah tade . Ibu meninggal sewaktu menyelamatkan anak kucing but mse tuh ad satu kereta yg laju langgar ibu ." Akhirnya Melina bersuara. Atasha kini sebatang kara . Sha menangis terduduk di hujung kaki katilnya . Tidak mahu berkata apa-apa .
" Abang Cal mna ?!" " Abang Cal outstation kak Sha . Kak Sha dah tiga hari kat wad tk sedarkan diri ." tutur sopan Adam Neo . Mukanya yang sembab akibat menangis ditunjukkan bersama satu senyuman yang sudah mati . Berat hatinya menerima dugaan ini . Suaminya langsung tidak mempedulikan dirinya dan kandungan kecil pada badannya .
End of Flashback...
Batu nisan yang tertera nama Aqilah Mairi binti Saiful ditatap . Kuburnya yang masih merah menyala . Senyumannya manis dihadiahkan buat si arwah . " Ibu , ibu trlalu cepat prgi tggalkan akk , ibu dh tak sayang akk ke ? Maaf bu , akk tk dtg mse bu dikebumikan . Mesti ibu dah jumpe babah kan bu ? babah sihat tak kt sna bu ? ibu ngan babah dah pegi jauh tggalkan akk , tggal akk sorang . Bu , skrg ni akk mngandung zuriat abang Cal bu ." Airmata laju , sebak . Badannya terhinjut-hinjut akibat tersedan . " Bu , akk rindu ." usai sahaja melepaskan rindu . Kakinya melangkah berat mahu meninggalkan tempat terakhir buat penghuni di bumi ini .
Sudah seminggu Sha pulang dari kampungnya kini pula dugaannya tidak berhenti memberantakkan hidupnya . " Wei pompuan ! Dah jadi bodoh dah sbb mak kau mninggal ? Lgi satu aku nak kau ggurkan kandungan tu , ntah benih sape kau tanam ." Sha tersentak akibat lontaran yang dituturkan Izul Calvin . " Abang ! This is your child abang . Mana ada benih sape-sape . Sha tk pernah tidur laki lain selain abang . Knp tuduh Sha mcm tu abang ? rintihnya lagi . " Kau ni tk guna blajar tinggi-tinggi tpi gaya kau elok jdi pelacur je . Kau lngsung tk lyak jdi isteri aku ." sinis sahaja menghancurkan hati perempuan Atasha .
Hari demi hari , jam yang berputar tidak akan berpatah semula mengembalikan masa yang terbazir . Sudah sebulan lebih hatinya menanggung seksa . " Knp Annor ad kat sini abang ?" tanya Sha . " She's the best woman for me , kan honey ?" pinggang Annor dirangkulnya . Annor pula lagi menambahkan sakit dihati memeluk tubuh badan Izul Calvin . " Now aku nk kau pindah bilik lain , bwa smua brg kau , aku tanak ad satu pun brg pompuan murah mcm kau ni , jijik !" bicara Annor . " Kau sape ?! Kau tade hak ! Aku isteri Izul Calvin yang sah kau tu cuma perosak rumah tang.." Panggg ! tangan kasar Cal sepantas kilat menapak di pipi mulus milik Sha . Kelihatan sedikit darah keluar dari bibir mungilnya . Kebas .
Sudah dua hari Sha duduk bersama dua orang yang tidak berhati perut . Kandungannya kini sudah berusia 3 bulan . Perutnya diusap lembut . " Anak mama ? sayang kena kuat ye , mama tak sabar tunggu kelahiran anak mama ni . Mama bosan tau , klau dah lahir nnti bole la jdi peneman setia mama . Maafkan mama ya , maaf anak mama , mama tak kuat sayang ."
Jangan lupa VOTE and FOLLOW oke ? Ataupun tinggalkan komen . Terima kasih atas kerjasama korang !
YOU ARE READING
Sinar Kasih
RomanceLayakkah hati kecilnya memilikki kebahagian ? - Abang ! smpai hati abang . Apa salah syg ? Mana silap syg selama ni ? Syg tak sangka abang... - Arghh kau ! Kau sape nak sebok hal aku ?! Kau tuh yang bodoh . Dasar kampung ! Siapakah gadis ini ? Sia...