Bab 22

9.9K 173 6
                                    

Picture above: Emir



      Emir terus memandu kereta proton Iswaranya menuju masuk  ke arah rumah sewanya yang terletak, di Taman Sri Menanti, Ampang. (Location just imajination writer!)Ketika, sedang melalui, satu lorong tiba-tiba muncul satu lembaga meluru terus ke hadapan, jalan yang sedang dilalui, olehnya pada ketika, ini. Tersentak, seketika dia dibuatnya.
       "Burgh!!"....
      Bunyi kuat yang jelas, terdengar menerobos terus sampai ke arah cuping telinga Emir. Dalam keadaan kelam-kabutnya dia terus menghentikan seketika, kenderaanya itu di bahu jalan. Isskk!...Aku dah terlanggar orang, kah hantu, tadi? Tanya hati kecil Emir sendiri lantas, meluru keluar dengan segeranya daripada kereta itu dan ingin melihat serta, memastikan apa benda yang telah dilanggar oleh dirinya sebentar, tadi. Perasaan berdebar-debar terus menghantui, diri Emir pada ketika dan saat, ini. Perlahan-lahan dia mulai, mengatur langkah kakinya ke arah hadapan keretanya itu.
      Terbeliak terus biji mata Emir apabila melihat ada seorang wanita sedang terbaring tepat betul-betul dengan bahagian, hadapan keretanya. Ya Allah! Aku dah langgar, orang! Macam mana, ni? Takkan aku nak biar je, budak perempuan, ni? Berjela-jela persoalan mulai, bermain di dalam kepala otak Emir. Yes! I got to help, her! Desis hati kecilnya sendiri sambil bertekuk lutut di hadapan wanita tersebut lalu, mencapai pergelangan tangannya lantas merasa terus denyutan nadinya. Huh! Nasib baik hidup lagi perempuan, ni! Kalau dia mati, tadi masak aku! Bisik hati kecil Emir sendiri sambil memikul tubuh petite yang sedang terkulai lemah itu ke dalam dakapannya.
      Wajah wanita yang masih tertutup dengan rambut panjang perangnya itu dilarikan perlahan-lahan oleh, tangan Emir. Terpegun seketika, dia apabila menatap ke arah wajah jelita wanita yang sedang berada di dalam dakapannya itu. Dengan alis tebalnya, berhidung agak mancung dan memiliki, bibir yang kelihatan amat menggiurkan sesiapa saja yang memandangnya. Cantiknya, perempuan ni! Muka dia saja dah macam baby doll! Comel, sangat! Bertubi-tubi pujian Emir ke atas wanita tersebut sambil menyentuh dengan lembut bibir mugil merah merekahnya dengan jari-jemari tangannya.
     So soft and sexy!...
     Emir menjadi geram, dibuatnya!...
     Bisik hati kecil Emir sendiri sambil mendekatkan sedikit,  bibirnya ke arah bibir wanita itu. Oi! Emir, kau nak buat apa? Kau dah gila, sampai nak cium budak perempuan, ni? Come on, bro! Kau masih dekat, jalan raya tau, kang orang lain tengok dituduh pula, kau nak merogol perempuan tu, nanti! Kau nak, kah jadi macam tu? Bisikkan-bisikkan halus yang menerpa secara tiba-tiba ke arah lubuk hati Emir menyedarkan terus dirinya agar, tidak terlalu terbawa-bawa dengan perasaanya. Mujur, iman masih tebal di dalam hatinya kalau tidak pasti terbabas sehinggakan sanggup melakukan hal yang tidak sepatutnya ke atas wanita malang, tersebut.
      Asataghfirullalahazim!!...Ampunkan aku, ya Allah!...
     Hati kecil Emir terus berbisik sendiri dengan perasaan kesal, mengunung di dalam hatinya yang hampir saja menurut hasutan daripada syaitan sebentar, tadi. Cepat, lah angkat perempuan, tu! Gesa hati kecilnya sendiri. Tanpa berlengah lagi, Emir terus membawa wanita itu lalu, dimasukkan dengan segera di bahagian, tempat duduk belakang keretanya. Setelah itu barulah, dia meluru ke arah tempat duduk pemandu lantas, menghidupkan semula keretanya dan di pandu terus menuju masuk ke jalan raya utama. Di dalam hati Emir hanya, mampu berdoa serta, berharap agar wanita tersebut tidak apa-apa.


                                            ☆☆☆☆


      Debra alesandro membuka dengan perlahan-lahan
kelopak, matanya itu.
     "Arghh!!" Pekik halus Debra sejurus, cahaya matahari menerobos masuk ke dalam anak matanya, itu. Dia kemudian, cuba bangun dan di dalam sekelip mata saja, kepalanya mulai, berdenyut-denyut diikuti dengan rasa sakit yang amat sangat. Akibatnya, terbaring semula dia, dibuatnya. Adoi! Sakitnya kepala aku, ni! Desis hati kecil Debra sendiri sambil cuba membuka semula, kelopak matanya itu. Penglihatannya agak, berpinar-pinar sedikit tetapi tidak sampai beberapa saat kemudian, pandangan matanya mulai, kembali jelas serta terang.
      Debra terus melilaukan pandangan matanya ke sana dan ke mari. Tiba-tiba dahinya kelihatan, berkerut sedikit apabila menyedari keberadaan dirinya di waktu, ini. Ternyata, dia sedang berada di dalam sebuah bilik yang berkeluasan agak kecil sedikit jika, hendak dibandingkan dengan bilik wadnya semasa berada di hospital bahagia memang terlihat, berbeza sekali. Apa pun dia bersyukur sangat sebab akhirnya, dapat jugak dia melarikan dirinya daripada hospital mental, tersebut.
      Sebenarnya, Debra tidak gila. Dia cuma tertekan, sedikit. Tetapi abangnya, Xavier yang sudah tidak tahan melihat karenah serta, kelakuannya yang tidak ubah seperti, orang gila telah menghantar dirinya ke hospital bahagia. Tempat di mana para pesakit yang mengalami pelbagai, tekanan perasaan kebiasaanya ditempatkan untuk menjalani perawatan pemulihan agar, kembali normal. Meskipun, Debra merayu tidak ingin di masukkan ke dalam hospital itu Xavier  tetap berkeras dengan keputusannya. Disebabkan hal itu dia, membenci Xavier, abang kandungnya sendiri yang terpengaruh dengan cadangan Mario  agar memasukkan dirinya ke dalam hospital mental, tersebut.
      Mario! Ya, dialah penyebab sebenar yang menjadikan Debra hampir menjadi gila. Kerana lelaki itu jugak, seluruh kehidupan serta, maruah dirinya ranap dan hilang begitu, saja. Anak yang sedang dikandungnya tidak diakui, oleh lelaki keparat, itu. Dia malahan, menyuruh Debra supaya menggugurkan saja kandungannya tetapi ditolak olehnya. Disebabkan, perasaan takut dan malu terhadap abangnya, Xavier dia telah berbohong dengan mengatakan Kyle smith ayah kepada anak yang sedang dikandungnya.
      Angin satu badan terus Xavier dibuatnya lantas, memarahi Debra kerana mempunyai, perhubungan istimewa dengan musuh tradisinya itu. Namun, satu kejadian buruk telah berlaku ke atas diri Debra. Dia telah terjatuh di dalam bilik air lalu, mengalami, pendarahan yang amat teruk sehingga membuatkan dirinya keguguran. Semenjak, daripada kejadian tersebut Debra menjadi semakin tertekan kerana tidak dapat menerima kehilangan anaknya. Hari demi, hari keadaan dirinya menjadi tidak terurus dan itu telah membuatkan Xavier nekad, menghantar dirinya ke hospital bahagia. Meskipun, dia bersedih dengan keputusan abangnya dia tidak berdaya, untuk menentangnya dan akhirnya merelakan saja dirinya di hantar ke hospital mental, tersebut.



Prisonera AmorTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang