Cicada 3301

691 61 35
                                    

Cicada 3301

Asıl adı Cicada 3301 Bulmacası olan bu gizem, ilk olarak Ocak 2012 yılında gizli bir örgüt tarafından ve bir Deep Web sitesi üzerinden resim olarak paylaşılan ve halen günümüzde devam eden bir akıl oyunudur.

Örgüt tarafından; Polonya, İspanya, Avustralya ve Güney Kore gibi Dünyanın dört bir köşesindeki bir çok ülkede binalara, elektrik direklerine ve banklara çok gizemli bir bulmaca asılmaktadır. Dünyanın farklı yerlerinde saklanmış ipuçları toplanarak çözülebilecek olan bu bulmaca her adımda daha da zorlaşmakta ve kimse tarafından çözülememektedir.

Bulmacayı başarılı bir şekilde tamamlayan kişi, en sonunda örgütle irtibata geçebileceği bütün bilgileri de çözmüş olacak. Bazı insanlar dünyanın en zeki insanlarına akıl oyunlarıyla ulaşmaya çalışan bu örgütü İlluminati, masonluk veya benzeri teşkilatlarla ilişkilendirmektedir.

Cicada 3301 İlk Mesaj

Hello again. Our search for intelligent individuals now continues. The first clue is hidden within this image. Find it, and it will lead you on the road to finding us. We look forward to meeting the few that will make it all the way throught.
Goog Luck.
3301

Yazının Türkçe karşılığına gelecek olursak;
Merhaba. Üstün zekalı bireyler arıyoruz. Onları bulmak için bir test geliştirdik. Bu resimde saklanmış bir mesaj var. Mesajı bulmanız sizi bize getirecek olan yolu bulmanızı da sağlayacak. Bu yolu tamamlayacak olan ender insanlarla tanışmayı dört gözle bekliyoruz. İyi şanslar.
3301

Yanlış yoldasınız. Öyle görünüyor ki mesajı nasıl bulabileceğinize dair bir fikriniz yok.

Şeklinde ikinci bir mesaj elde ediliyor. Bu da insanları daha da bir meraklandırıp, bu işi ciddiye almalarını sağlıyor. Bu şifreleri ve mesajları aşırı ciddiye alıp takıntı yapanlar ise resmi incelediklerinde yeniden bir ipucuna rastlıyor. Bulunan bütün ipuçları “3301” olarak imzalanmış diğer gizli mesaj ve bilmecelere götürüyor. Kod kırıcılarla bir telefon numarası elde etmeyi başarıyorlar. Numara ise arandığında kaydedilen bir telesekreter mesajının sürekli tekrarlandığını duyuyorlar. Bu mesaj ise logosunda Cicada 3301 simgesi olan ve geri sayım sayacı olan bir internet sitesine yönlendiriyor.

Geri sayım bittiğinde ise Amerika, Asya ve Avrupa’daki bazı yerlerin koordinatlarıyla karşılaşıyorlar. Koordinatların bulunduğu bölgelerdeki bazı elektrik direklerine asılı Cicada posterleriyle karşılaşıyorlar. Bu da Cicada 3301‘in uluslararası bir organizasyon veya bir örgüt olabileceği konusunda insanları iyice şüphelendiriyor.

Testler ve bulmacalar iyiden iyiye zorlaşmaya ve kişiye özel gönderilmeye başlıyor. Kod kırıcıların kendilerine gönderilen mesajları internette paylaşmaları üzerine, Cicada testleri değiştiriyor ve paylaşım yapanları “diskalifiye” ediyor. İlk mesajı yaymalarından 1 ay sonra, Cicada 3301 aradığı kişiyi bulduğuna dair bir mesaj yayınlıyor ve ardından kimliği bilinmeyen bir paylaşımcıya, Cicada tarafından, bir hacker grubu değil, “bir düşünce topluluğu” olduklarını belirten bir e-mail geliyor.

Cicada aradığı kişiyi bulduklarını söylediği mesajda ayrıca kendilerinden e-mail ve ya mesaj almayan takipçilerinin üzülmemeleri gerektiğini, çabalarından dolayı teşekkür ettiklerini, ileride böyle bir şansı onlara tekrar vereceklerini söylüyor. Ayrıca bu mesajın en altında bulunan “P.S. 10412790…” diye başlayan şifrelenmiş kodda da arayışlarına ne zaman devam edeceklerini söylüyorlar. Bu testi tamamlayanların kim-kimler olduğu, ya da tamamlayan birisinin olup olmadığı tam olarak bilinmiyor.

Şifreli puzzle oyunları ile gönderilen fotoğraflardaki noktalar arasındaki bağ bir harita gibi. Şifrenin, gerçek yer koordinatlarını temsil ettiği söyleniyor. Bunların gizli dini örgütlere davet eden semboller olduğu söyleniyor. Cicada her yıl aynı günde çözülemeyen gizemli semboller göndermeye devam ediyor ve Cicada’nın oyunu hala devam ediyor. İnternet dedektifleri onu ciddi şekilde takip ediyor.

Deep Web ve Paranormal bilgiler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin