Müslüman Cinden Yardım İstenebilirmi?

198 11 0
                                    

Müslüman Cinden Yardım İstenebilirmi?

Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mü’minlere olsun.

İster kâfir, ister Müslüman bir cin olsun; kayıp bir malın bulunması, hazinenin yerinin tespit edilmesi, bedenine cin girmiş birinden cinin çıkartılması, yanında veya çok uzağında bulunduğu bir halde rahatsızlığından şikâyet eden birinin hastalığının ne olduğunu ve bu hastalığın bedeninin neresinde bulunduğunu teşhis etmesi, hasta için ilaç hazırlanması, hastanın tedavi edilmesi, malumat toplaması, istenilen bir eşyayı alıp getirmesi, bir eşyayı taşıyıp yerine koyması, eziyet eden birisinin eziyetini def etmesi ve benzeri herhangi mübah olan bir iş için kişinin cinlerden yardım istemesinin, onları hizmetinde kullanmasının doğru olan görüşe göre caiz olmadığını biliyor muydunuz?

Bunun delillerini şöylece sıralayabiliriz:

1) Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’den ve hiçbir ashabından, herhangi bir iş/durum için cinlerden yardım istediklerine dair sahih bir rivayet nakledilmemiştir. Eğer bu caiz olsaydı, iki şey arasında muhayyer bırakıldığında en kolayını seçen Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ve O’nun takipçileri olan ashabı -imkânları olduğu için- örneğin; düşmanla olan savaşlarında veya hastaları için cinlerden yardım talep ederlerdi. Keza Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) Kureyş’ten gelebilecek tehlikeye rağmen gizli bir şekilde Medine’ye hicret etmez de, uçma özelliğine sahip olan cinlerden kendisini uçurarak Medine’ye götürmelerini isterdi! Yine O ve ashabı Müslümanların maslahatı gereği, nifaklarından, aldatmalarından, hainlik yapmalarından şüphelendikleri kimselerin arka tarafta neler yaptıklarını/konuştuklarını, onların hakikatte kimler olduğunu öğrenmek için cinlerden yardım isterlerdi. İşte böylece Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) ve ashabı (radiyallâhu anhum) kendilerinden sonra yaşayacak olan Müslümanlara, ihtiyaç duydukları zamanlarda cinlerden yardım alabileceklerini gösterirlerdi.

2) Allah (azze ve celle) şöyle buyurmuştur: “Allah, onların hepsini bir araya toplayacağı gün: “Ey cinler (şeytanlar) topluluğu! Siz insanlardan birçoğunu saptırdınız” der. Onların insanlardan olan (kafir) dostları ise: “Ey Rabbimiz! Bazımız bazımızdan faydalandı (birbirimizden yararlandık) ve bize verdiğin sürenin sonuna ulaştık” derler. Allah da buyurur ki: “Allah'ın dilediği hariç, içinde ebedî kalacağınız yer ateştir. Şüphesiz Rabbin Hakîm’dir (her işinde bir hikmet olandır), Alîm’dir (her şeyi bilendir)." (En’âm, 128) Altı çizili olan yerden anlaşılmaktadır ki, cinlerin insanlardan, insanların da cinlerden faydalanması kâfirlerin eylemlerindendir ve bu faydalanma mutlak olarak zikredildiği için kapsamına bütün faydalanma çeşitleri girer ki, cinlerden yardım istemek de bunun çeşitlerinden biridir. Dolayısıyla başka bir delille istisna edilenler hariç bu faydalanma, çeşidine göre ya şirk ya da haramdır. Cinlerden yardım istemenin caiz olduğunu belirten muteber bir delil olmadığına göre cinlerden yardım istemek en azından haramdır. (Birazdan belirteceğimiz üzere bunun şirk olan şekli de vardır.)

3) Cinlerden yardım istemek sadece Süleyman (aleyhisselam)’a verilmiş bir özelliktir. Allah (azze ve celle) Süleyman (aleyhisselam)’ın mülkünden bahsederken şöyle buyurmuştur: “Süleyman’ın cinlerden, insanlardan ve kuşlardan olan orduları toplandı; hepsi birarada (onun tarafından) düzenli olarak sevkediliyorlardı (onlardan hiçbirisi kendi yerinin, konumunun, vazifesinin dışına çıkamıyor ve Süleymanın önüne geçemiyordu)” (Neml, 17) Yine şöyle buyurmuştur: “Süleyman: “Rabbim! Beni bağışla. Bana, (peygamber olduğuma delil olsun diye) benden sonra kimse için olmayacak bir mülk ver. Şüphesiz ki sen Vehhâb’sın (bağışta bulunansın)” dedi. Bunun üzerine biz de O’na, istediği yere O’nun emriyle hafifçe/kolayca giden rüzgârı, binalar yapan ve (inci ve mercan çıkartmaları için denize) dalan (cinnî) şeytanları ve demir halkalarla bağlı bir halde (bu şeytanlardan) diğerlerini O’nun emrine verdik. (Ona) “İşte bu bizim bağışımızdır. İster ver, ister elinde tut” (dedik).” (Sâd, 35-39) Cinlerin Süleyman (aleyhisselam)’a hizmet etmesi O’nun mülkünden olduğuna göre ve mülkünün bir benzerinin bir başkası için olmamasını talep edip bu isteğine icabet edildiğine göre O’ndan başkasının cinlerden yardım istemesi/onları kullanması caiz değildir. Allâme İbn Teymiyye (rahimehullah) şöyle demiştir: “Mübah işlerde cinleri kullananlar(ın yaptığı) Süyleyman (aleyhisselam)’ın kullanmasına benzemektedir. Fakat Süleyman (aleyhisselam)’a kendisinden sonra hiç kimse için olmayacak bir mülk verilmiş, cinler ve insanlar O’nun emrine sunulmuştur. Bu, O’ndan başkası için hâsıl olmamıştır. Bir ifrit (kuvvetli ve inatçı bir cin) Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)’in (önünden geçerek veya O’nu çok amel yapmaya sevkederek) namazını kesmek için O’na gafil olduğu bir anda ansızın gelince şöyle demiştir: “O’nu aldım ve boğdum, ta ki salyası elime aktı. Ve O’nu mescidin sütunlarından bir sütuna bağlamak istedim. Sonra kardeşim Süleyman’ın (Sâd, 35’te geçen) duasını hatırladım ve O’nu saldım.” Bu sebeple Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) aslen cinleri kullanmamıştır. Lakin onları Allah’a imana davet etmiş, onlara Kur’ân okumuş, vahyi onlara ulaştırmış ve insanlara yaptığı gibi onlardan beyat almıştır.” (Mecmûu’l-Fetâvâ, 13/89)

