Tepat pukul 2 pagi mereka keluar dari rumah itu, menjauhikan diri sebanyak yang mungkin, lapangan terbang menjadi tempat yang dituju.
"Uhm,jungkook? Betul ke ni jalan nak pergi lapangan terbang? "
"molla, tapi saya rasa kita... Sesat
Mianhae" jungkook tersengeh."gwenchana... Maybe we find a way"
"jungkook... Boleh saya tanya sesuatu? "
"mwo? "
"awak tak pernah cerita pasal family awak, waeyo? "
"uhm, sebenarnya.... Keluarga saya sekarang keluarga angkat je, I dont really remember my real family.... "
yera membisu, rasa bersalah dan kesian terhadap nasib jungkook yang dibesarkan tanpa keluarga sebenar sedangkan dia ada segalanya kecuali jungkook
"mianhae... "
"gwenchana, saya terima nasib saya macam ni... Sebab saya jumpa awak" tangan jungkook dipegang erat oleh yera. Jungkook memandangnya dengan penuh tanda tanya.
"I'm here for you...." kata yera sambil mengukirkan satu senyuman, jungkook balas dengan mengusap pipinya lembut..
"yera... Apa kata kita berhenti dulu? Esok pagi kita sambung cari tempat okey? "
Jungkook menghentikan kereta di bahu jalan. Bumbung kereta dibuka. Terpapar langit yang luas dan dihiasi penuh bintang.
"Banyaknya bintang... " kata yera terpesona."nae. " jungkook tersenyum melihat muka yera yang terpegun dengan keindahan ciptaan tuhan.
"yera... " dia mengalih.
"i love you with all my heart, more than all the star in the sky"
"apa buktinya? " tanya yera sambil tersenyum nakal.
"ni buktinya" jungkook menarik yera mendekatinya. Bibir mereka mula bersentuhan.
............
Yera's POV
my first love kiss....
Aku tak percaya dengan apa yang berlaku. Jeon Jungkook, orang yang paling aku benci dan sekarang bakal jadi suami aku.
Maybe.
Dari dulu aku asyik maki dia, suruh dia berambus dari hidup aku tapi sekarang kami berkongsi impian yang sama mungkin nanti kongsi rumah?
I love you jungkook
Walaupun parent aku tak bagi kita kahwin tapi mesti nanti dorang akan faham dan terima.
Can we live together forever?
End of POV
Di pagi hari, apabila yera membuka matanya sinaran matahari menyinarkan keadaan, dan kelihatan beberapa bangunan disebalik cermin kereta. Wait... Bangunan? Kat mane ni?
"good morning yera~"
"kita kat mane ni? "
"great news. Saya ada jumpa satu pekan ni dan dekat sini ada rumah sewa. Kita dah sampai !"
Jungkook berhenti di satu rumah yang berwarna cream dan biru langit. Cantik Jungkook menarik keluar papan rumah sewa. Mereka masuk ke dalam rumah.
"wah cantiknya rumah ni... "
"this is our new house, together" kata jungkook sambil memegang erat tangan Yera.
"gomawoyo~" yera menghadiahkan satu ciuman di pipi jungkook.
"jom kemas rumah ni... "
Sedang yera sibuk mengemas bilik tidur mereka, dia terasa seperti seseorang sedang memeluknya dari belakang
"jungkook, kenapa ni ?"
" i want to say something " jungkook melutut di hadapan yera. Satu kotak kecil berwarna merah dihulurkan.
"Marry me, Min Yera"
"Jungkook! Yes, i will marry you jeon jungkook " cincin berlian itu disarungkan pada jari manisnya. Yera tersenyum nipis.
"Thank you so much! " yera memeluk jungkook. Kebahagian yang dinantikan.
"mulai sekarang, saya akan panggil awak sayang dan awak kena panggil saya abang, okey sayang? "
"tapi abang kena ikrar dulu... "
"Saya Jeon Jungkook terima awak Min yera sebagai isteri saya. Saya janji akan mencintai, menghargai, menghormati, kekal setia dan tidak akan tinggalkan awak sehingga ke hujung nyawa saya"
Beberapa air mata yera jatuh. Seperti sebuah mimpi menjadi kenyataan.
"Kenapa sayang menagis ni? " jungkook mengesat air matanya.
"terima kasih abang"
Mereka sambung mengemas rumah bersama - sama. Tiba waktu malam, mereka akhirnya berjaya mengemas rumah itu. Ruang tamu menjadi tempat berehat.
"mianhae sayang sebab abang tak mampu nak bagi hidup mewah, honeymoon pun belum tentu lagi. Kalau sayang rasa terseksa gwenchana... Abang sanggup lepaskan sayang untuk orang lain supaya sayang lebih bahagia"
" Apa abang merepek ni? Kalau saya tak sanggup hidup susah dengan abang, kenapa saya ajak abang lari sampai sini? "
Jungkook menghadiahkan satu ciuman di bibir yera. Dia memeluknya dengan erat
Stay with me. If the time will come, I'll be ready to let you go. Cause you're my happiness. When you happy so do me.
🕶❤🕶❤🕶❤🕶❤🕶❤🕶
Mianhae chingu, sebab kena tunggu lama... Bab ni panjang sikit.. Hari ni saya akan buat 2/3 update. Tunggu lama kenalh dapat yg berbaloikan? Jangan lupa baca sedate j. H. S okey? Ommaigod.... Hampir 600? Tq chingu!!! I love you..
Much love from
Me💕
YOU ARE READING
BODYGUARD || JJK ✔
Fanfic🔫Perasaan yang lama tak mungkin mati...Apabila Ego yang setinggi menara Dubai DISENTAPKAN mula jatuh hati kepada BODYGUARD nya?