Aslında Çocuklara Göre Olmayan 13 Şahane Çizgi Film

210 11 13
                                    

Aslında Çocuklara Göre Olmayan 13 Şahane Çizgi Film

1. Adventure Time

Happy Tree Friends’in kanın gövdeyi götürmediği versiyonu olan Adventure Time, yazarları kafalarını “keyif verici madde”lerden kaldırmıyormuş gibi duran saykodelik sahneleri, çocuklar için anlaması fazlaca güç olan kara mizah örnekleriyle Cartoon Network’te yayınlanmasına karşın seyirci kitlesini yetişkinlerin oluşturmasını fazlaca haklı çıkarıyor.

2. Regular Show

En “kafa” arkadaşlık temalı çizgi filmlerden biri olan Regular Show, Mordecai ve Rigby isimli 20li yaşlarında iki ahbabın bir lolipopun sahipliğini yaptığı parkta çalışmalarını ve çoğu zaman Amerikan hobolarından farksız hayatlarını anlatıyor.

Regular Show’un en güzel yanlarından biri bu sıradan hayatları anlatırken bir anda söz gelimi taş kağıt makas oyununu doğaüstü güçlerle çevrili bol canavarlı olaylara çevirebilmek ve bunu seyircinin bu durumu yadırgamadan izlemesini sağlamak. Bol bol nostalji ve retro ögesi barındırdığından o dönemlerde çocuk olmuş kişiler için haliyle daha seyredilesi oluyor.

3. Johnny Bravo

Elvis tipli, James Dean saçlı, kendinden kazanova tripli, çok muhtemel Ödipus sendromlu, kendini hatunlara nimet gibi gören ve anneciğinin dizinin dibinden ayrılmayan sorunlu mu sorunlu karakter Johnny Bravo’nun hikayelerini anlatan çizgi film, Cartoon Network’te sürekli gecenin köründe yayınlanmasını haklı hale getiriyor. Zira yapımın kendisi çizgi film evreninin +18 yapımı gibi… Erkek dünyasının anti-kahramanı. Papatya suyuna batırılmış Doğuş’u.

4. SüngerBob Karepantolon

SüngerBob’un neresinden başlamalı, öyle çok cinsel içerikli iması, dokundurması, küfrü var ki… Orijinal dilli halinde ağzından küfrü eksik etmeyen SüngerBob, alenen cinselliği çağrıştıran sahneler, imalı şakalar… Bir zamanlar herkesin diline dolanan “Disney’de bilinç altı mesaj varmış seks varmış, aa ağzından mı öpmüş” konulu komplo teorilerini hatırlarsınız. İşte Sünger Bob bilinç altı değil, bilinç üstü mesaj veriyor. Mesajı vermiyor, üzerinize fırlatıyor resmen. Görselde de görebileceğiniz gibi üzerinize fırlattığı mesajı yalayabiliyor da bazen.

5. Happy Tree Friends

Happy Tree Friends; çocuklara uygun olmayan çizgi filmler yarışma yapılsa önce birinci gelir, sonra ödül olarak verilen madalyayı alır, herkesin muhtelif yerlerine bir güzel sokar ve ağızlarınndan geri çıkarırdı. Öyle psikopatlıkta bir çizgi filmdi, öyle ki çizgi film dendiğinde herkesin beyninde çağrışan pamuk şekeri dokulu görüntüleri bile hak etmediğinden çizgi film olarak dahi adlandırılmaması gerekiyordu. ÇİZGİ KATLİAM daha uygun bir adlandırma olabilirdi belki. Ama belki.

Uçurumdan atlasanız dahi gökkuşaklarının tepesinde geri geleceğinizi garantileyen histerik ve ütopik çizgi filmlerin suratına bir tokattı Happy Tree Friends.

6. Nazi Looney Tunes

Her bölümünün belli bir şiddet tonusunu aştığı gerçeği bir yana, Looney Tunes’un ya da bizim bildiğimiz haliyle SEVİMLİ KAHRAMANLAR’ın bizzat Bugs Bunny’nin Hitler olduğu, diğer karakterlerin çeşitli SS subay tiplemelerini canlandırdıkları bir bölümü de var. Bu bölümden bağımsız uygunsuzluğa gelecek olursak, tabii ki sağlıklı her çocuk gibi biz de sapık gibi izledik Sevimli Kahramanlar’ı. Ama sizin de mutlaka kulağınıza gelmiş olabileceği üzere çeşitli cengaverleri peşinden getirdi bu çizgi film. Nasıl olsa Coyote hiç ölmüyor diye şemsiyeyle uçurumdan atlamaya kalkanlar mı, ishal olana kadar Bugs Bunny gibi tavşan kemirenler mi…

7. Foster’ın Hayali Dostlar Mekanı

Küçüklüğümüzde hepimizin literatürde mutlaka adı olan bir sendromla bağlı olduğumuz battaniyeye atıfta bulunan çizgi film, hem anacığı hem babacığı çalışan ve bu sebeple evde kendi krallığını ilan eden çocuklara bir ilaç gibiydi. Çünkü bilirdik ki o çocuklar yalnızlıktan kafayı cızmıştır, yemek yapayım derken evi bir kuple yakmıştır, dizi dizi hayali arkadaş edinmişlerdir kendilerine.