4) Kendisinden yardım istenilen cinin Müslüman olduğu kesin olarak bilinemez. Zira Müslüman olduğunu iddia eden bu cinin aslında kâfir olup yalan söyleme ihtimali yüksektir. Kâfir olan cinlerin çokça yalan söylediği bilinen bir husustur. Hal böyleyken Müslüman olup olmadığı meçhul olan bir cinin verdiği habere nasıl güvenilebilir? Yaptığı yardım(lar)ın akabinde kim bilir nasıl bir tehlike bulunmaktadır? Cinin hakikatte kim olduğu, söylediklerinde güvenilir olup olmadığı bilinmediği için bazı usûl’ü-hadîs kitaplarında Müslüman olduğunu iddia eden cinlerin rivayet ettiği hadislerin zayıf olduğu belirtilmiştir.

5) Eğer ki yardım istenilen cinin kâfir olma ihtimali yüksekse, o halde yardım istemeye cevaz vermek şirke kapı açmak demektir. Çünkü cin bir defa yardımda bulunur ve yardımda bulunduğu kişi bundan ötürü sevinir/hoşlanır. Daha sonra ihtiyacından ötürü bir kere daha yardım istediğinde cin ona, kendisine bir ibadet yönelterek yakınlaşması şartıyla isteğini yerine getireceğini söyler ve o da bunu yapabilir. Veya da cinden yardım istemek zamanla kişiyi, yanında olup olmadığını bilmediği bir halde yardım etmesi için cine seslenerek dua ibadetini ona sarfetmeye sevkedebilir. Keza farkında olmayarak hakikatte kâfir bir cinden yardım istemek, müslümanların arasının açılmasına, müslümana kin beslemeye de neden olabilir. Şöyle ki; örneğin cin: “Bu adama yakın arkadaşı hased ederek nazar etmiş” veya “sihir yapmış kişi onun karısıdır” gibi yalan söylemlerle arada düşmanlık ve kin doğurabilir.

İbn Müflih (rahimehullah) “el-Âdâbu’ş-Şer’iyye” adlı kitabında (1/198) şöyle demiştir: “Ahmed (rahimehullah), (caiz olmayan bir) okuma yoluyla mecnunun sara hastalığını tedavi ettiğini iddia eden veya cinlerle muhatap olduğunu, onlarla konuştuğunu ve onlardan kimisinin kendisine hizmet ettiğini iddia eden biri hakkında şöyle demiştir: “Hiç kimsenin bunu yapmasını sevmem. Bunu terketmek bana daha sevimlidir.”

Not: İmam Ahmed gibi geçmiş dönem âlimlerinin kerahet ve benzeri ifadelerle genelde haram anlamını kastetiklerini unutmamak gerekir. Detay için bkz: Şerhu’l-Verakât, Abdullah b. Salih el-Fevzân, sy:36

Mecmuû’l Fetâvâ’nın üç yerinde İbn Teymiyye (rahimehullah)’ın cinlerden yardım istemeye cevaz verdiğine dair delaleti açık olmayan ifadeleri vardır. Bundan ötürü bazı âlimler İbn Teymiyye’nin mübah olan işlerde Müslüman cinlerden yardım talep etmekte bir sakınca olmadığını söylediğini iddia etmişlerdir. (Örneğin bkz: el-Vicâze fî Şerhi’l-Usûli’s-Selâse, Ali b. Hudayr el-Hudayr, sy:43) Fakat birçok ilim ehli İbn Teymiyye’nin bu sözlerinden bu anlamın çıkarılamayacağını savunmuşlardır. (Örneğin bkz: Tahzîru Ehli’l-Îmân min İbâhati’l-Ubeykân el-İstiânete bi’l-Cânn, Bedr b. Aliyy el Uteybî, sy:26) Allahu A’lem.

Eğer kişi cinin yanında olup olmadığını bilmediği halde ona seslenerek veya ona birtakım ibadetler sarfederek yardım isterse müşrik olur.

(☞゚∀゚)☞ VOTE ☚(゚ヮ゚☚)

ಠ_ಠ 

Deep Web ve Paranormal bilgiler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin