=LuhanPOV=
Hyuna , ... kata Kris .
Hyuna ?
Hyuna ?!
Apa yang kitorang nak buat kat rumah Hyuna pulak ?
Rumah Hyuna bukannya shopping complex nak pergi jalan.
"Jom !" kata Kris lalu menekan loceng rumah tersebut .
Lalu terbuka lah pintu rumah tu dan nampak seorang wanita cantik iaitu eomma Hyuna .
"Eo , Kris ?" tanya dia sebaik sahaja bukak pintu .
"Eo . Annyeohaseyo eomoni ." kata Kris , aku dan Lay turut menunduk 90 darjah .
"Masuk lah ." kata eomma Hyuna .
"Maafkan saya sebab saya datang tak bagitahu ." kataku pulak .
Aku tahu yang sepatutnya mintak maaf tu , Kris . Tapi memandangkan aku ada mulut , aku turut serta lah .
"Ehh tak pe lah ." kata eomma Hyuna lalu menjemput kami masuk .
"Duduk lah dulu . Nanti eomma panggil Hyuna . Hyuna !" jerit wanita didepan aku ni menggegarkan seluruh isi rumah . Biar betul kuat dia jerit panggil anak dia . Aku tak rasa anak dia ni dah pekak -.-
"Eo , eomma waeyo ? Waeyo ?" tanya Hyuna gelabah apabila dipanggil sedemikian .
"Ni haa , kawan kamu datang rumah ." kata eomma nya .
Hyuna terus menjenguk kami .
"Neol yeogisseo waeyo ?" tanya Hyuna terkejut .
"Laaa kawan datang , boleh pulak dia tanya kenapa . Suka hati diorang lah ." kata eomma Hyuna membuatkan dia mencebik bibir .
Dia mengambil tempat di sebelah Lay . Tapi di sofa lain .
Kris yang dari tadi senyap terus bersuara .
"Aku ada benda nak bagitahu ni ." kata dia .
"Apa ?" tanya Hyuna . Aku dengan Lay pandang Kris dengan pandangan kosong .
"Nanti sekali dengan eomma kau lah ." kata dia . Sekali lagi Hyuna mencebik bibir .
"Ada apa yang nak dicakapkan ?" tanya eomma Hyuna sambil mendekati kami dengan sejag air dan tiga gelas kosong .
Ehh , dengar ke ?
"Ermm , macam mana nak mula eh ?" tanya Kris pulak . Laaa budak ni -_-
"Mula je lah macam mana pun !" kata Hyuna . Aku jelas terkejut . Dia pun mintak maaf .
"Ni ."
Kelihatan Kris mengeluarkan sepucuk sampul surat .
Dia menyerahkan sampul itu kepada eomma Hyuna .
Sampul apa tu ?
•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•
=EommaHyunaPOV=
Kris memberi aku sepucuk sampul surat . Ni surat apa pulak ?
Tertera lambang yang sangat dikenali di atas sampul surat itu . Macam kenal je . Tapi aku tak ingat .
Aku terus membuka sampul itu tanpa ditunggu tunggu lagi . Tak sabar jugak aku nak tahu . Manalah tahu Kris ni buat surat nak meminang anak aku ke ? Hahahah .
Okey ni bukan masa nak berlawak -.-
Tertera lagi tiga huruf yang sangat aku kenal .
.... D ....
.... N ....
.... A ..... ?
What ?! DNA ?!
Ni DNA sape pulak ?
Aku terus pandang budak Kris tu dengan muka penuh tanda tanya .
"Apa ni ?" tanyaku .
"Belek lah ." kata dia .
Aku pun belek kertas itu .
Peratus persamaan : 9.999999673%
Tertera lagi . Haishh tak habis habis dengan 'tertera' . Penulis ni dah tak de perkataan lain ke eh ?
Tapi tu tak penting sekarang . Sekarang ni aku nak tahu , sape punya DNA tu .
"Sap ...." tak habis lagi satu huruf aku nak cakap , Kris potong .
"Ni ... ni DNA Hyuna dengan ...." dia terhenti .
"Dengan siapa ?!" bentak Hyuna .
Wahai anakku , sabar dahulu sayanggg .
"Dengan ..." pandangan dia beralih pada Luhan yang bertapak di sebelah nya .
"Dengan Luhan ." kata dia .
Aku terkejut . Mata aku terbeliak hampir keluar daripada kelopak mata aku .
Apa yang aku dengar tadi ?
Betul ke ?
Apa ni ?
Apa yang dah teejadi sebenarnya ?
Oh my ! Please tell me what happen !
﹋o﹋
#Do vote and comment ✌
#Heheee wait for the next part !
#Joeseonghamnida sebab pendek.
YOU ARE READING
You're Under Arrest For Stealing My Heart ♥ [EXO] (ON HOLD)
FanfictionPark Hyuna seorang gadis biasa berusia 17 tahun . Dia amat bahagia di sekolah lamanya . Namun , disebabkan urusan perniagaan eomma nya, dia harus berpindah di sebuah sekolah baru di Gandong-Gu , Seoul . Di sana Hyuna bertemu dengan pelbagai jenis ma...