Bab 17 Hilang Akal

232 4 6
                                    

Pipinya terasa hangat membuatkannya membuka mata . Kelihatan seorang wanita yang sedang memegang pisau dan sepucuk pistol bersertakan dua orang lelaki berdiri di belakangnya . Sungguh terkejut Atasha apabila memikirkan siapakah gerangan itu bahawa Annor Qaisya bekas isteri Izul Calvin . Leher Atasha dicekik dan pisau dipegang Annor bermain di seluruh wajahnya .

" Hei pompuan ! dah lma aku tggu masa ni ! kau tau aku punya benci dkat kau smpai aku rsa nk bunuh kau !" teriak Annor di hadapannya . Sejurus itu satu tamparan diberikan pada pipi kanan Atasha hingga bibirnya mengalirkan darah . " Disebabkan kau Cal mati ! betina murah mcm kau ni tk lyak jadi isteri Cal ! Aku yg layak sbb aku lgi bgus ! bidas Annor .

~~~~

" Dah semalaman Sha hilang , tggu polis pun tde kabar ." tutur Dato'Amsyar . " Look pa , biar Neo ngn Mel cri dkat sekitar tmpat kondo lma Mel . Denn cri dkat restoran ." jelas Neo yang bersikap matang . Denn hanya mengiakan kata-kata Neo dan berlalu pergi memulakan pencarian Atasha .

Hampir semua tempat kebiasaan Atasha menjadi jajahannya . Begitu kusut sekali kepalanya . ' Arghh ! Aku kena pegi tmpat tu blik .' panas sahaja hatinya . Setelah berapa minit Denn tiba di sebuah kedai yang menjadi perjumpaan kali terakhirnya . Kakinya terus mengorak langkah . Dipusing ke kanan dan kiri . Anak matanya tertarik pada anting berwarna biru itu .

Fikirannya ligat cuba mengingati bahawa anting yang tiada pasang . ' Tggu ! Aku tau kau pnye keja Annor .' tuturnya sendirian . ' Sha tolong brthan tggu Denn slamatkan Sha .' desis hatinya .

Tut tut tut tut...... panggilan itu ditenungnya seketika lalu satu senyum halus diberikan . ' Denn ? Knp kol i ?' ujar Annor yang berpura-pura . ' Aku tau kau yang culik Sha , mna Sha ?! Pulangkan Sha balik ?!' bentaknya Firdaus Denn . Akhirnya tercetus ketawa Annor .

' Kau nak betina tu ? Jgn mimpi ! Aku akan pstikan dia merana perlahan lahan smpai dia mati ! Dasar bodoh !' dagu Atasha dicengkam kuat mengakibatkan mengeram kesakitan . ' Kau jgn Annor ! Sha tu hak Cal ! Kau yg jgn bermimpi !' marah Denn dihujung talian dan mematikan panggilannya .

Secawan teh dihadapannya diteguk . Mata Annor kemerah-merahan menahan amarah didadanya . ' Oh ! Korg tipu aku ? Cal dah mati ? Nonsense ! Jgn risau syg i pasti kita akan bersatu balik tapi selepas pompuan tu msuk neraka , tggu i uruskan dia ya ?' omelnya sendirian sambil mengelus lembut wajah Izul Calvin pada sekeping gambar .

~~~~

Sudah dua hari Atasha menghilang , begitu gelisah Firdaus Denn memikirkannya . Kemudian telefon bimbitnya berbunyi menandakan pesanan masuk . Pantas sahaja hujung jarinya membalas pesanan itu . ' Thanks Iman , brjaya jgak kau .' punat hantar ditekannya . Sejurus itu Denn bangun , berlalu pergi ke tempat letak keretanya dan memecut laju ke alamat yang telah diberikan sebentar tadi .

' Kau pasti ke Denn ?' soal Neo yang duduk disebelah kirinya . Denn hanya mengangguk tanda pasti . Telefon bimbit Neo kedengaran jelas menunjukkan panggilan masuk tertera nama 'Sayang' . ' Look syg , i dgn Denn okay je , jge mama dgn papa ye . Ap-ap i call u okay ?' ujar Neo kepada Mel , sejurus itu panggilannya dimatikan .

Wajah tenat itu ditatap sedalam-dalamnya . Sungguh si ibu merindukan suara anaknya . Tidak dapat dibayangkan hati ibunya jika kehilangan anak yang dibelai dari kecil . ' Cal kena kuat , mama ngn papa ad kat sini teman Cal , Neo dgn Denn akan usaha cri Sha , mama tau Cal dpat dgr mama , mama rindu anak mama ni...' tangisan yang mengakhiri ucapannya .

