"Aigoo...dah lambat ni!!"
kata Yera sambil mengikat rambutnya yang panjang. Dia menyusun langkah pergi ke Bilik Mesyuarat."Ni semua salah kau!"kata Yera dengan kasarnya.
"Mianhae,Yera.."
"Apa kau panggil aku?! Yera?mana adab kau!"
Bodyguard itu hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan.
Pintu Bilik Mesyuarat ditolak kuat sehingga hentakkannya mengejutkan semua orang di dalam.Semua mata memandang orang yang baru melangkah masuk ke dalam iaitu ketua mereka.
"Mianhae guys,..sebab lambat" Yera mengukirkan sebuah senyuman.
"Ni semua salah bodyguard tak guna tu!"kata Yera separuh bisik sebelum memulakan mesyuarat.Bodyguard atau nama yang diberi iaitu Jungkook menunggu di luar bilik tersebut dengan penuh kesabaran.Sudah genap 3 bulan Jungkook menjadi bodyguard kepada Min Yera atau Cik Yera. Walaupun selalu dimarahi, Jungkook tetap setia.
Selepas beberapa jam menunggu, Jungkook tertidur sambil menyandarkan diri pada dinding sementara menunggu Yera selesai mesyuarat..
"Ehem,..nak tidur dekat sini sampai esok ke?" Perli Yera untuk mengejutkan Jungkook yang masih lena dibuai mimpi.
"Woi! Ingat aku melawak ke?!"
Jerkah Yera kerana sudah hilang sabar menunggunya"Huh?Cik Yera dah selesai mesyuarat ke?"
"Eh,mana ada...mesyuarat baru mula!"
Kata Yera sambil menjeling Jungkook dan mula bergerak ke kereta meninggalkan Jungkook.Keadaan di dalam kereta seperti biasa.SUNYI. Min Yera hanya memandang di luar tingkap kereta manakala Jungkook hanya memberi perhatian semasa memandu.
"Hmm...Macam mana mesyuarat tadi, Cik Yera?"
"Yah! kau sibuk kenapa?!drive jelah!"
Yera menjeling lalu meneruskan aktivitinya. Terasa sedikit menyesal di hati Jungkook kerana niat dia hanya ingin menceriakan Yera namun berlaku disebaliknya..(I want it this love, i want it real love, nan neogeman jipjunghae)
Kedengaran telefon Yera,dia tersenyum melihat nama yang terpapar.SUNMI😜
Jungkook hanya memandang Yera,menunggunya untuk menjawab panggilan itu .
"Ish...sibuk tengok orang!penyibuk!"
Yera menjeling Jungkook lalu menjawab panggilan itu."Sunmi!!"
"Yera!!my chingu...free tak? I boring lah.."
"Aku sumpah kau memang kembar aku!"
"Tempat biasa?Bye!"
"Bye!"
mereka menjerit dengan penuh keseronokkan.Jungkook tersenyum apabila melihatnya.COMEL.Sebaik sahaja Yera menghabiskan panggilan itu, dia menjeling tajam Jungkook.
"Yah! Apa masalah kau?!"
"Mi..mianhae, Cik Yera"
Yera menyilang tangan.Jungkook hanya menunduk sedih."Bawa aku pergi mall,chingu aku tengah tunggu..Ppali!"
"Baik, Cik Yera"
YOU ARE READING
BODYGUARD || JJK ✔
Fanfiction🔫Perasaan yang lama tak mungkin mati...Apabila Ego yang setinggi menara Dubai DISENTAPKAN mula jatuh hati kepada BODYGUARD nya?