YERA'S POV
Gaun putih yang tersarung pada tubuh aku tenung lama dalam cermin. Cantik, pilihan Taehyung tapi kalau jungkook yang pilih mesti lagi cantik.
Knock, knock
Bunyi pintu diketuk.Appa aku masuk dengan berpakaian sut lengkap. Terbit satu senyuman di mukanya, senyuman yang tidak pernah dipaparkan.
"Anak appa dah siap ke? " dia usap lembut pipi aku. Beberapa helaian rambut aku yang menutupi muka diselak ke belakang telinga.
"Gwenchana? Kenapa muka masam je.. "
Aku nak cakap pasal jungkook tapi mood appa aku tengah happy, dan aku tak nak rosakkan keadaan. Aku tersenyum paksa.
"Aniya appa.... Yera sedih sebab kena tinggalkan appa... "
"Aniya. Yera sentiasa dalam hati appa. Okey? Jom semua orang tengah tunggu "
Tangan appa yang dihulurkan aku capai. Tangannya aku pegang dengan erat sebab nanti aku akan pegang tangan Taehyung pula.
Pintu gereja dibuka luas. Aku jalan atas laluan yang berbunga dengan diiringi alunan piano. Di hujung laluan itu aku ternampak Taehyung sedang menunggu ketibaan aku dengan satu senyuman.
"She's all yours.... " kata terakhir appa aku sebelum menghulurkan tangan aku kepada Taehyung. Mukanya aku tenung lama.
"Are you serious with this wedding? " bisik Taehyung.
"Kalau saya tak setuju, kenapa saya berdiri dekat sini, encik Kim Taehyung? "
"BOHONG"
"Kau tak bersedia pun. Kau main lepas cakap je, ikut sangat perasaan. Kau suka dekat jungkook lagi kan? "
Aku terdiam . Tapi ada kebenaran dalam kata-katanya.
"Nae. Memang aku suka jungkook lagi dan aku terpaksa kahwin dengan kau. " Taehyung tergelak apabila mendengar pengakuan aku.
"aku dah agak. Tapikan.... Bukan kau benci dia ke? "
"Dulu bukan sekarang. Now, he's my everything. " Taehyung tersenyum sinis.
"Everything sangat. Dia dah tinggalkan kau, yera. Move on jelah. " Tiba-tiba hati aku terasa sakit tapi aku ambil keputusan untuk diamkan diri je.
"Kim Taehyung, kamu terima Min Yera sebagai isteri kamu? Janji akan mencintai, menghargai, menghormati, kekal setia dan tidak akan abaikan isteri kamu sehingga hujung nyawa? "
"Saya setuju"
"Cik min yera? " tanya paderi sambil memandang aku. Tapi aku hanya mendiamkan diri. Lantai yang berkarpet merah itu aku tenung lama. Air mata aku mula bertakung.
"yera? "suara appa aku kedengaran. Aku memandang mukanya yang mula kelihatan risau. Orang mula berbisik sesama mereka.
Tapi aku masih lagi mendiamkan diri. Jebal.... Jungkook tolong selematkan aku. Bangunkan ku dari mimpi buruk ni.
Aku memandang muka Taehyung. Dia mengangkat sebelah kening seperti menandakan yang dia tak kisah dengan jawapan aku.
Mungkin betul cakap Taehyung, aku kena move on. Jungkook tinggalkan aku. And it's over.
"Saya—"
"SAYA TAK SETUJU DENGAN PERKAHWINAN NI!!! "
❤❤❤❤❤❤
Sorry lambat update guys...saya akan cuba update banyak. Dan sad to tell this but cerita ni dah nak abis... So tq for all that support saya. Dan saya harap road to 1k tu jadi... Jebal... B4 abis 2018 ?Salam sayang,
Arynx 💕
YOU ARE READING
BODYGUARD || JJK ✔
Фанфик🔫Perasaan yang lama tak mungkin mati...Apabila Ego yang setinggi menara Dubai DISENTAPKAN mula jatuh hati kepada BODYGUARD nya?