İlaç gibi olmasına rağmen neden çocuklar için uygun olmayabileceği ise izleyen veledin kendini bu “enee hayali dostlar varmış” furyasına kaptırabilme ihtimali. Yoksa candır Foster’s.

8. Betty Boop

Şüphesiz ki pin-up kızları dönemi “Kadın dediğin ince belli çay bardağı gibi olacak” diyerek objeleştirmede master yapan erkeklerin altın çağıydı. İşte o dönemler bu pin-up kızlarından biri animasyon karakter haline getirilmişti. Yay gibi kıvırcık saçları, biri belini kerpetenle sıkmış gibi ince vücudu, beşi bir yerde bileziği küpesi… Eksiksiz bir seks objesiydi Betty Boop. Bir ara sansürlenmişti de hatta, çocuklarının anası değil ama evinin kadını olmuştu, basma etek almıştı pazardan 10 liraya. Sonra üzerindeki sansür kalktı tabii.

Yine de çizgi filmlerde görmeye pek alışık olmadığımız seksist imalardan dolayı çocuklara pek hitap etmediği aşikar.

9. Powerpuff Girls

Bubbles: Profesör bizi laboratuvardaki bir kaza sonucu meydana getirdi!
Robin: Sorun değil, Profesör. Ben de kaza sonucu meydana geldim.

İçinde diyalog geçmeyen, kovalamacadan ibaret olan ve hep aynı sonla biten çizgi filmlere bir alternatif olarak yine aynı sonla biten (her zaman iyiler kazanır) ama her bölümde farklı bir olay işleyen ve mütemadiyen ortalığa verip veriştiren değişik bir çizgi filmdi Powerpuff Girls. Çok sevimli görünmesine rağmen arada yamyamlık derecesinde vahşileşebiliyordu, öyle garipti. Sünger Bob ile birlikte absürd çizgi film devrinin kırmızı kurdelesini kesmişler, alanı ranta açmışlardır.

10. Salad Fingers

Salad Fingers, tekli koltuğunuza oturup ayaklarınızı uzattığınız güvenli alanınızdan çıkıp çöle düşme hissi olarak tarif edilebilir rahatsızlıkta. Herkesin ta içinde olan ama buna rağmen izlemeye dayanılamayan her şey bu animasyon serisinde var. Neyse ki çocukların nispeten ulaşamayacağı yerde saklanıyor bir nebze, YouTube kanalından izleniyor. Ama yaşlı ve terlikli bir teyze edasıyla da eklememiz gerekir ki “GÜNÜMÜZ ÇOCUKLARI DA HER ŞEYİ BİLİYOR.”

11. Ren ve Stimpy

Nickelodeon’da yayınlanmış belki de en pis, en iğrenç, en osuruktan çizgi film Ren and Stimpy. Osuruktan dediysek, kalitesizliğine selam çaktığımızdan değil, çünkü öyle bir şey yok. Hayır, basitçe tüm çizgi filmin konusu osuruğun, sümüğün, kirli donların etrafında döndüğü için. Biri kedi diğeri köpek iki mükemmel derecede pis hayvanın dostluğunu anlatan çizgi film, E TABİİ Kİ ÇOCUKLARA GÖRE DEĞİL.

Tırnak mendil kontrolünü dini ibadetten sayan okullara giden öğrencilerin bu çizgi filmi izlerlerse ne hale gelebileceklerini hiç düşündünüz mü? “Öğretmenim, size koleksiyonumu gösterebilir miyim?” diyip tüm sınıfa 10 hortum gücünde osururlardı.

12. Rocko’nun Modern Yaşamı

Amerikan Rüyası’na bakkala veresiye yazdırır gibi verip veriştiren, muadili South Park gibi bir efsane olan müthiş eğlenceli Nickelodeon yapımı, mini mini birlerin ve çalışkan ikilerin algı kapılarının çoook çok üzerinde sarkastik dokundurmalar ve cinsel içerikli imalar içeriyor. Şöyle bir video var, yaklaşık 40 tane çiğ köfte aromalı bir kısmı cinsel bir kısmı da Amerika’ya giydiren şaka içeren, bir fikir edinebilin diye.

13. Ed, Edd ve Eddy

25 sent için her şeyi yapabilecek olan beleşçi Güngören kahramanı Eddy, mantığın zerresini taşımayan Ed ve bu ikisinin toplamının hiçbir zaman olamayacağı kadar akıllı olan icatçı Edd… Adeta bir neo nazi arkadaş grubu olan Edler Cartoon Network’te yayınlandığı zamanlar ortalığın tozunu attırıyordu.

Diğer çocukların paralarını almak için kurdukları sinsi ve bir o kadar da aptal planları ve çarpık ilişkileriyle doğal olarak çocuklara uygun değillerdi. Onun dışında mükemmellerdi.

Deep Web ve Paranormal bilgiler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin