=HyunaPOV=
Walaupun kepala aku masih lagi sakit - sakit , perut aku tetap lapar . Aku melajukan langkahku untuk ke kantin . Risau ramai pulak manusia nak beli makanan nanti .
Dalam perjalanan aku ke kantin , aku ternampak Luhan , Lay dan Kris . Mereka segera berlari ke arahku . Nampak macam diorang nak pergi ke UKS . Eh , diorang risau pasal aku ke ?
"Hyuna kau okey dah ke ?" tanya Lay . Aku mengangguk sambil tersenyum . Yeahhh diorang risau pasal aku .
"Kenapa ? Rindu saya dah eh ?" tanyaku sambil tersenyum lebar .
"Eh eh , sakit - sakit pun boleh nak buat lawak lagi ke ?" tanya Luhan . Aku kemudian tersenyum simpul .
"Dah tak sakit dah ."
"Oh yeke ?" tanya Kris pulak . Dia kemudiannya menaikkan tangannya ke kepala aku dan ..
"Aaaaa ! Sakit lah !" jeritku . Ada ke patut dia pergi sekeh kepala aku yang baru saje hilang sakit ni ?
"Uhmm , tadi kata tak sakit ." kata Kris dengan suara mendatar . Aku menjegilkan mataku ke arah dia .
Kedengaran yang lain hanya ketawa . Mampus kau Kris ! ><
Aku yang malas nak layan Kris segera bergerak ke kantin . Dann .... aarghhh dah ramai orang dah ! Ni aku malas ni !
"Kau duk kat sini . Kau kan baru je sembuh , meh aku belikan untuk kau ." ujar Lay . Wahh baiknyaa . Ni aku suka ni .
Aku memesan segelas jus oren dan ... makanan nak pesan apa eih ?
"Aku nak daging ?" Lay membalas dengan pandangan pelik .
"Kimchi ?" kenapa aku pergi tanya makanan yang pelik ni ? Mana sesuai nak makan .
"Tak payah lah pesan makanan macam tu . Sekarang ni masa rehat ." kelihatan Lay agak bengang .
"Ahhh pesan lah pape pon . Aku tengah lapar ni . Asal benda boleh makan sudah . Kecuali .. bubur ! Aku benci bubur ." kataku . Lay kemudian kembali tersenyum . Luhan pun menyampuk .
"Kau benci bubur ? Serupalah . Memang makanan yang aku tak suka langsung nak makan ."
"Heh ? Hehe tulah . Macam mana manusia boleh makan bubur tu ? Bukan sedap pun ." balasku sambil membuat muka menjengkelkan .
"Yup , betul tu ." Luhan bersetuju .
Kris yang turut mendengar perbualan aku dan Luhan menyuruh aku untuk duduk di mana - mana tempat yang kosong . Aku tengok sana , tengok sini , semuanya dah penuh . Apa ni ? Benci betullah .
Disebabkan penuh , aku pun tunggu lah Lay .
"Eh , kau tak duduk lagi ke ?" tanya Lay sebaik sahaja selesai membeli . Aku menyambut makanan itu daripada tangan Lay .
"Thanks . Dah tak ada tempat . Semua penuh ." kataku .
"Sokay . No prob . Most welcome . Meh ikut sini ." ujarnya . Kris dan Luhan hanya mengikuti aku daripada belakang selepas mereka selesai membeli .
Lay nak bawa aku kemana ni ? Aku jalan jalan jalan dan jalan ... aku ternampak sekumpulan cikgu sedang makan di meja makan itu .
"Okey , Hyuna kau duk sini ." kata Lay sambil tersenyum . Aku melihat manusia - manusia yang ada di meja makan itu .
Cikgu Baekhyun , Cikgu Tao , Cikgu Suho , Cikgu Sehun , Cikgu Kai , Cikgu Chen ... ramainya ! Eh Cikgu Xiumin pun ada lah . 9 orang semuanya . Dan handsome belaka . Wahh , untungnya aku rasa .
Tak sempat aku nak sapa diorang , Cikgu Baekhyun bersuara .
"Eh , Hyuna . Mari lah duduk kat sini ." Aku mengangguk kemudian tersenyum indah . Wahhh !
"Annyeohaseyo . Park Hyuna imnida ." aku memperkenalkan diri .
"Oh hai !" serentak cikgu - cikgu tu bersuara .
"Annyeong ! Nan Tao seonsaeng . Ingat lagi tak ?" aku mengangguk .
"Nan Chanyeol seonsaeng . Park Chanyeol ." Eih nama keluarga dia sama dengan aku . Keluarga aku jugak ke dia ni ? Alahaii pesal cikgu ni cute ?
"Ehemm , nan Do Kyung Soo . Panggil D.O ." ujar cikgu sorang lagi lalu tersenyum . Cikgu , janganlah senyum . Melting aku kat sini kang !
Aku pun senyum balik .
"Hyuna , awak ni comel lah ." terkejut beruk aku dengar perkataan tuh ? What ? Comel ? Memang pun . Cehh -,-
Cikgu Chanyeol pun agak - agaklah . Malu aku -..-
"Lay , bukan yeochin kau kan ?" lagi membuatkan aku terkejut . Apa yang cikgu tanya ni ?
"A'ah dia yeochin aku . Jadi , hyung jangan rampas dia ." kata Lay . What is this ? Mati lah aku . Muka aku dah panas . Malu lah .
"Alah . Kau ni kan . Kenapalah aku tak jumpa Hyuna dari dulu lagi ?" bebel Cikgu Chanyeol . Mereka yang lain hanya ketawa . Mukaku semakin panas .
Aku lihat Kris yang dari tadi senyap . Dia tak terjejas langsung dengan perkataan Cikgu Chanyeol . Tak senyum , tak gelak . Tadi over sangat nak kenakan aku . Cis -,-
Aku pun kembali menatap makanan aku . Lay belikan aku mi . Mi pun mi la . Janji boleh makan . Aku dah kebulur ni . Laparr !!
Tanpa menunggu lagi , aku menyuapkan mi ke dalam mulutku dengan chopstick . Wahh sedapnya . Air pulak . Air oren ! Yeayy . Memang kelas lah . Mesti kenyang aku lepas rehat ni .
Tiba - tiba lagu LOVE CNBLUE buat konsert kat telefon aku . Mereka semua tersentak . Tapi taklah kuat sangat lagunya . Aku tersengih lalu mencapai telefon aku .
﹋o﹋
#Do vote , do comment okey ?
#Thanks for reading . I will update soon .
YOU ARE READING
You're Under Arrest For Stealing My Heart ♥ [EXO] (ON HOLD)
FanfictionPark Hyuna seorang gadis biasa berusia 17 tahun . Dia amat bahagia di sekolah lamanya . Namun , disebabkan urusan perniagaan eomma nya, dia harus berpindah di sebuah sekolah baru di Gandong-Gu , Seoul . Di sana Hyuna bertemu dengan pelbagai jenis ma...