Dua hari telah berlalu,Jungkook masih lagi demam dan Puan Min menjaganya dengan penuh perhatian.
Hari ke hari,Yera semakin sakit hati melihat ommanya selalu bersama Jungkook.Puan Min mnjaga Jungkook melebihi dari anaknya sendiri.
MARAH.
"Ish ,orang miskin tu asyik buat teruk! Dasar nak curi perhatian orang! Tengoklah dia nanti..."
Jungkook masih lagi lena di atas sofa.Yera datang dengan satu senyuman sinis. Kain basah dibaling, selimut ditarik dan badannya ditendang.
TERKEJUT.
"Cik Yera..."
"Kau nie memang suka cari pasal dengan aku!"
"Mwo?"
"Kau tak perlu buat teruk sangatlah... Aku suruh kau jalan kaki balik rumah je kot...Balik demam,...oh my!"
Jungkook memandang pelik.
"Aku tak kisah,esok aku nak kau mula kerja balik...Amboi,aku tahulah kau miskin pun tapi perlukah ambil kesempatan?"
"YERA!!!"
Puan Min berlari pergi ke arah mereka.
"Omma...Jungkook kata dia dah baik"
"Betul ke Jungkook-ah?"
Yera menjeling tajam.
"N..ne.."
Puan Min beredar dari situ.Yera hanya menjeling Jungkook sebelum meninggalkannya.
TERKEDU.
Keesokannya,Jungkook bekerja seperti biasa.Kadang -kadang terasa ingin pitam namun dia bertahan.Yera yang sedar dengan keadaan Jungkook berasa menyampah.
"Asyik buat teruklah dia nie.."
Semasa di rumah, Jungkook membuat kerja seperti biasa.Penat. Rasa seperti kepala dihentuk kuat.Pening Jungkook tidak mampu membuka mata sepenuhnya. Badan Jungkook hampir terjatuh namun sempat ditangkap oleh pembantu rumah.
Jungkook direhatkan di biliknya. Pembantu itu memberi tahu perkara tersebut kepada Puan Min.
TERKEJUT.
"Panggil Yera sekarang."
"Baik puan"
Yera dipanggil.Terasa pelik,mengapa ommanya memanggilnya secara tiba-tiba.
Pintu diketuk sebelum masuk ke dalam bilik. Yera masuk sambil dijeling tajam oleh ommanya.
PELIK.
"Waeyo,omma?"
"Apa masalh Yera dengan Jungkook sebenarnya?! Dah lama omma perasan perangai Yera layan Jungkook macam sampah?"
....,...........
"Macam ni ke omma ajar Yera? Sebagai seorang perempuan, macam ni ke perangai?! Tak malu ke?"
"Omma...."
"Diam! Kalau ego Yera tinggi mana pun, ingat omma dan appa...tak kesian ke?!"
"Puan Min ...jangan marah Cik Yera, dia tak bersalah pun. Saya yang bersalah..."
Kata Jungkook yang muncul secara tiba-tiba dengan matanya tidak dapat dibuka sepenuhnya. Mungkin bising suara Puan Min mengejutnya.
"Jungkook! Sampai bila kamu nak biar?!"
Jungkook mendiam.
"Hish,omma pun tak faham kamu berdua nie...Harapkan appa memang takkan!"
Puan Min keluar dari bilik itu. Pintu ditutup dngan kuat.Yera menyilang tangan sambik menjeling tajam Jungkook.
"Apa kau buat kali ini? Sampai omma aku sendiri mempertahankan orang miskin dari anaknya sendiri!"
"Saya tak tahua apapun, Cik Yera..."
"Ish, kau tak perlu buat baik sangat depan akulah! Kau ingat aku bodoh sangat ke nak percaya?!"
"Sebab nie lah aku benci orang miskin! Aku benci kau!"
"Cik Yera..."
"Ish, diamlah! Kau tahu tak jijik?!"
Yera keluar dari bilik itu.
YOU ARE READING
BODYGUARD || JJK ✔
Фанфик🔫Perasaan yang lama tak mungkin mati...Apabila Ego yang setinggi menara Dubai DISENTAPKAN mula jatuh hati kepada BODYGUARD nya?