' Sha ? Kau kt mne ? Aku risau ni , aku hrap kau baik-baik je . Cal perlu kau Sha , dia tenat Sha , kau kena kuat dgn apa yg kau lalui skrg .' hati kecil Melina berkata-kata memikirkan diri sahabatnya . Tidak dijangkakan perkara seperti ini menduga keluarganya . Namun hati ditabah tidak mahu membebankan lagi situasi ini .

' Sudah , kita doakan sahaja mereka semua baik-baik , Cal perlukan kita , takkan awak nak lemah dpan dia ? Kesian dia .' mendatar sahaja tutur Dato kepada isterinya . ' Saya tak sanggup kehilangan anak saya .' tangis Mama Cal . ' Ajal maut smua ditangan Allah . Kita redhakan smua tu .' Mama Cal hanya mendiamkan diri .

~~~~

' Kita cari jalan masuk dari belakang , rmai konco-konco Annor jage depan .' Ujar Denn kepada Neo . Neo hanya mengikuti langkahnya . Kedengaran suara mengerang kesakitan . ' Aku tatau ap yg menariknya tntg kau ni , smpai Cal sggup tunduk dgn betina mcm kau ni , klau aku tmbah parut dkat muka kau agak-agak Cal lari dri kau ?' Puas sungguh hatinya pipi mulus Sha mengeluarkan cecair merah .

' Jangan harap Cal kembali pada kau Annor ! Cal tak buta lagi menilai org yg salah !' suasana hening itu jelas kedengaran satu tamparan kuat . Terasa kebas muka Sha sehingga bibirnya berdarah . Airmatanya deras tidak tahan dengan seksaan ini . Sungguh kau tidak berhatik perut Annor ! Di mana hati murni seorang wanita seperti kau ini ?!

' Aku hrap kak Sha okay , kita kena cepat Denn !' desak Neo yang gusar akan keadaan kakak iparnya itu . ' Bawa kayu ni , ap-ap jdi bole guna ni .' perintah Denn kepada Neo . Neo hanya menerima sahaja . Merek bersembunyi di sebalik almari yang sudah rosak dan memerhatikan perlakuan Annor seperti orang tidak siuman mengherdik Atasha .

' Hoii !' Denn dan Neo terkejut mendengar suara yang kasar menyapa mereka . ' Well , well , well nk slamatkam org tpi korg dua kena tangkal ? Hahaha , bguslah sbb aku nk ad org tgok betina ni mati terseksa !' ' Annor ! Kau mmg...' Gedebushhhhh ! tumbukan padu menyinggah sebentar di muka Denn . Rahangnya terasa sakit dan akhirnya tidak sedarkan diri .

' Kenapa kau jdi mcm ni Annor ? Tkkan sbb Cal kawin lain kau slahkan Sha ? Dia tatau ap ap . Semuanya dah dirancang .' tutur Neo lembut . ' Argh ! Aku tk peduli !' bentak Annor dan memberikan isyarat kepada konco dan Neo jatuh tidak menyedarkan diri di sebelah Denn .

' Allah ! Sudahlah Annor , dorg tak brslah ap pun . Ckup aku sorg tuk kau puaskan hati kau .' ujar Sha yang terkial-kial mahu melepaskan dirinya . Panggg ! pipi kanannya menerima tamparan hebat Annor membuatkan Sha terjatuh terduduk dilantai . ' Kau takde hak mengarahkan aku !' kepala Sha dihentaknya ke dinding . Penglihatan Sha mula berpinar-pinar namun dihentak Annor sekali lagi mengakibatkan Sha tidak menyedarkan diri .

Kepalanya yang pening mahu disentuh tetapi seakan-akan ada yang menahan tangannya . Ya , konco-konco Annor sudah mengikat tangannya ketika Denn tidak menyedarkan diri . ' Arghhhh !' bentak Denn tapi tidak kedengaran diluar . ' Neo ? Neo ? Neo ?' suaranya sedikit tinggi tapi tidak dapat didengari konco-konco Annor yang sedang berjaga di hadapan mereka .

Hai gais , sorry author ada hal sedikit sebelum nih . Author buat yang sebaik mungkin . Terima kasih membaca karya author .

Sinar KasihWhere stories live. Discover now