Ep.20( the truth untold)

1.8K 171 16
                                    

"So?"

ataupun tidak. Mungkin sangkaan Yera terlalu tinggi?

"Hish,tolonglah angkat! Takkan lah nak bergolek pergi dapur!" Rasa menyampah apabila jungkook tidak memahaminya.

Tanpa disedari,  Jungkook mendekati yera.Lalu dia mengangkat yera ala² bride style.

what....

malu,itu saja yang dirasai yera sepanjang perjalanan ke dapur. Mahu,saja dia meletup dengan perbuatan jungkook yang selamba itu.

Semasa mereka sampai di dapur, jungkook menurunkan yera secara perlahan-lahan. jungkook menjeling panas yera. muka jungkook ditatap lama.

"jungkook...nak nyam nyan?"

"mwo?" yera menunjukkan ke arah makanan di hadapannya lalu dia menunjuk jungkook untuk menyuapnya. dia ni biar betul....

"Suap lah sendiri! yang sakit kaki bukan tangan kan? ke ada sakit,dekat otak?"  yera mengelip mata banyak kali,menunjuk,riak wajah yang sedih. jungkook memandangnya pelik.

"Nah..." jungkook menyuap yera. terselit satu senyuman semasa jungkook menyuapnya. cakap banyak tapi buat jugak..

OH. MY. GOD.

Satu realiti yang lebih indah dari mimpi.

Sebaik,saja jungkook selesai menyuapkan makanan kepada yera dia terus beredar dari situ tanpa berkata apa.

Dia marah ke?
mianhae.

Yera mengikutnya.tanpa melenggah masa yera terus menarik tangan jungkook. langkahnya terhenti.

"jungkook gwenchanayo? mianhae, kalau saya menyusahkan awak..."
jungkook mengeluh.

"Salah ke saya miskin?" rasa bersalah mula mengusai yera.Dia teringat bahawa selama ini dia selalu menghina jungkook hanya kerana statusnya yang miskin.

"jungkook..." Belum sempat yera menghabiskan ayatnya jungkook telah pun pergi meninggalkannya. Gwenchana yera,kau kena berusaha lagi , jangan give up!  yera mengejar jungkook semula.

"Jungkook mianhae..."

"mwo?"

"jeongmal mianhae..."

"Tahun bila cik yera pandai cakap baik-baik ni?" dia ni memang menguji kesabaran orang.

yera menahan api kepanasannya.Dia cuba menenangkan dirinya sendiri  untuk meminta maaf kepada jungkook.

"jungkook,jeongmal mianhae...saya sedar  kesilapan saya. I know I'm a pabo but can you forgive me?" jungkook terdiam. Dia hanya melemparkan satu pandangan kosong kepada yera.

"Cik yera serious ni?"
Yera mengangguk laju. Namun jungkook tidak memberi sebarang respon lalu beredar dari situ tanpa berkata apa.

terimalah kenyataan

Yera seakan akur dengan perlakuan jungkook walaupun menyakitkan hati.

"gwenchana jungkook, saya faham kenapa awak buat macam tu. Perbuatan saya terlalu kejam untuk dimaafkan. Aku buat dia teruk sangat...."

mianhae,jungkook

_________________________
feel free to comment👍
mianhae chingu sebab lama tak update. saya busy sangat dengan sekolah..and saya lupa jalan cerita. again,mianhae chingu..vote,comment, love❤

BODYGUARD || JJK ✔Where stories live. Discover now