Part 8 : I totally forgot lah !

830 39 0
                                    

Semua classmates aku dah pun mengeluarkan buku latihan masing-masing setelah alarm kelasku dan berbunyi . *Lee Jong Ki*

Aku pun turut serta mengeluarkan buku dengan tenang . Tapi yang membingungkanku adalah apabila aku mendapati aku ada dua buku latihan . Buku sape satu lagi ? Aku berfikir dan berfikir ......

Oemji !!!! KRIS PUNYA AKU LUPA NAK BUAT !!!

Macam mana ni ? Aku memandang Kris dengan muka minta simpati apabila dia meminta buku latihannya daripadaku .

"Mana buku saya ?"

"Sayaa ... uhmmm sayaa .. lupa nak buat lah !" jawabku kerisauan .

"Apa ? Awak ni dah gila ke ?" tanya Kris agak berbisik .

"Mianhae . Saya betul-betul minta maaf . Mian ... mianhae . Jeongmal mianhae ." kedatangan cikgu ke kelas membuatkan perbualan aku dan Kris terhenti . Aku risau takut dia yang akan bunuh aku dulu bukannya fans dia . Mampuih aku .

"Annyeohaseyo ! Okey , kita pergi terus pada pointnya . Sape yang tak siap kerja rumah sila bangun ." pinta cikgu Kai . Haduihh cikgu ni pulak tak berhati perut betullah ><

Aku melihat Kris bangun sambil melihat aku dengan pandangan ngeri . Bagai nak keluar laser bro ! Memang mati aku .

"Kris ? Kenapa awak tak siapkan ? Susah ke ?" tanya cikgu Kai . Kris hanya diam .

Disebabkan aku kesian tengok dia , aku pun ... haisyy terpaksalah sebenarnya . Bukannya aku nak pun .

Aku pun bangun .

"Saya pun tak buat kerja rumah . Saya lupa . Chaimutesseo . Jeongmal joeseonghamnida ." aku bersuara sebaik sahaja bangun daripada kerusi . Kelihatan Kris agak terperanjat dengan kelakuanku .

"Oh , Hyuna ? Awak pun tak buat ?" tanya cikgu Kai . Aku hanya menunduk dan tak berhenti - henti meminta maaf .

"Baiklah , kalau tak buat mesti ada hukuman ."cikgu itu bersuara lagi . Alaaa ni yang aku tak suka ni .

"Awak mari ikut cikgu ." ujar cikgu itu lagi selepas memikirkan hukuman yang sesuai . Aku dah lah baru je letih lari ke sini . Lepas tu nak bagi hukuman pulak ? Haduishh ><

Aku dan Kris berjalan mengikuti cikgu daripada belakang . Cikgu nak suruh buat apa ni ?

Kami pun sampai di tandas perempuan . Apa yang cikgu nak buat kat tandas perempuan ni ?

"Tolong cuci tandas ni ." ujar cikgu Kai jelas buat aku dan Kris terperanjat .

"Haha , awak jangan risau . Tandas ni tak kotor pun . Cuma cikgu nak awak tolong pak cik tukang kebun tu . Kesian dia kena buat kerja banyak ." kata dia . Kris kemudian mengangguk .

"Gerue seongsaengnim . Joeseonghamnida . Gomabseumnida ." kataku sambil menunduk hormat .

"Awak cakap apa ? Terima kasih ?" tanya Kris berbisik .

"Eh , kenapa pulak aku cakap terima kasih ? Haduh !" aku bermonolog perlahan namun dapat didengari oleh Kris .

"Gomabseumnida ?" tanya Cikgu Kai . Alamak ! Dia dah tanya . Aku nak jawab pebenda ni ?

"Uhhmmm uhmm ..." tanpa aku sempat bersuara , Kris memotong .

"Dia cakap terima kasih sebab tak bagi kami hukuman yang berat sangat . Jeongmal gomabseumnida ." jawab Kris menyelamatkan aku . Fuhhh , thank you pun thank you lah .

"Ouh , okey ." balas Cikgu Kai .

Aku dan Kris pun masuklah ke dalam tandas tu . Betul cakap cikgu , tandas tu tak kotor sangat . Malah tak kotor pun . Cuma bau je yang tak menyenangkan . Urgh ! Jadi , kalau aku sembur minyak wangi pun cukup lah kan ?

You're Under Arrest For Stealing My Heart ♥ [EXO] (ON HOLD)Where stories live. Discover now